DY Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Første tur med LN-DYV har vært innenriks i Norge og den har fløyet ut fra OSL så langt. I morgen får til og med RYG gleden av et lite besøk. Nye fly er spredt ut over hele nettverket og det er absolut ikke slik at de havner i utlandet.
 
Vanlige passasjerer bryr seg om tre ting ombord; Komfort på stol, plass mellom radene, og service.

Nei, de bryr seg om 3 andre ting, pris, pris og pris.
Det er det de fleste tenker. Hvorfor tror du lillebror DY ble så fort nesten storebror???
 
Re: DY's flåte

Nei, de bryr seg om 3 andre ting, pris, pris og pris.
Det er det de fleste tenker. Hvorfor tror du lillebror DY ble så fort nesten storebror???

Feil men riktig. ;)

Påstanden var hva folk bryr seg når de er ombord. Men det er helt klart at ved bestilling så er det prisen er svært viktig.
 
Re: DY's flåte

Har skjønt det dit at alle -300 maskiner nå går på OSL basen. Dette for å unngå så mye diff trening på alle baser. Dette vil nødvendigvis føre til at disse blir brukt mest i norge, mens andre land DY opererer fra kun har -800 ruter.
 
Re: DY's flåte

Har skjønt det dit at alle -300 maskiner nå går på OSL basen. Dette for å unngå så mye diff trening på alle baser. Dette vil nødvendigvis føre til at disse blir brukt mest i norge, mens andre land DY opererer fra kun har -800 ruter.

Har CL og NG separat typerating?
 
Re: DY's flåte

Ettersom difference trening er arbeidstid og dermed koster penger, gjøres ikke det uten ved 'skrikende behov'.. Southwest er forøvrig eneste operatør som ikke behøver dette, da de har en liten softwarejustering som gjør at -700 instrumenteringen er lik -300 og -500. Imidlertid var visst ikke dette mulig på -800, som de får fra neste år.
 
Re: DY's flåte

Flott side om flyflåta, nå skal det jo sies at flere av LN-NO* serien har sky Interior, så kanskje oppdatere lista med de -NO* registrerte flyene med SKY interior? :)
 
Re: DY's flåte

Flott side om flyflåta, nå skal det jo sies at flere av LN-NO* serien har sky Interior, så kanskje oppdatere lista med de -NO* registrerte flyene med SKY interior? :)

Det er jo bare LN-NOR som har SKY-interiør, så da lurer jeg hvilke maskiner du mener har SKY?
 
Re: DY's flåte

I morgen ser det ut til at nok en -300 forsvinner.
Avgang som DY8801 kl 13:00 OSL-QLA.
 
Re: DY's flåte

Stod i en annen post at det var KKJ som skulle ut. Men svaret på det får vi da likevel i morgen. Men viktigst, bra at det blir færre av disse maskinene.
 
Re: DY's flåte

Lenge siden jeg har sett -KKR nå. Har den gitt seg? Er gjerne naturlig at det er -KKI som går i morgen da.

Godt det tynnes ut i rekkene etterhvert.
 
Re: DY's flåte

Correct me if Im wrong, men tror utfasningsferriene blir filet som 8733, mens C-check flightene har 81XX/88XX
 
Re: DY's flåte

Correct me if Im wrong, men tror utfasningsferriene blir filet som 8733, mens C-check flightene har 81XX/88XX

Jo så har jag också förstått det!
De 733 som blivit utfasad har just gått som 8733 till Lasham medan C-check flygen gått oftast som 8801 eller 1D.

Så är det en 8801 flygning idag borde det ju vara en c-check på gång.
 
Re: DY's flåte

-KKS (MSN 24094) ligger for ute for salg, mulig det er den.
http://planemart.com/FAA/Listing.asp?userid=264&listid=-27742712

Hvordan er egentlig bruktmarkedet for slike 737CL? Er vel få selskap i den "vestlige" verden som vil ta inn en over 20 år gammel og rimelig sliten maskin i sin operasjon - i alle fall ikke om de vil kundene vel og ikke ønsker uhyggelige overraskelser med tanke på vedlikeholdskostnader? Er det mange slike maskiner som konverteres til fraktere?
 
Re: DY's flåte

Correct me if Im wrong, men tror utfasningsferriene blir filet som 8733, mens C-check flightene har 81XX/88XX
Det har du helt riktig i Thomas - men det er litt frem og tilbake på akkurat det.
LN-KKJ flyr OSL-QLA i dag som NAX1D.
NAX1D har pleid å vært brukt for nye leveringer av -800.


Hvordan er egentlig bruktmarkedet for slike 737CL? Er vel få selskap i den "vestlige" verden som vil ta inn en over 20 år gammel og rimelig sliten maskin i sin operasjon - i alle fall ikke om de vil kundene vel og ikke ønsker uhyggelige overraskelser med tanke på vedlikeholdskostnader? Er det mange slike maskiner som konverteres til fraktere?
Det er jeg ikke helt sikker på - men det har sikkert noen andre her litt peiling på.

Jeg kan jo nevne LN-BRJ - en 20 år gammel Boeing 737-500 fra SAS (ex BU) ble lagt ut for salg, men ingen ville kjøpe den. Den ende sitt liv på skraphaugen nå nylig.
Ting tyder jo på at markedet for B737CL begynner å gå en vei, nedover.
 
Back
Top