Al-Masria A320 med røykutvikling på OSL

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Al-Masria A320 med røykutvikling på OSL

Dagbladet melder:

Brannvesenet har rykket ut til Gardermoen for å kontrollere røykutvikling fra en flymotor.

Det melder Øst 110-sentralen på Twitter.

Ifølge brannvesenet skal flyet stå på bakken det er kontroll på stedet.

Vaktleder i brannvesenet, Lars Erik Robertsen, sier at de fikk melding om hendelsen klokka 19.

- Vi er på vei dit, men vet ennå ikke hva slags type fly det er snakk om.

Også kommunikasjonssjef i Avnor, Katrine Framholdt, bekrefter hendelsen overfor Dagbladet.

- Ja, jeg kan bekrefte at vi har fått en melding om røykutvikling fra et fly, sier hun. Ifølge kommunikasjonssjefen skal flyet være et charterfly fra Sharm el-Sheikh.

I en oppdatering klokka 19.17 melder brannvesenet at det er full kontroll på stedet og at de har avbrutt utrykningen.

Det dreier seg om denne:
https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a320-200-su-tcf-almasria-universal-airlines/eng583

Er dette en ny operatør på OSL? Kan ikke huske å ha sett dem før ..

Blir vel litt forsinkelse på returen også, regner jeg med ..

Re: Al-Masria A320 med røykutvikling på OSL

Det boardes .......

Det var røykutvikling fra en flymotor, og nå går folka ombord på det flyet?
Må ikke flyet undersøkes grundig etter røykutvikling fra en flymotor?

Det var røykutvikling fra en flymotor, og nå går folka ombord på det flyet?
Må ikke flyet undersøkes grundig etter røykutvikling fra en flymotor?

Man skal kanskje ikke legge så mye vekt på hva Dagbladet skriver. Det kan godt ha vært noe helt uskyldig og var det sikkert også. Men jeg får ingen 'warm fuzzy feeling' av dette ...

Man skal kanskje ikke legge så mye vekt på hva Dagbladet skriver. Det kan godt ha vært noe helt uskyldig og var det sikkert også. Men jeg får ingen 'warm fuzzy feeling' av dette ...

Men vi har vel begge sett en L-1011 starte en kald vintner morgen - selv husker jeg en Air Transat i Calgary 2 Januar 2000 - maatte nesten kreve CAT III for landing :p

Ja, men dette var under/etter landing .... og det er litt mer uvanlig.

La meg tippe at det dreier seg om røyk fra APU når de starter opp den mens de takser inn. Det hender av og til, det har jeg sett noen ganger.

Det er jo en slags flymotor.

Back