Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by catocontrol
hehe leser dere ikke hva jeg skriver eller? Ja selvsagt er tallene gamle, men jeg håper for guds skyld ikke dere mener at det er kun i Tromsø befolkningen øker???
Originally posted by MartinL
Jeg synes diskusjonen sklir litt ut her, for i stede å diskutere hvilke flyplass som er best skikket for slike ruter. det mest positive må vel være det at Norwegian har lyst til å satse fra Nord Norge! At de viser en interesse for vår nordlige landsdel.
Og det er da ikke lenger fra Tromsø til London enn det er fra Oslo til Malaga?
Her kan man jo lett få tur retur billetter til rundt to flak. Hvorfor er flyutnyttelsen fra oslo til Malaga så mye bedre enn Tromsø - London.
Og Bodø - London for den slags skyld er vel ikke lengre enn mange mellomeuropeiske destinasjoner som norwegian flyr fra Oslo.
:naughty:
Originally posted by MD11
Jeg tør påstå at det overhodet ikke finnes marked i Nord Norge for direkteruter ut i Europa annet enn i sommersesongen. En sommerrute til LON ville hatt en bra load vil jeg tro takket være mye turister inn.
Men det finnes tross alt en vinter...og i dag gikk renten opp:naughty:
Originally posted by MartinL
Riktig. I ett land med fire mill er det like viktig å være attraktiv i begge ender når man lanserer en ny rute!
Originally posted by MD11
Det er jo akkurat det jeg vil fram til her. Da tror jeg muligens at TOS vil være det riktige valget for DY's Londonrute. Finnmark er nærmere med sine opplevelser. I tillegg er TOS en trivelig by med et godt uteliv og naturen rett utenfor stuedøra. TOS er mye mer internasjonal enn BOO. Og flytiden fra TOS til STN er ikke stort lengre.
Finnene er jo mestere i å trekke folk til sine nordområder. Haugevis med charterflyvninger invaderer Rovaniemi hvert år.
Originally posted by RH
Men i følge DY-Kjos, i dagens Aftenposten, er ruteplanene TOS-LON forkastet. Men deimot vurderer DY å fly østover fra Tromsø.
http://forbruker.no/reise/article1148264.ece
Originally posted by MD11
Jeg tør påstå at det overhodet ikke finnes marked i Nord Norge for direkteruter ut i Europa annet enn i sommersesongen. En sommerrute til LON ville hatt en bra load vil jeg tro takket være mye turister inn.
Men det finnes tross alt en vinter...og i dag gikk renten opp:naughty:
Originally posted by LN-HAT
Originally posted by MD11
Jeg tør påstå at det overhodet ikke finnes marked i Nord Norge for direkteruter ut i Europa annet enn i sommersesongen. En sommerrute til LON ville hatt en bra load vil jeg tro takket være mye turister inn.
Men det finnes tross alt en vinter...og i dag gikk renten opp:naughty:
Er du Revenue Controller du ?? :biggrin
Men, der er nok noe i det du sier
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.