Norwegian til Dubai

Blir spennende å se hva slags markering det blir rundt første flight... God tur - Dubai er en heftig destinasjon.
 
Hei!
Jeg synes det er veldig spennende at Norwegian har åpnet ny rute til Dubai, direkte fra Oslo. Men jeg har hørt at de noen ganger må mellomlande på grunn av for mye motvind på returen fra Dubai. Dette skjer med deres boeing 737-800 maskiner.
Det er jo greit nok det, men hvorfor kan ikke Norwegian slå på stortrommen og sende ut en bestilling på Boeing 737-900ER?

Med 737-900ER ville strekningen gått som en lek, selv med motvind på hjemreise fra Dubai!
Dessuten ville -ER maskinene åpnet enda flere muligheter, som feks til New York, Ottawa og Montreal mot vest og til Djibouti i sør, bare for å nevne noen eksempler.
 
Velkommen til forumet.

Hei!
Det er jo greit nok det, men hvorfor kan ikke Norwegian slå på stortrommen og sende ut en bestilling på Boeing 737-900ER?

Med 737-900ER ville strekningen gått som en lek, selv med motvind på hjemreise fra Dubai!
Dessuten ville -ER maskinene åpnet enda flere muligheter, som feks til New York, Ottawa og Montreal mot vest og til Djibouti i sør, bare for å nevne noen eksempler.

Så vidt jeg kan se fra Boeing.com så er range på 737-800 3060 miles, -900ER i en-klasseconfig er 2700 miles, to-klasseconfig og to ekstra tanker gir 3200 miles. To-klasse-config er neppe aktuelt for DY.
 
Velkommen til forumet.



Så vidt jeg kan se fra Boeing.com så er range på 737-800 3060 miles, -900ER i en-klasseconfig er 2700 miles, to-klasseconfig og to ekstra tanker gir 3200 miles. To-klasse-config er neppe aktuelt for DY.
Nei, men de må ikke ha to-klasse heller. De kan jo justere antall seter til å passe med ønsket range. Men spørsmålet da blir jo hva som skjer med lønsomhet.
 
Tja; nå har vel dene ruta gått i noen mndr, har'n ikke dèt?
Åssen går'e med ruta? Er det no' futt, eller er det bare for å ha en intercont' rute uten lønn?
 
Tja; nå har vel dene ruta gått i noen mndr, har'n ikke dèt?
Åssen går'e med ruta? Er det no' futt, eller er det bare for å ha en intercont' rute uten lønn?

Oppstart fra OSL var 15. oktober, bra belegg på både ut- og hjemreiser!
 
Alltid disse rykter, de flommer .... Men fra hvilked side kommer de ??? Det virker en leasing-selskap er desperato a plassere 2 -900ER...:colgate:

Likevel taler virkeligheten en helt annen sprak. Norwegian har ikke bare ökt sitt eget bestilling med 6 fly i tredje kvartal, som de skal eie, men de har ogsa signert 6 nye leasing-kontrakter for 737-800 maskiner.
 
Vil det utgjøre stor forskjell å ha både -800 og noen -900 kostnadsmessig? Trengs det annen typeutsjekk for crew og mekanikere, egen kapasitet på vedlikehold ol? Er vel folk her med erfaring fra CO som har litt innblikk i dette?
 
Alltid disse rykter, de flommer .... Men fra hvilked side kommer de ???

Begge sider, faktisk .. ;)

Men DY er kresne og de eksemplarene de har fått tilbudt har ikke passet til deres behov. Ordrer kan oppgraderes, og det er slett ikke umulig at det kommer et par -9JPER ut fra fødestuen på RNT en gang neste år.. ;)
Men rett skal være rett - det har vært stille om saken en stund, så det er mulig det er lagt på is.
 
Vil det utgjøre stor forskjell å ha både -800 og noen -900 kostnadsmessig? Trengs det annen typeutsjekk for crew og mekanikere, egen kapasitet på vedlikehold ol? Er vel folk her med erfaring fra CO som har litt innblikk i dette?
Cockpit: Ingen forskjell
Cabin crew: Vet ikke, men tviler. Må ha en til FA...
Teknisk personell: Ingen forskjell
Deler, og komponenter: Noe forskjeller er det...
 
Back
Top