Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Så forresten det sto en helhvit DY med stickers på gate på OSL i går, men klarte ikke å se reg. Hvilken maskin er dette? Det så nesten ut som LN-KKN. Kan det stemme?
 
Re: DY's flåte

Jo det er KKI som er helhvit. Det har den vært siden den kom inn igjen i sommer etter og ha vært faset ut. Ser ut som den ikke er i daglig bruk nå lenger.
Såg ett bilde av KKN datert 15. januar, og den maskinen har vanlige DY farger.
 
Re: DY's flåte

LN-NON er akkurat nå på vei fra Shannon til Gardermoen som NAX8857. Det er grunn til å tro at Norwegian har funnet grunn til å spandere ny lakk på flyet. Løp og ta bilder!
 
Re: DY's flåte

Beklager hvis dette har vært opp tidligere - har ikke alltid så god tid til å følge med på forumet.

Noen som vet msn på disse som er nevnt i postlista til tilsynet ?

LN-NGA - flyteknisk mappe LN-NGA - Søknad om tildeling av ICAO 24-biters kode 2011/04762 1 LT 04.11.2011 FROM:
Norwegian Air Shuttle ASA

LN-NGB - flyteknisk mappe LN-NGB - Søknad om tildeling av ICAO 24-biters kode 2011/04763 1 LT 04.11.2011 FROM:
Norwegian Air Shuttle ASA

LN-NGC - flyteknisk mappe LN-NGC - Søknad om tildeling av ICAO 24-biters kode 2011/04764 1 LT 04.11.2011 FROM:
Norwegian Air Shuttle A
 
Re: DY's flåte

Enligt airfleets.net så ska LN-KKC gå till Jet2 den 1/3 och då behålla sitt reg LN-KKC, kan det stämma?

LN-KKQ ska också enligt airfleets.net gå till Jet2 men den får nytt reg (G-GDFG)
 
Re: DY's flåte

KKC er ute ja.

Og så stemmer vel ikke den lille oversikten over leveringer helt heller.
Tror det skal være slik:

2012: 13
2013: 10
2014: 11
2015: 7
2016: 10
2017: 5
2018: 2
Hvordan ser denne oversikten ut nå da? de skal ha 22 738 ekstra dermed totalt 79 738 og fra 2017 kommer 737MAX i tileg kommer A320NEO fra 2016.

Blir det noe slikt? Dette er laget bare på spek. skulle gjerne sett den korrekte.
ÅR -738 MAX NEO
2012: 15
2013: 15
2014: 15
2015: 15
2016: 15 -0 -5
2017: -4 -5 -10
2018: 0 -10 -10
2019: 0 -12 -10
2020: 0 -12 -10
2021: 0 -12 -10
2022: 0 -12 -10
2023: 0 -12 -10
2024: 0 -12 -12
2025: 0 -13 -13
Total:79 100 100

Når MAX og NEO begynner å komme inn i flåten, vil også mange 738 gå ut, skal man anta en netto tilvekst på 5-8 maskiner i året?
Opsjonen på 100 MAX og 50 NEO er ikke tatt med i denne oversikten. Benytter man seg av disse opsjonenen vil de få nye maskiner til ca 2030. Og de vil igjen være i trafikk hos DY til nesten 2040 Da har 737 skroget vært i trafikk i 82år!!!!
Har DY forhandlet frem sin siste 737?? rundt 2025 har komposit flyet 787 vært i drift i 14 år. Da bør de ha klart å overføre den erfaringen til en 737 etterfølger.
 
Last edited:
Re: DY's flåte

Nå kommer vel ikke Neo fi produksjon før i slutten av 2016, så kanskje fem maskiner da er litt optimistisk? Jeg har dessuten sterk tvil på om både Boeing og Airbus klarer å holde tidsplanen, selv om det ikke er snakk om noe nytt fly denne gangen
 
Re: DY's flåte

Er det noen som har oversikt over leveringer for februar? Hvor mange -800 skal inn og hvor mange -300 skal ut?
 
Re: DY's flåte

Og da er LN-NOS ferdig med sitt oppdrag hos Norwegian. Skal gå til Lasham i morgen 20.2.
 
Back
Top