Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Eid og eid .. blir omtrent det samme som når du tar opp et billån .. det er du som står som eier av bilen likevel.

Ok, men på wiki står det info om flyene er eid eller leaset, der står det at LN-DYQ er eiet av norwegian, det er feil, det er leaset!

Ikke helt korrekt og Wiki er ikke alltid til å stole på. Hvem som helst kan oppdatere de sidene og det er mye feil info der.

Imidlertid er såvidt jeg vet alle i DYx-serien eid av Norwegian i den form jeg beskrev, i likhet med NGx-serien. NOx og NIx er rene leasingmaskiner.

De som sitter med detaljene kan korrigere meg, men i det store og hele er det vel slik.

LN-DYQ er IKKE eiet av norwegian!

Kan du ikke gå til den offisielle kilden på nettet:

http://www.luftfartstilsynet.no/selvbetjening/nlr/article316.ece

(Luftfartstilsynets "Oversikt over registrerte fartøyer per..." den siste datert 1. juli, neste 1. januar)

Alle LN-DY-fly som står oppført med DY1 Leasing (eller DY2, DY3, DY4) er "eiet" av Norwegian.

Noen få LN-DY-fly ble solgt til profesjonelle utleiere etter at Norwegian hadde mottatt dem, men de leies tilbake for et antall år.

Last edited:

Alle LN-DY-fly som står oppført med DY1 Leasing (eller DY2, DY3, DY4) er "eiet" av Norwegian.

Noen få LN-DY-fly ble solgt til profesjonelle utleiere etter at Norwegian hadde mottatt dem, men de leies tilbake for et antall år.

LN-DY. = 26 stycken , DY1/DY2/DY3/DY4 Leasing LLC = 16 stycken och övriga ägare 10 stycken.

Kan man i något bolagsregister se vem som äger DY1/DY2/DY3/DY4 Leasing LLC ?

Takker.

Om grafen som er presentert tidligere i tråden stemmer så er det vel to 737-300 til som skal ut i løpet av 2012, slik at det er 10 stk igjen ved årskiftet.

Og så skal Norwegian også ha 68 737-800 totalt i flåten i 2012. Er det flere 737-800 som forlater flåten i år?

2 stykk -800 skal ut frem til arets slutt.

Ut fra jeg kan se her, http://www.airfleets.net/flottecie/Norwegian Air Shuttle-active-b737ng-0-regdesc.htm , så er
NOC, NOM, NON, NOO, NOP, NOQ som er maskiner som har gått hos andre selskaper før og dermed er vesentlig eldre enn resten av flåten. De er fra 7 til 12 år gamle.

Ville jo tro at dem skulle ut først av 800ene, men det antydes vel NOV og NOU i posten over..?
Er vel kanskje ting som leasingpriser osv som styrer mer enn alder?

Rart dem har blandet dem inn i NO serien, da denne vil få mange "hull", i den grad det betyr noe da..

I en eller annen post var det noen som brukte et ord som "nød-leaset" om 737-800-fly som var hentet inn uten å ha de riktige tekniske spesifikasjonene for Norwegian.

I en eller annen post var det noen som brukte et ord som "nød-leaset" om 737-800-fly som var hentet inn uten å ha de riktige tekniske spesifikasjonene for Norwegian.

Betyr det at de sender ut flere 800er før de har kvittet seg med resterende 300er?

Betyr det at de sender ut flere 800er før de har kvittet seg med resterende 300er?
Mange av flyene er Leaset og spesielt de litt eldre -800 maskinene. De leveres derfor stort sett tilbake til leasingfirma når avtalen går ut. Det er relativt stor etterspørsel etter -800 maskiner så det er ikke noe problem å finne ny leietager til dem. Med -300 maskinene er det værre. Det har derfor vært endel tilfeller der -300er som skulle ut, har blitt beholdt noe lenger, da leien er relativt lav pga lav ettersporsel.

Ser ut til at LN-KKI forsvant ut av flåten for godt i formiddag. Noen som har greie på hvem som er neste maskin ut?

Ser ut til at LN-KKI forsvant ut av flåten for godt i formiddag. Noen som har greie på hvem som er neste maskin ut?

Siden det nå en stund har vært to helhvite Boeing 737-300 i Norwegians flåte, LN-KKI og LN-KKO, er det vel ikke helt usannsynlig at LN-KKO står for tur etter LN-KKI ;)

Siden det nå en stund har vært to helhvite Boeing 737-300 i Norwegians flåte, LN-KKI og LN-KKO, er det vel ikke helt usannsynlig at LN-KKO står for tur etter LN-KKI ;)

Stemmer det. -KKO skal til QLA og ut av flåten 17.10 etter nåværende planer.

Re: FOT-rutene i Lofoten og klagesaken med etterdønninger

Når er siste 300 ute av Norwegian?

236755s.jpg
Noen som vet hvorfor DYE er blitt hvit ?

Re: FOT-rutene i Lofoten og klagesaken med etterdønninger

Når er siste 300 ute av Norwegian?
Når DY har brukt den på sin siste tur.
Sa de ikke ved utgangen av 2012 for et par år tilbake?

Selv tror jeg det ikke før jeg ser det. Etter som noen av dem er i ganske god stand, med fine nyere Recaro seter kombinert med et dårlig bruktmarked og at de i det siste ikke har pratet så høyt om at de siste 300 skal ut så tror jeg de kommer til å beholde dem noen år til.

Det var vel KKX jeg hadde på min siste tur og jeg vil ikke ha noe problem å reise med den på nytt om 5år.
Viss alternativet er å bruke flyet eller å hugge dem så håper jeg de tar til fornuften og beholder de fieste av de dem eier selv. Når det plutselig er dårlig vær som fører til dårlig friksjon så kan det hende de ikke kan lande med -800 maskiner men kanskje med -300 og da kan de være gode og ha. Dessuten behøver de jo ikke utnytte dem like mye som de nye maskinene, feks en runde OSL-KRS-OSL på morgenen og en tilsvarende på ettermiddagen. På formiddagen, kvelder og i helgene kan de stå parkert.

Tidligere i år så ble det jo fortalt av Norwegian at de trenger noen -300 i noen år til. Tror det var ut 2014 men husker ikke eksakt. Det står garantert i denne tråden her et sted.

Back