Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737-flåte

Da kan det se ut som at OSL har fått sin Max base, nå er SE-RTE og RTD basert i Oslo og på Torsdag kommer SE-RTC

Da kan det se ut som at OSL har fått sin Max base, nå er SE-RTE og RTD basert i Oslo og på Torsdag kommer SE-RTC

Sikker på at det ikke bare er litt flere gjesteopptredener enn normalt? Alt operert fra norske baser ligger vel i utgangspunktet inne med 738 nå i sommerprogrammet mener jeg.

Skal en tur til Praha i palmehelga. Utreise lørdag er oppsatt med Max ser jeg nå.

Stemmer det at av resterende Boeing 737-800 hos Norwegian,
er det kun disse som ikke har SkyInterior men har Legacy?
DY: LN-NIK, NIN, -NIO, -NIQ og -NOD
D8: SE-RRB, -RRE, - RXA, -RXB og -RXC.

SE-RYC, som er en MAX, ser nå ut til operere ut fra OSL.

SE-RYC ser fortfarande ut att flyga från OSL.
LN-FGE har också hållit till på OSL en stund men lämnade igår genom ferry till CPH som D88926.

Så därmed har OSL haft minst en MAX i ca en månads tid nu.

På tide Norwegian bruker litt penger på å pusse opp flyparken sin. At mange begynner se slitne ut på utsida er en ting, men vi som passasjerer kan ikke unngå legge merke til at det begynner bli temmelig velbrukte seter vi setter oss ned i. Rart om de ikke har planer for å "brushe" opp i hvert fall de maskinene de har tenkt å bruke en god stund til.

Hvor mange har fått designet med grå fjell på halen?

På tide Norwegian bruker litt penger på å pusse opp flyparken sin. At mange begynner se slitne ut på utsida er en ting, men vi som passasjerer kan ikke unngå legge merke til at det begynner bli temmelig velbrukte seter vi setter oss ned i. Rart om de ikke har planer for å "brushe" opp i hvert fall de maskinene de har tenkt å bruke en god stund til.

Jeg synes i utgangspunktet at de er flinke på å holde kabinen i god stand. De maler over skrammer på plasten på setene, skifter slitne setelommer, skifter deler på slitne armlener osv. Av og til kan man kanskje oppleve at setet er litt klumpete i seteputen, men ser stadig også at skinnet er ganske matt i teksturen som tyder på at det nylig er skiftet ut. At de derimot ikke satser på å installere USB-uttak på nye maskiner synes jeg er skuffende.

Utsiden derimot, skrekk og gru…

Morsomt hvordan ting endrer seg, Norwegian som fløy rundt med 738 som sjelden var eldre enn 5 år, mens SAS humpet rundt med -600 og til og med MD-82 til 2013..

I dag har SAS moderne A320 og Norwegian litt ymse av 737.. Så ja, på tide at Norwegian tar grep nå som de er ute av gropa.

Sent fra min CPH2671 via Tapatalk

Morsomt hvordan ting endrer seg, Norwegian som fløy rundt med 738 som sjelden var eldre enn 5 år, mens SAS humpet rundt med -600 og til og med MD-82 til 2013..

I dag har SAS moderne A320 og Norwegian litt ymse av 737.. Så ja, på tide at Norwegian tar grep nå som de er ute av gropa.

Det er jo derfor de har bestilt 50 nye MAXer (+ opsjoner på 30) så det grepet har de jo gjort

Sent fra min CPH2671 via Tapatalk

Og husk at når Norwegian begynner å ha fåtr en stor del av sine 737 MAX og har forhåpentligvis fått nok fly til å kun ha 737 MAX i flåten, vil SAS sine første A320neo begynne å bli oppe i 14-15 år, så dette er en rundgang hvem som har gamle fly.

Og husk at når Norwegian begynner å ha fåtr en stor del av sine 737 MAX og har forhåpentligvis fått nok fly til å kun ha 737 MAX i flåten, vil SAS sine første A320neo begynne å bli oppe i 14-15 år, så dette er en rundgang hvem som har gamle fly.

Burde ikke være det, de burde ha en hissig utskiftingsrate som Norwegian hadde på sitt beste.

Sant, men må også huske på at hva som er et gammelt fly ikke kun kommer an på alderen til selve flymaskinen. MAX-programmet er langt fra nytt, nesten like gammelt som neo, så det at Norwegian vil ha nyere maskiner om x antall år kommer jo "bare" av at de har vært tregere til å fase inn den generasjonen av fly. Samme med feks Delta og deres ganske nye A321er, ja de har mange år igjen men det er fremdeles gammel teknologi og dertil høyere operasjonelle kostnader knyttet til dem.

Burde ikke være det, de burde ha en hissig utskiftingsrate som Norwegian hadde på sitt beste.

For dyrt. Husk hva MOL proklamerte da han begynte å handle NG'er hos Boeing, at 'hemmeligheten var å skifte dem ut før første C-sjekk'. Da slipper man alt det dyre vedlikeholdet.

Men gjett hva ... Ryanair's snittalder for aktive -800'er er 15.6 år ... Deres eldste aktive er fra 2004. (EI-DCJ, som jeg tilfeldigvis knipset på BFI i august 2004).

Så den filosofien er ettertrykkelig gruset av sjefsgnieren selv. ;)

Attachments

• P8180009.jpg
    P8180009.jpg
    133.6 KB · Views: 471
Back