Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737-flåte

Men de er fortsatt "money makere" !

Definitivt, selv om akkurat det neppe er top of mind blant majoriteten av de tusener som skuer ut på falmede røde neser og restene av det som en gang var en helt på halefinnen.

En del av NG'ene begynner å se rimelig slitne ut i lakken nå, med både falmet rødfarge og avflasset hale. Selv om flere av disse trolig nærmer seg utfasing, kan de ikke sies å være særlig representative.

Har oppgraderingen av dekoren stoppet helt opp? Synes ikke jeg har sett noen nye individer med oppgardert dekor på lang tid nå....

Har oppgraderingen av dekoren stoppet helt opp? Synes ikke jeg har sett noen nye individer med oppgardert dekor på lang tid nå....

Ble det ikke sagt at flyene skulle få nytt design også…i juni?

87 fly tilgjengelig kommende sommer. Et par mindre enn tidligere trodd, pga nye forsinkelser fra Boeing.

Attachments

• NorwegianFleetQ124.PNG
    NorwegianFleetQ124.PNG
    15.7 KB · Views: 1,704
Last edited:

Hva var planen med livery, har nytt livery blitt offentliggjort?

Det er litt stusselig å se hvordan flåten forfaller utvendig, matte rød neser og halepynt som enten er borte eller snart er borte.

Er det en plan?

Det ble vel sagt at det skulle komme mere om ny design i juni…

Helt bak mål dette liveryet til Norwegian, først å fremst bør man ha noe som holder. Og regner med de har spurt slektninger av disse man har på halen om tillatelse. Og er den i boks, så flyr man ikike rundt slik man gjør nå. Det er på grensen til respektløst spør di meg, hvertfall når det måneder og år uten man kjenner vedkommende på halen igjen. Spennede å se åssen nye varianten holder.. Det er vel kanskje for tidlig å si noe om..

Burde kunne gå ann å gjøre som man gjorde på 787'ene, her var det vel ikke folie.. Å vanskelig skal det være liksom.. Burde kanskje vært på tide med ett helt nytt, uten disse folkene på halen. Men fikk heller opkalle flyet etter disse personene isteden.

Hvorfor gjøre det så vanskelig..

Det ble vel sagt at det skulle komme mere om ny design i juni…

Vi er nå i juni, og skulle det ila. nærmeste fremtid bli lansert en ny design, så blir det spennende å se hvordan dette vil se ut! Har jo ikke vært endringer av betydning hittil de siste 22 årene, så forandring fryder (som oftest ;)). Håper for min del på et fortsatt norsk-inspirert tema med rødt, hvitt og blått. :)

Ved en eventuell omprofilering, hvordan blir det da med de nyeste maskinene som er levert, dvs. hvor mange år tar det før de "må" males om? Jeg antar at man kanskje starter med de maskinene som trenger det mest (det begynner jo å bli en god del, som det også blir nevnt lenger opp i tråden her)? Males fly typisk ifm. D-sjekk, eller hva er vanlig praksis?

:fly

Blir vel hvertfall ikke noe maling nå på denne sommeren skulle man tro mtp hvor pressa Norwegian er på flymateriell. Jeg vet ikke akkurat hvor lang tid det tar å male om en maskin, men for SE-RSR for SAS tok det over en uke nå nylig hvertfall (uten sammenligning for øvrig)

Blir vel hvertfall ikke noe maling nå på denne sommeren skulle man tro mtp hvor pressa Norwegian er på flymateriell. Jeg vet ikke akkurat hvor lang tid det tar å male om en maskin, men for SE-RSR for SAS tok det over en uke nå nylig hvertfall (uten sammenligning for øvrig)

Tar ca 1 uke fra start til slutt.

ARN-VBY kan det vara den kortaste flighten i världen med en 737-8 Max?
Senaste veckan har LN-FGE, SE-RTJ & SE-RTL haft flygtid på 28 minuter.
CPH-AAL ligger ju i regel lite över 30 minuter, så den är inte långt bort heller.

Norwegians mangel på fly pga Boeings trøbbel har igjen vært tydelig fra OSL i dag. En bekjent skulle i utgangspunktet til BOO nå 21.35 i kveld, foreløpig estimert avgangstid 23.45. Ser det er lignende situasjon for flere andre avganger også. Får håpe de får det de skal ha av fly før neste sommer, selv om det vel kanskje er tvilsomt

Norwegians mangel på fly pga Boeings trøbbel har igjen vært tydelig fra OSL i dag. En bekjent skulle i utgangspunktet til BOO nå 21.35 i kveld, foreløpig estimert avgangstid 23.45. Ser det er lignende situasjon for flere andre avganger også. Får håpe de får det de skal ha av fly før neste sommer, selv om det vel kanskje er tvilsomt

Både ja og nei, ikke direkte leveranseproblemene til Boeing som er grunnen, men det gjør at "flåte-bufferen" er mindre. Har nok "bare" vært en dårlig dag med litt for mye snag, og tett program rett før sommerferien er slutt.
Samt så gjorde ikke en Herkules med punktert hjul på rullebane vest, punktligheten noe bedre.

Når jeg gikk av jobb i går natt hadde de 3 fly ute av drift på grunn av teknisk, og forsøkte fikse på et fjerde fly så ikke det også skulle bli stående.

Pr nå har de fortsatt problemer pga og sliter med etterslep...

Takk for info karer Lurer på hvor mye det koster.. vi snakker jo om omlag en halv million bare i kompensasjon på de avgangene som er mest forsinket om det er tilnærmet fullt fly og folk vet hva de har krav på, så skrekk og gru..

Takk for info karerí½í± Lurer pÃ¥ hvor mye det koster.. vi snakker jo om omlag en halv million bare i kompensasjon pÃ¥ de avgangene som er mest forsinket om det er tilnærmet fullt fly og folk vet hva de har krav pÃ¥, sÃ¥ skrekk og gru..

Det er endel av kostnadene med å drive business, og sikkert mindre enn hva SAS har måttet ut med i sommer pga alt manglende crew

Det er endel av kostnadene med å drive business, og sikkert mindre enn hva SAS har måttet ut med i sommer pga alt manglende crew
Absolutt, men har man problemer fordi man har for lite crew sparer man også en slant på å slippe å betale en ekstra lønning, mens tech problemer som dette er jo kun penger ut

Back