Norwegian gjenåpner Oslo-Dubai (2018)

Re: Norwegian gjenåpner Oslo-Dubai

Det er jo ufattelig hyggelig priser de legger seg på, spesielt med tanke på luksusen at dette er direkte-flighter.

Her er det store muligheter for å ha noen langhelger med litt sol og fantastisk mat.

Jeg tviler på at flightene blir så ille med speller nye fly, forhåndsbestilt mat og WiFi (og et per-tre Imovane)

Jeg er dessverre så ødelagt av Eurobonus at jeg sitter og dasser to timer på FRA for tre gangeren i pris :headbang

DY DXB.JPG

Prisene kan vel kanskje gå litt ned i snitt, men uten ledig midtsete blir det lenge i en 737. Men en gang gikk det raskt, satt på klappsete fra vi gikk fra Oslo til vi stod parkert i Dubai. :)

Burde vært flere klappseter, det hadde det vært god betalingsvilje for!

Prøver å finne litt om denne ruten (vurderer DXB-OSL returen etter juleferien)

* Dette er en dagflight (men da direkte) - er det greit i forhold til pris?
* Hvis Maxen ikke er oppe å går til jul - blir det da 738 eller noe mer spennende på ruten?
* Hvordan er forhåndsbestilling av mat osv?
* Får man ledig midsete med "premium" billetter som i gamle dager?

På forhånd takk.

* Hvis Maxen ikke er oppe å går til jul - blir det da 738 eller noe mer spennende på ruten?

* Hvordan er forhåndsbestilling av mat osv?

På forhånd takk.

Satt opp med 738 ja
Blokkerte midtseter frem til ca rad 20-22
Forhåndsbestilt mat er faktisk helt ok på smak, men ikke på utseende.
Med blokkert mistsete er en tur fra DXB godt overlevlig tror jeg:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Merk at hvis det BLIR satt opp MAX, selges alle seter.

* Hvordan er forhåndsbestilling av mat osv? Trodde ikke DY hadde forhåndsbestilling.

På forhånd takk.
Vår MAX8 tur til UAE 02.02-08.02 var helt max. Vi hadde ikke betalt for forhåndsreservasjon av seter så vi møtte opp på DXB 2,5 timer før avgang og fikk E og F på ca rad 8. De drev med refueling etter att alle var om bord, så ble nesten 30min forsinket av den grunn. Ingen AC under refueling, så litt dårlig luft. Med mine 180cm og noen kg for mye satt jeg godt og satt personlig rekord i stillesitting med nesten 8 timer, da jeg ikke forlot setet, til tross for at jeg savnet lesestoff. Terminal 1 er det vel DY bruker og det var ikke mye folk i terminalen den fredagen vi dro hjem, men mer en søndagen vi kom, da var det nesten tomt. Knapt folk på McDonalds i toppetasjen der vi spiste "frokost". Vi tok chiabata med Roastbeef om bord, som var god og mettende og delte 3 bokser brus og en sjokolade. Avgang er ved 10 tiden så man behøver ikke stå så ukristelig tidlig opp. Med ankomst OSL rundt 15 passer det å spise middag når man kommer hjem i heimen.
2 personer med 5 netter på 4 forskjellige hotell, leiebil i 3 dager og 950km. Flybilletter, Museumsbesøk, Burj Khalifa, mat og lommepenger, rub og rake, kom alt på under 11500kr
Håper på ny tur til UAE til vinteren og forhåpentlig med MAX8 da også.

Men vil ikke dette ruinere din image og anseelse på forumet?

Vår MAX8 tur til UAE 02.02-08.02 var helt max. Vi hadde ikke betalt for forhåndsreservasjon av seter så vi møtte opp på DXB 2,5 timer før avgang og fikk E og F på ca rad 8. De drev med refueling etter att alle var om bord, så ble nesten 30min forsinket av den grunn. Ingen AC under refueling, så litt dårlig luft. Med mine 180cm og noen kg for mye satt jeg godt og satt personlig rekord i stillesitting med nesten 8 timer, da jeg ikke forlot setet, til tross for at jeg savnet lesestoff. Terminal 1 er det vel DY bruker og det var ikke mye folk i terminalen den fredagen vi dro hjem, men mer en søndagen vi kom, da var det nesten tomt. Knapt folk på McDonalds i toppetasjen der vi spiste "frokost". Vi tok chiabata med Roastbeef om bord, som var god og mettende og delte 3 bokser brus og en sjokolade. Avgang er ved 10 tiden så man behøver ikke stå så ukristelig tidlig opp. Med ankomst OSL rundt 15 passer det å spise middag når man kommer hjem i heimen.
2 personer med 5 netter på 4 forskjellige hotell, leiebil i 3 dager og 950km. Flybilletter, Museumsbesøk, Burj Khalifa, mat og lommepenger, rub og rake, kom alt på under 11500kr
Håper på ny tur til UAE til vinteren og forhåpentlig med MAX8 da også.

Men vil ikke dette ruinere din image og anseelse på forumet?

He he.. mitt reisemønster er ene og alene basert på anerkjennelse på forum ;)
Neida, jeg er glad i komfort.

Takk for fin oppsummering, denne returen er et godt alternativ og ser ut til at man kan komme seg noenlunde uthvilt hjem.

Re: Norwegian gjenåpner Oslo-Dubai (2018)

Ikke med -800 ihvertfall. Blir for mange restriksjoner på payload.

Med MAX eller aller helst A320/321NEO går det veldig fint :)

Back