Norwegian starter Oslo - Tel Aviv W18/19

Re: Norwegian med Oslo-Tel Aviv

Mener å huske at norwegian har fløyet denne fra OSL før, men at den ble lagt ned pga noen uroligheter der nede for en tid tilbake siden.
EDIT: det var vel Kiev-ruten som ble lagt ned grunnet uroligheter.

Kan legge med at FCO også blir en ny rute fra TLV for norwegian til høsten, i tilegg til de eksisterende fra CPH, ARN og BCN.

Last edited:

Antar at det er B738 som blir materiell på denne ruta?

Aftenposten skriver om nyåpningen og der er en ekspert ute og lufter dreamliner muligheter, men det hører voldsomt litt ut:

– Mange lengre direkteflyvninger var lenge for tynt belagt for de store flyene. Jeg vil tro Norwegian skal fly en Dreamliner til Tel Aviv. Slike nye flytyper som kan fly lengre, men med lavere drivstoff, gjør det mulig å åpne nye direkteruter, sier Andersen.

https://www.aftenposten.no/reise/No...irekterute-mellom-Israel-og-Norge-12052b.html

Antar at det er B738 som blir materiell på denne ruta?

Aftenposten skriver om nyåpningen og der er en ekspert ute og lufter dreamliner muligheter, men det hører voldsomt litt ut:

– Mange lengre direkteflyvninger var lenge for tynt belagt for de store flyene. Jeg vil tro Norwegian skal fly en Dreamliner til Tel Aviv. Slike nye flytyper som kan fly lengre, men med lavere drivstoff, gjør det mulig å åpne nye direkteruter, sier Andersen.

https://www.aftenposten.no/reise/No...irekterute-mellom-Israel-og-Norge-12052b.html

Håper for han sin skyld han er feilsitert eller mente 737-MAX 8....

Mener å huske at norwegian har fløyet denne fra OSL før, men at den ble lagt ned pga noen uroligheter der nede for en tid tilbake siden.

Kan legge med at FCO også blir en ny rute fra TLV for norwegian til høsten, i tilegg til de eksisterende fra CPH, ARN og BCN.

Nei er helt sikker på at det er første gang fra OSL med DY.

Sjekket setekartet og det ser ut som om det er vanlig 737-800 i første omgang.

OSL-TLV er jo kortere enn LPA fra OSL. Og det går jo "fint" med en 738.

Nei er helt sikker på at det er første gang fra OSL med DY.

Sjekket setekartet og det ser ut som om det er vanlig 737-800 i første omgang.

Sjekket selv og det er MAX, hvertfall på de avgangene jeg så så på

Arkia har sesongavganger OSL-TLV. Er dette kun (Bibel)charter?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Israir hadde vel også en rute TLV-OSL ifjor (og i år) sommer?

Last edited:

Arkia har sesongavganger OSL-TLV. Er dette kun (Bibel)charter?

Arkia flyver fast rutefly mellom Oslo og Tel Aviv i sommer.

Israir hadde vel også en rute TLV-OSL ifjor (og i år) sommer?

Israir skal også fly til Tel Aviv fra Oslo i sommer, men om det er charter eller rute, det er jeg usikker på.

Arkia flyver fast rutefly mellom Oslo og Tel Aviv i sommer.

Israir skal også fly til Tel Aviv fra Oslo i sommer, men om det er charter eller rute, det er jeg usikker på.

Ja, jeg tror det har vært slik i mange år, men det er alltid stille rundt ruten. Tel Aviv er blitt en hot turistdestinasjon for mange européere og religiøse reiser har jo alltid vært et marked. Politikk til side er Israel og landene rundt som man kan reise til via Israel virkelig verdt et besøk.

Rutetidene:

DY1996 OSL0915 – 1510TLV 7M8 3
DY1996 OSL1200 – 1805TLV 73H 6

DY1997 TLV1610 – 2040OSL 7M8 3
DY1997 TLV1905 – 2335OSL 73H 6

Varierende belegg siden ruten ble startet opp ifølge avisen Dagen.

https://www.dagen.no/Nyheter/norweg...på-det-nye
-direkteflyet-
Norge-Israel-691040

Mange tomme 
seter på det nye
 direkteflyet 
Norge - Israel

Da ruten til Israel startet opp i slutten av oktober, ble det meldt om fulle fly. De påfølgende ukene har langt færre passasjerer tatt i bruk den nye direktemuligheten.

– Belegget ligger omtrent der vi hadde forventet, men siden ruten startet ved inngangen til vintersesongen, har det vært noe mindre etterspørsel og det kan ta litt tid å bygge ruten, sier kommunikasjonsrådgiver i Norwegian, Tonje Næss, til Dagen.

– Vi har ingen planer om å legge ned ruten, men vi evaluerer kontinuerlig vårt ruteprogram. Derfor er det avgjørende at folk benytter seg av rutetilbudet, også i vintermånedene, sier Næss.

Back