Originally posted by sas-kr
Norwegian skal prøve noe nytt, de ansetter ikke flere i kabinen, de skal leies inn
eksternt. synd for meg, jeg var en av de som fikk jobb nå, Men.....
Originally posted by captaink
Dette er synd, men med opptil 25 % sykefravær i kabinen så er det ingen vei utenom. Meg bekjent har det vært gjort gjentatte forsøk på å komme dette til livs med forskjellige prosjekt uten å lykkes.
Kabinen i DY har meget konkurransedyktige betingelser for en jobb der det ikke kreves
nevneverdig utdannelse i det hele tatt. Selv om det kan være lange dager er dette bare peanøtter i forhold til de forhold som råder ellers i Europa. Derfor er det synd at man ike ser skriften på veggen før det er for sent. Å komme på jobb 3 av 4 dager er ikke godt nok. Hvis man har problemer med å skjønne det er det ikke mer å tillegge.
Kontraktsjobbing gjennom internasjonale byråer er noe ordentlig dritt som jeg ikke unner noen, jeg har selv den erfaringen. Dog ser jeg at DY må foreta seg noe.
Hva er det som er frekt i innlegget til captaink egentlig?Originally posted by MD11
Originally posted by captaink
Dette er synd, men med opptil 25 % sykefravær i kabinen så er det ingen vei utenom. Meg bekjent har det vært gjort gjentatte forsøk på å komme dette til livs med forskjellige prosjekt uten å lykkes.
Kabinen i DY har meget konkurransedyktige betingelser for en jobb der det ikke kreves
nevneverdig utdannelse i det hele tatt. Selv om det kan være lange dager er dette bare peanøtter i forhold til de forhold som råder ellers i Europa. Derfor er det synd at man ike ser skriften på veggen før det er for sent. Å komme på jobb 3 av 4 dager er ikke godt nok. Hvis man har problemer med å skjønne det er det ikke mer å tillegge.
Kontraktsjobbing gjennom internasjonale byråer er noe ordentlig dritt som jeg ikke unner noen, jeg har selv den erfaringen. Dog ser jeg at DY må foreta seg noe.
Makan til frekkhet!!
Nevneverdig utdannelse?? Greit nok at man ikke trenger høyskole eller universitet i x antall år for å jobbe i kabinen men å komme med slike uttalelser synes jeg rett og slett er frekt. Du rammer ganske mange med slikt. Aner jeg liten respekt her??
Peanøtter?? Hvis du er kaptein som ditt nick sier burde du vite at arbeidstid reguleres av internajonalt regelverk. Uansett om man jobber i DY, SK, BA eller EZY. I tillegg kan jeg nevne at ingen fly med mer en 19 seter tar av uten cabin crew ombord.
Til slutt, jeg jobber ikke i DY :hi2
Vil ikke sette likhetstegn med høyere lønninger/mindre jobbing for ansatte og kvalitet. Men det er klart at Norwegian og andre selskaper har en utfordring.Originally posted by ANX
Håper pendelen snart svinger andre veien og noen tilbyr kvalitet. :lol
Originally posted by sas-kr
De skulle komme fra Sverige var det de fortalte meg, skulle være 2 kurs i oktober, er vist et høyt sykefravær i lufta som har vært et prblem for Dy,
som gjør at de går til dette skrit.
Originally posted by ANX
DY: ArbeidsMILJØET i Norwegian er visstnok topp, men arbeidsBELASTNINGEN er en annen ting. Passer åpenbart best for ubefestede unge med ubegrenset energi...
Halloen? Ikke nevn SK/BU sammensmeltning av crew. Du aaaner bare ikke.
Her er det ille mye historikk ute og går. Temaet krever egen tråd!
Dobbelt-halloen til den naive som tror flykabiner ikke kan bemannes "fra gata". Get real! Det er nettopp det alle LCC gjør, og gambler på at det skal gå bra.
:wow: :spin: :wow: :spin: :wow:
Ja jeg har vært på intervjurunder ja, så dette tror jeg at jeg kjenner veldig godt!Originally posted by MD11
Hva kreves før du kommer inn på kurs da? Har du noen gang vært på et intervju til en kabinjobb? Det jeg mener med frekt er at det rett og slett høres ut som dette er et yrke for Hvermannsen på gata. Noe det slett ikke er. Men mange sitter dessverre med den oppfatningen, også her inne tydeligvis, noe jeg ikke trodde.![]()
Originally posted by DY
Ja jeg har vært på intervjurunder ja, så dette tror jeg at jeg kjenner veldig godt!Originally posted by MD11
Hva kreves før du kommer inn på kurs da? Har du noen gang vært på et intervju til en kabinjobb? Det jeg mener med frekt er at det rett og slett høres ut som dette er et yrke for Hvermannsen på gata. Noe det slett ikke er. Men mange sitter dessverre med den oppfatningen, også her inne tydeligvis, noe jeg ikke trodde.![]()
Og en trenger i utgpkt kun grunnskole for å gå kursene, men selvsagt gjerne mer.
Så må en kunne svømme 200 m og være serviceinnstilt. Kunnskap til fremmedspråk er en fordel.
At det er en jobb for hvermannsen er dine ord.
Originally posted by DY
Beklager...mente selvsagt generell studiekompetanse og ikke grunnskole, min feil.
Men ellers stemmer det. Merkelig hvor fort kabinsatte er i forsvar når det blir brakt på banen at man egentlig ikke trenger annet enn videregående skole og 4-6 ukers kurs hos flyselskapet for å tilfredsstille minimumskravene.
Ikke for å provosere på noen som helst slags måte, men dette er jo tilfelle.
Originally posted by MD11
Originally posted by DY
Beklager...mente selvsagt generell studiekompetanse og ikke grunnskole, min feil.
Men ellers stemmer det. Merkelig hvor fort kabinsatte er i forsvar når det blir brakt på banen at man egentlig ikke trenger annet enn videregående skole og 4-6 ukers kurs hos flyselskapet for å tilfredsstille minimumskravene.
Ikke for å provosere på noen som helst slags måte, men dette er jo tilfelle.
Greit, da er vi enige om hva som trengs:cheers:
Det er ikke å gå i forsvar men å få fram fakta her.
Faktum er at jobben som CC er det svært mange som kunne ha tenkt seg men som aldri kom gjennom nåløyet.....men uansett hva du har av skoler og utdanning, det er din personlighet som avgjør, som i de fleste andre yrker.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.