kekker
Onkel reisende kekker
Norwegian trues med store bøter
Forbrukerombudet er ute å rasler med sabelen, da Norwegian tydeligvis (??) ikke spiller helt etter riktige regler..
Aftenposten.no/reise skriver at Norwegian nekter kunder erstatning når ruteendringer fører til forsinkelser.
Norwegian velger visst å ikke forholde seg til EUs regler og har laget egne regler på dette området. Noe som forbrukerombudet har et litt lunkent forhold til.
Nå kjenner jeg ikke fin-jussen i dette og hvor stort problemet egentlig er, men det kan da umulig være verdt å bruke energi på dette, for Norwegians del??
Hvor ofte forandrer de ruter og if so, er reglene tydeligvis klare??
Jeg har en slags følelse av at man ikke skal kødde for mye med forbrukerombudet, av to grunner. Den ene er at de har en stygg tendens til å ha rett og for det andre kan det ikke gi annet enn dårlig PR..
Forbrukerombudet er ute å rasler med sabelen, da Norwegian tydeligvis (??) ikke spiller helt etter riktige regler..
Aftenposten.no/reise skriver at Norwegian nekter kunder erstatning når ruteendringer fører til forsinkelser.
Norwegian velger visst å ikke forholde seg til EUs regler og har laget egne regler på dette området. Noe som forbrukerombudet har et litt lunkent forhold til.
Derfor har selskapet fått valget mellom å endre reglene eller oppleve at det reises sak mot dem i Markedsrådet med bot på flere hundre tusen kroner som mulig resultat.
–Vi har hatt en uenighet ned Norwegian om dette i halvannet år. Nå må vi settes strek. Selskapet må rydde opp, sier fagdirektør hos Forbrukerombudet, Jo Gjedrem, til Aftenposten.
Nå kjenner jeg ikke fin-jussen i dette og hvor stort problemet egentlig er, men det kan da umulig være verdt å bruke energi på dette, for Norwegians del??
Hvor ofte forandrer de ruter og if so, er reglene tydeligvis klare??
Jeg har en slags følelse av at man ikke skal kødde for mye med forbrukerombudet, av to grunner. Den ene er at de har en stygg tendens til å ha rett og for det andre kan det ikke gi annet enn dårlig PR..
Last edited: