"Norwegian til New York?" og andre artige historier

Re: Norwegian til New York

Slik er det med alle bransjer, men jeg aner at luftfarten utsettes for litt flere forståsegpåere enn gjennomsnittet. Dette pga at det er en bransje som de fleste har befatning med, det har vært en "interessant" bransje for mange og at det er relativt høy mediedekning om det som skjer relatert til denne bransjen.

Mulig dette slår til i forhold til en del andre bransjer - dog ikke i forhold til jussens verden. Jeg tror det bor en minijurist i absolutt alle, ikke minst i forhold til strafferetten.

Mulig dette slår til i forhold til en del andre bransjer - dog ikke i forhold til jussens verden. Jeg tror det bor en minijurist i absolutt alle, ikke minst i forhold til strafferetten.

Ja, jus er vel noe de fleste er borti både personlig og gjennom media, og dermed har et forhold til og en mening om.

Hadde en diskusjon med ei vennine som hadde flydd et stort Norwegian fly til Bulgaria. Det var ikke sånne mini fly som fløy på innenriks, men sånne med 10 seter i bredden som hu forklarte.

Prøvde å fortelle henne at DY ikke har sånne fly, hu ga seg ikke å prøvde å ringe den hu dro sammen med, joa de hadde kjørt ett stort DY fly. Etter mye frem og tilbake så måtte hu gi seg da hu kjente igjen 330'n til My Travel.....

I Bergen tidlig åttitallet: Vi stod der m en DC10 --skulle til NYC. WF stod ved siden av oss med en Twin Otter. Plutselig sa en eldre kvinne: Det var da et stort fly til Florø (?) i dag. Vi fikk dama ned trappen og annonserte at vi skulle til The Big Apple --- 5 pax reiste seg og gikk av.

Også i Bergen: En dame 'gikk feil' og endte opp i 747'en, som sto tom og forlatt etter ankomst fra JFK istedet for Twin Otter'n til Sogndal. Slik ble den kjent som Sogndalsjumboen.

Skal ikke nevne alle som prøvde å klatre over sperringer på FBU for å komme seg ombord i feil fly bare fordi det sto parkert nærmere....

Hørt mye rart her å, den rareste er vel:
"Norwegian opererer med Dash Q-400 innenlands i Latvia"

Re: Norwegian til New York?

Jeg stod i kø for å gå ombord på ett fly. Når vi var nesten framme, koblet noen stuere den gule AC/varmluftslangen fra flyet. En liten pjokk rett foran meg spurte faren sin hva den slangen var. "Det er bare bensinslangen, bensinen kommer nemlig i rør under bakken", var svaret fra besserwisseren :D

Er jo noe sant i det. Hvertfall på OSL så kommer drivstoffet fra luker i asfalten.

Kan prøve å gjenfortelle en konspirasjons-historie en SAS-kollega, en purser, fortalte. Dialogen er min improviserte gjenfortelling.

Purseren sto i galley foran da en kvinnelig passasjer kom frem. Hun ville gjerne vite hvor mye SAS fikk betalt av myndighetene for de dysene på vingene.
"Hvilke dyser?"
"De som sprayer gift på befolkningen og lager sånne hvite striper på himmelen"
Purseren: :wow:
"Ja, du skjønner min mann vil gjerne vite"

Behøver vel ikke legge til at den mannlige passasjeren fikk en aldri så liten skjennepreken av purseren :D

Jeg kjenner folk som mente at Lufthansa hadde direkteruter fra Norge til Brasil (Fra Tyskland via Norge, påstod han), og jeg kjenner folk som mente at de hadde flyrr Finnair fra OSL til KEF - at de hadde en rute som gikk noe ala HEL-OSL-KEF-USA...

Jeg kjenner også folk som ikke hadde fått med seg hvor mange midtganger det var i flyet de fløy med.

Mange som blander sammen Icelandair og Finnair. FI-koden burde jo høre til Finnair, men den gjør jo ikke det. Den sammenblandningen skjer ofte og av mange. Når jeg jobbet på agentservice på AY var det mange reisebyråer som ringte til oss og hade spørsmål om vår rute til KEF...

