MD80Kristian
Newcomer
Norwegian tilbage på KRP
TV2 News melder at DY er tilbage på KRP - med 4 daglige afgange fra på Søndag.
TV2 News melder at DY er tilbage på KRP - med 4 daglige afgange fra på Søndag.
Synes Karup høres ut som en tapsrute med 738....det gjelder forsåvidt alle innenriksruter i Danmark!
Synes Karup høres ut som en tapsrute med 738....det gjelder forsåvidt alle innenriksruter i Danmark!
DY havde jo ikke nogen større success sidst de prøvede - og da var det oftest med 737-300.
KRP fungerer ikke med store maskiner. Små fly og mange frekvenser er løsningen - og ikke mindst interline aftaler, så det midtjyske erhvervsliv kan komme videre ud i verden.
Synd for QI og ikke mindst synd for erhverslivet i midtjylland, at de nu ender op med en langt dårligere løsning end tidligere. Men de var delvist selv medskyldige i det, da mange købte billigere DY billetter da de kom på markedet (og dermed var medskyldige i at gøre livet svært for QI) - uden at tænke over konsekvenserne når QI var væk. Nu har de sparet nogle småpenge i første omgang, men ender med at det bliver langt dyrere for dem i fremtiden når deres muligheder for interline m.v. forsvinder...
Synd for QI og ikke mindst synd for erhverslivet i midtjylland, at de nu ender op med en langt dårligere løsning end tidligere. Men de var delvist selv medskyldige i det, da mange købte billigere DY billetter da de kom på markedet (og dermed var medskyldige i at gøre livet svært for QI) - uden at tænke over konsekvenserne når QI var væk. Nu har de sparet nogle småpenge i første omgang, men ender med at det bliver langt dyrere for dem i fremtiden når deres muligheder for interline m.v. forsvinder...
Hva er dette for noe, ansvarliggjør du virkelig forbrukere som brukte Norwegian fra KRP delvis for at QI gikk konkurs?
Hvordan oppførte Cimber seg overfor kundene, når ansatte i selskapet kjøpte opp alle 1-kroners billettene til Norwegian, og dermed ødela muligheten forbrukerne hadde til å reise "gratis" den gangen?
Mange kunder i KRP får faktisk et bedre produkt nå, med B738 og gratis WiFi, fremfor ATR.
Nå var det nok ikke konkurransen med DY på CPH-KRP som var årsak til at QI gikk konkurs, men derimot en totalt inkompitent ledelse...
Hva er dette for noe, ansvarliggjør du virkelig forbrukere som brukte Norwegian fra KRP delvis for at QI gikk konkurs?
Hvordan oppførte Cimber seg overfor kundene, når ansatte i selskapet kjøpte opp alle 1-kroners billettene til Norwegian, og dermed ødela muligheten forbrukerne hadde til å reise "gratis" den gangen?
Mange kunder i KRP får faktisk et bedre produkt nå, med B738 og gratis WiFi, fremfor ATR.
Ha ha - nyte en B738 og gratis WiFi i 8 minutter fra signs off til signs on....? Ja - det blir nok en voldsom forbedring... :-D Selvfølgelig mye viktigere enn halvering i antall avganger og NIX connection med nettverksselskaper!
I følge CH-aviation vil ruten bli fløyet av en 737-300 på wetlease fra JetTime fra mars
Tror det ville være bedst for alle hvis DY lukkede ruten og SK/QA eller DAT fløj den med ATR.
Kanskje DAT, men SK har uttalt at Karup ligger for nærme Billund nå som det er kommet ny vei, og transferandeleb fra Karup er alt for lav.... Er det virkelig nødvendig med 3 lufthavner så nærme som Karup, Billund og Esbjerg?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.