Re: Norwegian - innsjekk/bagasje/setereservasjon
Det er ikke meningen å si at Norwegian har gjort noe riktig i tilfellet ditt, for det synes jeg vel ikke.
Tråden har stilt spørsmål rundt hvilken rett Norwegian har til å gjøre endringer, og eposten refererer til Norwegians vilkår. Videre har det vært stilt spørsmål rundt refusjonsmuligheter, og da er jo dette ett eksempel på hvordan dette har vært praktisert ved et annet tilfelle.
I tillegg synes jeg eposten viser et annet bilde av klagehåndteringen enn det som tegnes av andre innlegg. Jeg opplevde at Norwegian uten videre beklaget det som skjedde og refunderte alle pengene, og når feilen først var gjort kunne jeg ikke ønske så mye mer.
Jeg sendte en klage til Norwegian - ikke fordi at jeg tenger pengene, men fordi jeg er opptatt av at den som tar seg ekstra betalt for en tjeneste, også skal levere denne.
Her er svaret jeg fikk fra Norwegian. Hvorvidt de trekker fra et gebyt for å håndtere klagen vet jeg ikke før jeg eventuelt sjekker Diners kontoen.
Det som er rart er at de flyttet oss uten å gjøre oppmerksom på at vi var tildelt nye seter da vi sjekket inn. Det var heller ingen ting uplanlagt ved flygingen.
Hei ,
Takk for at du kontaktet Norwegian.
På vegne av Norwegian beklager jeg at dere ikke fikk tildelt de setene som dere hadde forhåndsreservert. Man har muligheten for å forhåndsbestille seter med oss, og dette er en ekstraservice man betaler for å få.
I spesielle tilfeller kan det hende at Norwegian må endre den reisendes sete, selv om dette er reservert på forhånd. Dette fremkommer også i våre vilkår. Eksempler på dette kan være en kansellering av avgangen hvor man blir overført til et nytt fly, eller ved flybytte rett før avgang.
Vi vil selvsagt refundere setegebyret du har betalt, og pengene vil tilbakeføres til kredittkortet som ble benyttet ved bestilling i løpet av rimelig tid.
Norwegian beklager nok en gang denne uleiligheten, men håper allikevel at vi vil få muligheten til å ønske dere velkommen ombord på en av våre flyvninger ved en senere anledning.
Med vennlig hilsen / Kind regards
Linn