Norwegian tilbage på KRP

Re: DY tilbage på KRP

Så mangler vi bare BLL-CPH for at lappe indenrigshullerne. Hvem mon tager over der?
 
Re: DY tilbage på KRP

Synes Karup høres ut som en tapsrute med 738....det gjelder forsåvidt alle innenriksruter i Danmark!
 
Re: DY tilbage på KRP

Synes Karup høres ut som en tapsrute med 738....det gjelder forsåvidt alle innenriksruter i Danmark!

DY havde jo ikke nogen større success sidst de prøvede - og da var det oftest med 737-300.

KRP fungerer ikke med store maskiner. Små fly og mange frekvenser er løsningen - og ikke mindst interline aftaler, så det midtjyske erhvervsliv kan komme videre ud i verden.

Synd for QI og ikke mindst synd for erhverslivet i midtjylland, at de nu ender op med en langt dårligere løsning end tidligere. Men de var delvist selv medskyldige i det, da mange købte billigere DY billetter da de kom på markedet (og dermed var medskyldige i at gøre livet svært for QI) - uden at tænke over konsekvenserne når QI var væk. Nu har de sparet nogle småpenge i første omgang, men ender med at det bliver langt dyrere for dem i fremtiden når deres muligheder for interline m.v. forsvinder...
 
Re: DY tilbage på KRP

Synes Karup høres ut som en tapsrute med 738....det gjelder forsåvidt alle innenriksruter i Danmark!

Ja vel, kanskje man beslutter seg a beholde noen 733 til evigheten for a kunne betjene disse tynne ruter. CPH-BLL ble betjent av DM med 737 ogsa, sa det finnes en mulighet a tjene penger pa disse, dersom man sender flyet videre til Europa etterpa...;)
 
Re: DY tilbage på KRP

DY havde jo ikke nogen større success sidst de prøvede - og da var det oftest med 737-300.

KRP fungerer ikke med store maskiner. Små fly og mange frekvenser er løsningen - og ikke mindst interline aftaler, så det midtjyske erhvervsliv kan komme videre ud i verden.

Synd for QI og ikke mindst synd for erhverslivet i midtjylland, at de nu ender op med en langt dårligere løsning end tidligere. Men de var delvist selv medskyldige i det, da mange købte billigere DY billetter da de kom på markedet (og dermed var medskyldige i at gøre livet svært for QI) - uden at tænke over konsekvenserne når QI var væk. Nu har de sparet nogle småpenge i første omgang, men ender med at det bliver langt dyrere for dem i fremtiden når deres muligheder for interline m.v. forsvinder...

Nå var det nok ikke konkurransen med DY på CPH-KRP som var årsak til at QI gikk konkurs, men derimot en totalt inkompitent ledelse...
 
Re: DY tilbage på KRP

Synd for QI og ikke mindst synd for erhverslivet i midtjylland, at de nu ender op med en langt dårligere løsning end tidligere. Men de var delvist selv medskyldige i det, da mange købte billigere DY billetter da de kom på markedet (og dermed var medskyldige i at gøre livet svært for QI) - uden at tænke over konsekvenserne når QI var væk. Nu har de sparet nogle småpenge i første omgang, men ender med at det bliver langt dyrere for dem i fremtiden når deres muligheder for interline m.v. forsvinder...

Hva er dette for noe, ansvarliggjør du virkelig forbrukere som brukte Norwegian fra KRP delvis for at QI gikk konkurs?

Hvordan oppførte Cimber seg overfor kundene, når ansatte i selskapet kjøpte opp alle 1-kroners billettene til Norwegian, og dermed ødela muligheten forbrukerne hadde til å reise "gratis" den gangen?

Mange kunder i KRP får faktisk et bedre produkt nå, med B738 og gratis WiFi, fremfor ATR.
 
Last edited:
Re: DY tilbage på KRP

Hva er dette for noe, ansvarliggjør du virkelig forbrukere som brukte Norwegian fra KRP delvis for at QI gikk konkurs?

Hvordan oppførte Cimber seg overfor kundene, når ansatte i selskapet kjøpte opp alle 1-kroners billettene til Norwegian, og dermed ødela muligheten forbrukerne hadde til å reise "gratis" den gangen?

Mange kunder i KRP får faktisk et bedre produkt nå, med B738 og gratis WiFi, fremfor ATR.

Ha ha - nyte en B738 og gratis WiFi i 8 minutter fra signs off til signs on....? Ja - det blir nok en voldsom forbedring... :-D Selvfølgelig mye viktigere enn halvering i antall avganger og NIX connection med nettverksselskaper!
 
Nå var det nok ikke konkurransen med DY på CPH-KRP som var årsak til at QI gikk konkurs, men derimot en totalt inkompitent ledelse...

Enig i at det var den væsentligste grund. Derfor skriver jeg også "delvist", da CPH-KRP har været en rigtig moneymaker for QI og gik til at være tabsrute for både QI og DY.
 
Hva er dette for noe, ansvarliggjør du virkelig forbrukere som brukte Norwegian fra KRP delvis for at QI gikk konkurs?

Hvordan oppførte Cimber seg overfor kundene, når ansatte i selskapet kjøpte opp alle 1-kroners billettene til Norwegian, og dermed ødela muligheten forbrukerne hadde til å reise "gratis" den gangen?

Mange kunder i KRP får faktisk et bedre produkt nå, med B738 og gratis WiFi, fremfor ATR.

Ja jeg giver erhverskunderne en del af skylden for at de i dag sidder med et langt dårligere produkt end tidligere.

En halvering af afgangene og ingen interline er en voldsom forringelse ift tidligere. At kunne bruge wifi (hvis man er så heldig at få en 738) i 6-8 minutter er jeg ganske sikker på er ganske ligegyldigt i denne sammenhæng.

Men de valgte selv at flyve med DY for at spare lidt småpenge og nu får de det produkt de har bedt om, men ikke tænkt over konsekvenserne af.

Privatkunder er en anden snak. Dem ved vi at der kun er 3 salgsargumenter der virker overfor: pris, pris og pris. De lever også bedre med dårligere frekvens.
 
Re: DY tilbage på KRP

Hvis DY skal satse på en bredere feeding rutesatsning, bør vel DY også tenke litt regionalfly i størrelsen 50-80 seter? Som flere andre sier er det vel ganske mange innenriksruter som ikke vil gå med en 738 maskin?

DY flyr jo både KRS-BGO og KRS-TRD med 738 med frekvenser på 4-7 ganger i uka. Hadde de hatt mindre fly kunne de nok heller klare flere frekvenser og sånn sett konkurrert bedre med SAS?

Samme ville vel gjelde i DK. Men det er kanskje ikke sånn strategien deres er??

BF:fly
 
Re: DY tilbage på KRP

Hvor stor andel av passasjerene mellom KRP og CPH hadde transfer videre?
Mener å ha lest et sted her på forumet at det er snakk om ca 30% transfer på OSL, men det kan vel være at det tallet er noe større på CPH?!
For de som bare skal til CPH er vel det forholdsvis likegyldigt hvilken farge det er på setene i maskinen de skal flyve med. Men skal man videre ut i verden hadde jo QI en helt klar fordel. Men nå er jo ikke DYs opperasjon ut av CPH liten heller.

Uansett synd at QI ikke klarte videre drift og kanskje like ille for SK at de mister endel feed, som etterhvert kan havne hos konkurrentene.
 
Re: DY tilbage på KRP

Tipper på at omkring 50 % af pax fra KRP er/var Transfer pax.
Her i AAR er ca Hovedparten af vore psgr transfer pax

Hilsen Ole
 
Re: DY tilbage på KRP

Uten at jeg har oversikt over hvilke alternativer som finnes på nærliggende flyplasser, så er det vel en knapp time unna Billund med bil, er det ikke? 1.5 timer + til Aarhus? Ikke verdens undergang, men opplagt en forrigelse for de som er transfer passasjerer.
 
Re: DY tilbage på KRP

Ha ha - nyte en B738 og gratis WiFi i 8 minutter fra signs off til signs on....? Ja - det blir nok en voldsom forbedring... :-D Selvfølgelig mye viktigere enn halvering i antall avganger og NIX connection med nettverksselskaper!

Jeg gir det 1-0 med denne kommentaren så langt i tråden.:D
 
Re: DY tilbage på KRP

I følge CH-aviation vil ruten bli fløyet av en 737-300 på wetlease fra JetTime fra mars
 
DY tilbage på KRP

I følge CH-aviation vil ruten bli fløyet av en 737-300 på wetlease fra JetTime fra mars

Og samtidig nedjusteres til 2 daglige i sommerperioden. Ser ud til DY slider noget på den rute.

Og erhvervslivet i midtjylland slider endnu mere med et historisk dårlig flyudbud fra KRP. Desuden er KRP på et kritisk minimum hvor man overvejer om det kan betale sig at drive civil luftfart.

737 er og bliver for stor til den rute og så længe DY findes der kommer der ikke en operatør med mindre fly/flere frekvenser/interline, som erhvervslivet har brug for.

Godt eksempel på at LCC og discount priser ikke altid er godt for markedet. Men men, det var midtjyderne selv der valgte at spare nogle få hundrede kroner og flyve DY istedet for QI uden at tænke over hvor stor regningen blev efterfølgende. Det er der mange der fortryder idag.

Alle har tabt. DY tjener ikke penge på ruten, QI gik konkurs (bl.a. pga manglende indtægter fra denne rute) og erhvervslivet har aldrig haft dårligere muligheder.

Tror det ville være bedst for alle hvis DY lukkede ruten og SK/QA eller DAT fløj den med ATR.
 
Last edited:
Re: DY tilbage på KRP

Tror det ville være bedst for alle hvis DY lukkede ruten og SK/QA eller DAT fløj den med ATR.

Kanskje DAT, men SK har uttalt at Karup ligger for nærme Billund nå som det er kommet ny vei, og transferandeleb fra Karup er alt for lav.... Er det virkelig nødvendig med 3 lufthavner så nærme som Karup, Billund og Esbjerg?
 
Re: DY tilbage på KRP

Kanskje DAT, men SK har uttalt at Karup ligger for nærme Billund nå som det er kommet ny vei, og transferandeleb fra Karup er alt for lav.... Er det virkelig nødvendig med 3 lufthavner så nærme som Karup, Billund og Esbjerg?

NEJ - sagt af en der bor 35min fra KRP.
 
Back
Top