Norwegian starter Cork - Boston og - New York

Re: Norwegian starter Boston fra Oslo og København

Og der kom pressemeldingen:

Cork to Boston services planned for May 2016 and Cork to New York planned for 2017

Norwegian, Europe’s third largest low-cost airline, has today announced plans to launch new direct low-cost transatlantic services from Cork to Boston and New York – the new routes will be the only transatlantic flights to operate from Cork Airport. A new Cork to Barcelona route will also be launched.

http://media.norwegian.com/en/#/pressreleases/norwegian-announces-plans-for-low-cost-direct-flights-from-cork-to-boston-new-york-and-barcelona-1224497
 
Re: Norwegian starter Boston fra Oslo og København

Noteworthy ...

The new long-haul routes from Cork to Boston and New York will be serviced by B737-800 aircraft and the new B737MAX for which Norwegian Air International will be Boeings European launch customer.
 
Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Ja og nei ... Kjos annonserte akkurat Cork-NY i 2017 ...
Mener ikke å skifte emne på denne tråden, men har NAI fått tillatelse å fly til USA? Eller går det greit fordi ett irsk registrert fly flyr Ireland-USA? Det står i flere artikkeler at det er de som skal fly ruten, også at Cork-Boston åpner tidlig neste år
 
Re: Norwegian starter Boston fra Oslo og København

Vil 737-ene som skal fly Cork - USA ha samme langdistansekabin som Dreamlinerne, altså Economy og Premium? Eller vanlig 737-kabin bare med skjermer på alle seter? Noen som vet?
 
Re: Norwegian starter Boston fra Oslo og København

Vil 737-ene som skal fly Cork - USA ha samme langdistansekabin som Dreamlinerne, altså Economy og Premium? Eller vanlig 737-kabin bare med skjermer på alle seter? Noen som vet?

Samme kabin som Oslo - Bergen
 
Re: Norwegian starter Boston fra Oslo og København

Det blir nok en underflåte av 738er som vil krysse Atlanteren siden min. ETOPS 138 er nødvendig for å tette hullet for en direkte routing.
 
Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Dette står i pressemeldingen til Norwegian angående Cork-rutene:
This is only the beginning of our plans for new routes in Ireland but our expansion relies on the U.S. Department of Transportation (DoT) finally approving Norwegian Air International’s application for a foreign carrier permit. Only DoT approval for NAI will unlock the door for these exciting new routes, creating more competition, more choice and better fares for business and leisure passengers on both sides of the Atlantic.
 
Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Er det og et ledd i å få fortgang, det å få med flere land til å "presse" USA til å åpne opp for dem?
Det har nok påvirket valget av Cork siden den er eid av den irske stat gjennom daa Group og ikke er privateid som Shannon. I tillegg faller et av argumentene på vestsiden av Atlanteren "De flyr ikke fra Irland".
 
Re: Norwegian med Cork-Boston og New York

Det går sakte fremover…
Norwegian in the OAG Schedules Analyser update has filed Trans-Atlantic schedule from Cork, which currently shows a daily Cork – Boston operation for summer 2016 season. The schedule filing is displaying Norwegian Air International (D8) service with 737-800 aircraft. Reservation for this route is not available.

D85598 ORK1650 – 1905BOS 73H D
D85599 BOS0900 – 1620ORK 73H D

Mon tro om flyet overnatter eller tar seg noen turer ned til Karibien :)

http://www.routesonline.com/news/38...egian-files-preliminary-cork-boston-schedule/
 
Re: Norwegian med Cork-Boston og New York

Flyr ikke karibien på sommeren ... Ellers bør det være sommeren '17 det er snakk om med mindre det er en gammel rapport.
 
Ser ut som det ble 1-0 til Norwegian over WOW Air på transatlantisk ut fra Cork, da islendingene ser ut som de gir opp

http://www.hangar.no/her-har-norwegian-solgt-ut-alle-seter-i-august/
Det at selskapet etablerte seg på flyplassen i Cork fikk det islandske selskapet WOW Air til å skru igjen kranen og legge ned sin rute til New York via Reykjavik, fra Cork. Selskapet sier de kun legger ned ruten for kommende vintersesong, men flere medier melder at det er lite trolig at ruten til Island kommer på plass igjen neste sommer.
 
Back
Top