Svigers mente de flydde med Norwegian via Berlin til Miami så fullt mulig å blande Air Berlin med Norwegian også.

Jeg har fått spørsmålet, om enn noe lavmelt, om flyene har drift på hjulene når de taxer.

Jeg var på skoletur for en del år siden og var tidlig tilbake til dobbeltdekkeren vi reiste med, som stod på tulinløkka. Da kommer det en barnehage tante med 40 unger på slep og begynner å ta med seg ungene opp i andre etasje, hun så altså ikke forskjell på en hvit dobbeltdekker buss og en blå vanlig turbuss.

Eller da vi kom til mormor med vår nye hvite Volvo 360 og stelte den ved siden av mormors røde Volvo 343. Mormor skjønte overhode ikke at dette var samme type bil...
(Ja, ja ingen frekkheter om at det er der jeg har genene fra :-)

Det er helt utrolig hvor hjernedøde folk kan være, men alikavell regner de seg selv som inteligente....

Jeg stod i kø for å gå ombord på ett fly. Når vi var nesten framme, koblet noen stuere den gule AC/varmluftslangen fra flyet. En liten pjokk rett foran meg spurte faren sin hva den slangen var. "Det er bare bensinslangen, bensinen kommer nemlig i rør under bakken", var svaret fra besserwisseren :D

Tror jeg hadde sagt akkurat det samme hvis jeg på død og liv måtte komme med et svar. Tror det er mange foreldre som helst unngår å svare "vet ikke" når barna spør. Jeg har helt ærlig null kjennskap til slangen du snakker om ;)

Vi snakker om oppegående folk som har flydd verden rundt, men som ikke har en fjern anelse om hva de har flydd, med hvem, og med hvilke typer fly.

Tror muligens mange av oss ville fått samme type kritikk fra tognerdene? :p

Ikke ekstremt morsom, men en kamerat hevdet at de hadde mellomlandet i Dubai med Thomas Cook fra Bangkok. Vil nok tro det var Sharjah.

En historie fra før "nerdetida": Fløy AMS-VCE med 737. Da vi skulle tilbake ba jeg check in agent om å plassere oss langt bak i håp om å redusere motorstøyen. Den italienske CAen gjorde som han ble bedt om. Følte meg kanskje litt snytt når det sto en Fokker 100 ved gaten :headbang

Pleier å gå på quiz på en pub en gang i uken. For litt siden var et av spørsmålene noe ala:
"Europa lanserte for litt siden superjumboen Airbus A380, men russerne ligger ikke langt etter med sin tilsvarende Superjet 100. Hvilken produsent lager Suprjet 100?"
Også var alternativene Sukhoi, Tupolev, Antonov og Lada tror jeg...

Og ikke lenge siden en kunde på jobb hardnakket påstod at SAS hadde lansert direkterute KRS-NYC...

Eller da vi kom til mormor med vår nye hvite Volvo 360 og stelte den ved siden av mormors røde Volvo 343. Mormor skjønte overhode ikke at dette var samme type bil...
(Ja, ja ingen frekkheter om at det er der jeg har genene fra :-)

Begynner å bli vacuum på flyrelatert innhold dette men...

Pensjonistparet i nabohuset til foreldrene mine hadde en liten, rød og ganske ny bil. Etter ei stund dukket det opp en ny, helt identisk bil i carporten der (med nytt registreringsnummer). Noen spurte kona i huset om dette. Hun var ikke klar over at mannen hadde skiftet ut bilen (antagelig krasjet den forrige) :p

Sammen med noen kolleger sto jeg og speidet etter den første A380en som besøkte OSL. Sjefen utbrøt at "der kommer en sværing". Han var sikker på at det var 380en som var i anmarsj. Latteren var stor da flyet kom nærmere og vi gjenkjente Widerøe-maskinen.

En flyinstruktør kalte en DC8 for B747. Da jeg sa ham imot, forsvarte han seg med at den har jo 4 motorer. :rolleyes:

Back