MartinL
ScanFlyer Dusty
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2553421.ece
Norwegian risikerer millionbot hvis ikke selskapet straks slutter å reklamere for billigbilletter som i virkeligheten ikke eksisterer.
- Vi har fått nok av selskapets villedende markedsføring, sier fungerende forbrukerombud Jo Gjedrem til Aftenposten.no.
Gjedrem sier at Forbrukerombudet har fått en rekke klager på Norwegian fra kunder som ikke finner lavprisbilletter til annonsert pris når Norwegian kjører sine massive kampanjer. Ombudet har også tatt opp problemet med selskapet flere ganger, og fått løfter fra Norwegian om tiltak, uten at situasjonen er blitt noe bedre. Klagene fra publikum har fortsatt.
Norwegian svarer:
Hvis Forbrukerombudet mener at vi har gjort det, så kan jeg ikke godt bestride det. Men jeg må samtidig få si at jeg ikke har noe ønske om å opptre på en måte som er i strid med loven. Vi har selvsagt ikke noe ønske om å villede forbrukerne, sier Braathen.
Hun sier Norwegian strekker seg til det ytterste for å påse at markedsføringen av flybilletter skjer i henhold til de avtaler selskapet er forpliktet av.
- Vi har til og med i perioder sendt dem annonsemateriell på forhånd slik at de kan se hvordan vi har tenkt å lansere kampanjer, og også bedt dem komme med detaljerte retningslinjer om hva som skal stå i tekst og hvor stor skrift jeg skal bruke for at vi skal holde oss innenfor lovverket, sier Braathen.
Norwegian risikerer millionbot hvis ikke selskapet straks slutter å reklamere for billigbilletter som i virkeligheten ikke eksisterer.
- Vi har fått nok av selskapets villedende markedsføring, sier fungerende forbrukerombud Jo Gjedrem til Aftenposten.no.
Gjedrem sier at Forbrukerombudet har fått en rekke klager på Norwegian fra kunder som ikke finner lavprisbilletter til annonsert pris når Norwegian kjører sine massive kampanjer. Ombudet har også tatt opp problemet med selskapet flere ganger, og fått løfter fra Norwegian om tiltak, uten at situasjonen er blitt noe bedre. Klagene fra publikum har fortsatt.
Norwegian svarer:
Hvis Forbrukerombudet mener at vi har gjort det, så kan jeg ikke godt bestride det. Men jeg må samtidig få si at jeg ikke har noe ønske om å opptre på en måte som er i strid med loven. Vi har selvsagt ikke noe ønske om å villede forbrukerne, sier Braathen.
Hun sier Norwegian strekker seg til det ytterste for å påse at markedsføringen av flybilletter skjer i henhold til de avtaler selskapet er forpliktet av.
- Vi har til og med i perioder sendt dem annonsemateriell på forhånd slik at de kan se hvordan vi har tenkt å lansere kampanjer, og også bedt dem komme med detaljerte retningslinjer om hva som skal stå i tekst og hvor stor skrift jeg skal bruke for at vi skal holde oss innenfor lovverket, sier Braathen.
Last edited: