Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Använde DY under vintern 2010/2011 mestadels WI-FI utrustade 738 på interkont linjerna till DXB från Skandinavien?

Første maskin var i trafikk ca 1. februar, så det var nokså sporadisk ... Finnes forøvrig en egen tråd om dette.

Någon som vet vilken/vilka 733 som är nästa att bli utfasad?

Enligt planespotters.net är en 737-8BK beställd som kommer få reg. LN-NIA, är detta den nya serien efter LN-DY. serien är förbrukad?

Och kommer det komma någon 738 som får LN-NOY & LN-NOZ?

Och har alla DY´s 737-800´or tv-skärmar? Om inte vilka är utan?

Tackar! vilken supersida!

Väldigt dåligt planerat av DY och sätta NOM på rätt långa flygningar då som idag ARN-AGP, 4 timmars resa utan film!!. Hoppas Arlanda blir av med skiten snart ;)

Ser ut til at du kanskje fikk viljen din OpelZafira. NOM dro til Norge for to dager siden.

Ser ut til at du kanskje fikk viljen din OpelZafira. NOM dro til Norge for to dager siden.

Jo precis såg det, hade turen att bli av med den och fick DYN istället!,

Men glädje är aldrig långvarig, DYN tillbaka till OSL och självklart så kom NOM tillbaka till ARN då ;)

Onödigt att ens byta bara för några dagar! :O

Nå vil jo vi på OSL ikke ha NOM siden vi har alle -300 snart... Så da får dere ha en uten video hvertfall :)

Jo precis såg det, hade turen att bli av med den och fick DYN istället!,

Men glädje är aldrig långvarig, DYN tillbaka till OSL och självklart så kom NOM tillbaka till ARN då ;)

Onödigt att ens byta bara för några dagar! :O

Jaså! Du som stakk av med den og jeg måtte nøye meg med NOM.... hmmmmmmm :angry:
Grunnen til at den måtte til OSL var fordi det var noe teknisk som de ikke fant ut av.

Hva er status nå? Ifølge http://www.airfleets.net har DY nå

- 17 Boeing 737-300 og
- 44 Boeing 737-800

LN-DYV er akkurat levert, og LN-DYW skal vel leveres senere i år også. Hva med LN-NOY og LN-NOZ? -Kommer de i år?

LN-DYV er akkurat levert, og LN-DYW skal vel leveres senere i år også. Hva med LN-NOY og LN-NOZ? -Kommer de i år?
Litt lengre opp på denne siden er det en ganske fin link til en side som har komplett liste over flåten - pluss de flyene som er forventet å komme inn.

Last edited:

Ok, takk. Jeg trodde at de skulle leveres i år jeg, men det ser ut til å være feil...

DY skal passe seg med å behandle det norske markedet og kundene som annenrangs med tanke på innfasing av nye fly, service osv. Synes allerede vi ser tendenser til at Sverige får vel mye oppmerksomhet. Skal bli interessant å se hva som skjer med langruter. Hvis DY går i SAS-fella (bruker Norge som melkeku for å flotte seg i Sverige og Danmark) er det begynnelsen på slutten for selskapet.

DY skal passe seg med å behandle det norske markedet og kundene som annenrangs med tanke på innfasing av nye fly, service osv. Synes allerede vi ser tendenser til at Sverige får vel mye oppmerksomhet. Skal bli interessant å se hva som skjer med langruter. Hvis DY går i SAS-fella (bruker Norge som melkeku for å flotte seg i Sverige og Danmark) er det begynnelsen på slutten for selskapet.

Nå kommer det jo nye fly inn, og gamle fases ut. Så ser ikke helt hvordan DY behandler norge som annenrangs av den grunn.

Også må vi jo huske det at den "vanlige" flypassasjer ikke helt ser (eller bryr seg om) de store forskjellene på en -300 og en -800 om den er 2005 modell eller 2011....
Tror nok ikke SAS har mista så mange kunder selv om de flyr med noen gamle -400 -500 og -600 i Norge.
Ække alle som er så nerdete som oss og følger med på reg, lev dato og type...

Vanlige passasjerer bryr seg om tre ting ombord; Komfort på stol, plass mellom radene, og service.

Nå kommer det jo nye fly inn, og gamle fases ut. Så ser ikke helt hvordan DY behandler norge som annenrangs av den grunn.

Spørsmålet er hvem som får glede av de nye flyene først, med alt som følger av teknologi og komfort . Jeg skjønner at det sikkert er DY sin strategi å vise seg fra sin beste side når de skal kapre markedsandeler i Sverige og de andre nordiske landene, men jeg tror de fort kan bite seg selv i halen om det blir en vane. Norske forbrukere står ikke med lua i hånden lenger, vel ikke like mye i hvert fall. Hvis de skjønner at et norsk selskap som DY prioritere kunder i andre land, er veien kort til å bytte til et selskap som verdsetter betydningen av det norske markedet.

Ja, norske forbrukere er tålmodige, og vi er vant med å bite tenna sammen og holde ut. Det kommer av at vi bor i et forblåst og ugjestmildt land. Vi aksepterer det meste. Konkurranse mellom selskaper og varer, god service og en forventning om å bli vertet opp ligger ikke i den norske ryggmargen. Dette vet svensker og dansker, og ledelsen i flyselskapene. Vi har bestandig spilt annen eller tredje fiolin. SAS HQ til Sverige, SAS langruter til Danmark, og svarteper til Norge. I Norge skal vi bare være glad at noen i det hele tatt gidder å fly, særlig til Nord-Norge.

Beklager hvis dette var OT, men jeg måtte bare ha det ut..:)

Beklager hvis dette var OT, men jeg måtte bare ha det ut..:)

Skal man dømme av kommentarene jeg ser på facebook, er det ihverfall ingen underrepresentasjon i Norge ...

Men nå er det en gang slik at flyene stort sett rullerer rundt i systemet, og jeg tror neppe at det er noen annen systematikk i dette annet enn at de prøver å dekke opp de rutene hvor man har avertert at man har det (OSL-ARN)...

Så du kan nok slappe helt av .... ^_^

Back