Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737-flåte

Ska de som ligger på SE-reg hos NSW över på LN-reg igen med?

Ikke søkt om LN-reg for SE-fly enda iallfall.
Ut fra de signalene som har kommet, vil Norwegian ha et AOC i Norge og et i EU, så spørs om det nye AOCet i Norge og NSW i Sverige blir de to fremtidige. (?)
 
Re: Norwegians 737-flåte

Forøvrig så blir flere EI-FVx-fly overført til det nye flyselskapet Norwegian Air Shuttle AOC AS, da under LN-ENx-registrering.
Ikke helt oversikt enda, men ser ut som kanskje alle fly på LN-reg blir overført til det nye AOC’et. Men det er bare noe jeg har tolket ut fra de dokumentene jeg har sett i postjournalen.

Nye registreringer:

EI-FJJ - LN-ENL
EI-FJH - LN-ENM
EI-FJZ - LN-ENN
EI-FVU - LN-ENO
EI-FVX - LN-ENP
EI-FVY - LN-ENQ
EI-FVZ - LN-ENR
EI-FVV - LN-ENS
EI-FVW - LN-ENT
 
Re: Norwegians 737-flåte

Også søkt om innleie og wetlease av G-TUKK (ex. LN-NGZ) og G-TUKL (ex. LN-NHA).

Nja, de har ikke blitt registrert på G-reg enda, så spørs om at Norwegian har yttret å fortsette leien, og ikke levere tilbake likvell.
 

Attachments

  • 480CEE29-43CE-40DD-BA10-1DB1E0E6553A.jpeg
    480CEE29-43CE-40DD-BA10-1DB1E0E6553A.jpeg
    271.3 KB · Views: 1,817
Re: Norwegians 737-flåte

Siden det er lett å gå i surr, hvor mange maskiner og hvilke individer har Norwegian nå i aktiv drift?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Som nevnt i tråden her:

https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1227781#post1227781

SE-RPD / -RPJ / -RPI / -RPK / -RPE / - RPF / -RPG / -RPH / -RPL / -RPM har alla officiellt bytt ägare 19 april 2021 till VMO Aircraft Leasing * (Ireland) Ltd., Dublin där * står för siffran 1 till och med 10 för respektive maskin , exempelvis SE-RPK VMO Aircraft Leasing 4 (Ireland) Ltd.

Såvidt jeg kan se var samtlige av disse maskinene eiet Norwegian gjennom Arctic Aviation, men er nå overført til det nystartede leasingselskapet VMO Aircraft Leasing og ymse fond der som endel av rekonstruksjonen av Norwegiab. Bak VMO står blant annet det amerikanske PE selskapet Ares Management Corporation
 
Re: Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Hösten 2019 har Norwegian 5-6 st 737 MAX som stod groundade på HEL.
Står de fortfarande kvar där eller har Norwegian blivit av med dem?
 
Re: Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Hösten 2019 har Norwegian 5-6 st 737 MAX som stod groundade på HEL.
Står de fortfarande kvar där eller har Norwegian blivit av med dem?

De står der fortsatt, men det er ting som tyder på at de vil forflytte seg til tørrere lagringsplass snart ..
 
Re: Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

De står der fortsatt, men det er ting som tyder på at de vil forflytte seg til tørrere lagringsplass snart ..
Nei, de ble flyttet for lenge siden. Fordelingen skal være som følger:
ILD 4, DUB 2, OSL 5, EDI 1, ARN 2, CPH 3 og BGO 1.
Den i BGO er jo planlagt til MZJ mandag førstkommende, og jeg tror det jobbes med flere om ikke lenge.
 
Re: Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Det er rapportert om økende aktivitet rundt og ombord EI-FYE i EDI i disse dager

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
 
Re: Norwegians 737-flåte

Hvilke 2 -800 maskiner er det som fortsatt (?) står parkert opp mot den militære delen på OSL? Og er de planlagt inn eller ut av flåten?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Lurer på om dette ble tatt opp på OSL spottergruppa på facebook. Ble nevnt LN-ENO og LN-ENU.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Etter disse er det bare NGS og NIB som ikke er satt i trafikk. Og når DYM også blir lagt inn i flåten, har de 51 aktive 737-800'er.
 
Re: Norwegians 737-flåte

LN-DYR gikk til Budapest for noen dager siden. Så den er ikke satt i drift enda.
LN-DYM er også lagret ett sted.
 
Last edited:
Re: Norwegians 737-flåte

Ved litt trykking rundt på planespotters.net så ser det ut som att NAX-MAX flyene ikke er solgt eller tatt i bruk, selv ikke de som ble bygget og egentlig var klare for leveranse. Er markedet for litt brukte MAX labert eller har Norwegian noe på lur?
 
Back
Top