Norwegian starter TOS-LPA

sukram

ScanFlyer Gold
Norwegian åpner direkterute til Gran Canaria.

I november åpner Norwegian den nye direkteruten mellom Tromsø og Las Palmas på Gran Canaria. Det melder avisa Nordlys.

Kilde: itromso.no

Kanskje ikke den mest spennende, eller overraskende, rutenyheten, men. DY satser videre på det badende folket, i hvert fall.

Re: Starter TOS-LPA

Lurer på hvilke begrensninger de får på den ruten, den er ca 5km kortere enn OSL-DXB. Nå kan det jo være at de får en mer direkte rute, og motvinden er mindre lei, men at det er en lang rute er det ingen tvil om. Kanskje så lang at et stopp på OSL gjerne er kjærkomment for mange?

Re: Starter TOS-LPA

Flott at man satser på distriktet i Nord-Norge også, selv om jeg neppe kommer til å frekventere denne ruten...

Er det ikke ofte slik at man synes det er fint å kunne reise direkte uten mellomlandinger? Dette er vel ikke verre enn charterflygninger, som vel har gått fra Tromsø til Gran Canaria før (om jeg nå ikke husker feil)? Typisk er det vel fuelstopp et eller annet sted.

Last edited:
Wow! Denne kom uventet!

Men veldig bra at de satser på Nord Norge!

Dette likte jeg meget godt å lese! :D

De vil ha performance-problemer på TOS også. En mellomlanding sørover er uunngåelig uansett.

Denne nyheten var jo fin :) Endelig er det mulig å reise til LPA utenom charter flyvninger. (og en del billigere også)

Er ikke flytiden Oslo - Dubai ca 7 timer, så da må det vel også gå Tromsø - Las Palmas, eventuelt med en begrensning i antall pax ombord. ( 6 t30 min er samme tid vi brukte sist jeg fløy New York - Oslo med SK908, til sammenligning )

Hyggelige nyheter! Ettersom Norwegian nå oppretter flere ruter fra LPA, er det snakk om åpning av base derfra?

Last edited:
Hyggelie nyheter! Ettersom Norwegian nå oppretter flere ruter fra LPA, er det snakk om åpning av base derfra?

Eller kanskje som -MOW hinter mot: Fuelstopp og crewbytte i Malaga, hvor de allerede har en "base"?

Det er ikke lagt inn noen fuelstop i ruten, men den er satt med -738 -config B som hos DY vil si blokkerte midtseter på rad 1-12. 160 pax.

Det er ikke lagt inn noen fuelstop i ruten, men den er satt med -738 -config B som hos DY vil si blokkerte midtseter på rad 1-12. 160 pax.

Dette er faktisk stort pluss i margen. Jeg har reist en del ganger til DXB etterhvert, én av gangene med DY. Reiste da i følge på fire og bestilte plasser på A, C og D, F - du sikres da ledig midtsete for en svært billig penge.

Back