Norwegian sommerprogram 2025

Someone

Moderator
Medlem
Norwegian har såvidt begynt å legge ut sommerprogrammet for 2025, dog forløpig kun vårprogrammet frem til starten av juni. Og ingen nyheter, men mer hva av det eksisterende programmet som beholdes.
 
Re: Norwegian Sommerprogram 2025

Sammenlignet med det som ble sluppet på vårprogrammet i år så er BGY og BRI vekke, mens BIO er lagt til fra starten av sommerprogrammet. I år går sistnevnte kun i høysesongen. Betyr ikke at BGY og BRI forsvinner/ikke kommer med, er vel litt slots som må deales etter hvert.. Men skal man ta et anekdotisk utgangspunkt i belegget på OSL-BRI-OSL da jeg fløy ruten i mai, så skjønner jeg om den ikke kommer tilbake..
 
Last edited:
Re: Norwegian Sommerprogram 2025

Sammenlignet med det som ble sluppet på vårprogrammet i år så er BGY og BRI vekke, mens BIO er lagt til fra starten av sommerprogrammet. I år går sistnevnte kun i høysesongen. Betyr ikke at BGY og BRI forsvinner/ikke kommer med, er vel litt slots som må deales etter hvert.. Men skal man ta et anekdotisk utgangspunkt i belegget på OSL-BRI-OSL da jeg fløy ruten i mai, så skjønner jeg om den ikke kommer tilbake..

Det er vel ikke umulig man ser enkelt justeringer når i sesongen endel ruter starter opp? Når det kommer som BGY blir jeg ikke overrasket over det etterhvert dukket til, de flyr jo OSL-BGY 2x ukentlig frem til slutten av mars ('25)
 
Norwegian sommerprogram S25

Ligger ute til salgs nå. Så vidt jeg kan se er både BRI og VRN vekke fra OSL, sammenlignet med årets sesong. Antar at eventuelle nye ruter slippes gjennom vinteren.

Hva som eventuelt har endret seg fra ARN og CPH er det sikkert andre som kan :)
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

De nye ruter fra Billund forsætter til S25 Malaga fortsætter vinteren igennem 24/25

De nye ruter fra Aarhus er ikke sat til salg i 25
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Ser også at TRF-PMI ikke er lagt ut til salgs.

Men tipper at Norwegian bare legger ut en haug med ruter nå, og så kommer det litt "nye" ruter for publisitet etter hvert. Har i alle fall vært slik for både S23 og S24.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Ruter til Szczecin, Zadar og Wroclaw fra Oslo ligger heller ikke ute for sommeren 2025. Disse rutene opererte Norwegian sommeren 2024.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Jeg ser at rutene fra Trondheim til Berlin, Bergen til Billund, Stavanger til Rhodos, og Palma de Mallorca til Harstad ikke er oppført for sommeren 2025.

I tillegg ser det ut til at ruten fra Riga til Trondheim reduseres fra tre til to ukentlige avganger, og at den vil bli operert med en B738-800 i stedet for B737MAX.

Per dags dato er det også kun lagt ut et fåtall ruter fra Helsinki for sommeren 2025.

Er det noen som vet årsaken til disse endringene?
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Jeg ser at rutene fra Trondheim til Berlin, Bergen til Billund, Stavanger til Rhodos, og Palma de Mallorca til Harstad ikke er oppført for sommeren 2025.

I tillegg ser det ut til at ruten fra Riga til Trondheim reduseres fra tre til to ukentlige avganger, og at den vil bli operert med en B738-800 i stedet for B737MAX.

Per dags dato er det også kun lagt ut et fåtall ruter fra Helsinki for sommeren 2025.

Er det noen som vet årsaken til disse endringene?

For TRD-RIX sin del, ser ruten ut til å være tilbake på TRD-produksjon og ikke operert av RIX-basen.
Så er det nok en del endringer som kommer før S25 starter, samt den del ruter som ikke er sluppet enda. Noen nye kommer, noen forsvinner.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Jeg ser at rutene fra Trondheim til Berlin, Bergen til Billund, Stavanger til Rhodos, og Palma de Mallorca til Harstad ikke er oppført for sommeren 2025.

I tillegg ser det ut til at ruten fra Riga til Trondheim reduseres fra tre til to ukentlige avganger, og at den vil bli operert med en B738-800 i stedet for B737MAX.

Per dags dato er det også kun lagt ut et fåtall ruter fra Helsinki for sommeren 2025.

Er det noen som vet årsaken til disse endringene?

Nå virker det ikke som det er et 100% fullt program som er lagt ut, men mer hva man kan kalle et slags grunnprogram. Så litt vanskelig analysere, og regner med det både dukker opp mer og kommer endringer.

Akkurat BGO-BLL, er vel kanskje en rute hvor de ikke lenger skal konkurrere med Widerøe?

Ligger ute til salgs nå. Så vidt jeg kan se er både BRI og VRN vekke fra OSL, sammenlignet med årets sesong. Antar at eventuelle nye ruter slippes gjennom vinteren.

Da dukket OSL-VRN opp nå, så et helt klart program ble tydeligvis ikke lagt ut.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Norwegian ser ut til å planlegge bruk av sine B737-8MAX-fly til flere destinasjoner fra Oslo sommeren 2025, inkludert ruter som OSL-MAD, OSL-MPL, OSL-CTA og OSL-BJV. Disse flyvningene vil også bli operert av Norwegian Air Sweden AOC. Dette kan tyde på at selskapet vurderer å basere B737-8MAX-fly på Oslo lufthavn(?)
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Norwegian ser ut til å planlegge bruk av sine B737-8MAX-fly til flere destinasjoner fra Oslo sommeren 2025, inkludert ruter som OSL-MAD, OSL-MPL, OSL-CTA og OSL-BJV. Disse flyvningene vil også bli operert av Norwegian Air Sweden AOC. Dette kan tyde på at selskapet vurderer å basere B737-8MAX-fly på Oslo lufthavn(?)

Er vel ikke utenkelig at disse rutene flys av CPH-basen, og at flyet derfor slinges CPH-OSL-XXX-OSL-CPH.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Er vel ikke utenkelig at disse rutene flys av CPH-basen, og at flyet derfor slinges CPH-OSL-XXX-OSL-CPH.

OSL base får MAX base-fly fortløpende. Kun forsinkelser hos Boeing som gjør at det går litt trått. Lite som tyder på at CPH skal fly W slinger via Oslo.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

OSL base får MAX base-fly fortløpende. Kun forsinkelser hos Boeing som gjør at det går litt trått. Lite som tyder på at CPH skal fly W slinger via Oslo.

Tja, samt at motorene til MAX-flyene (Neo for den del også), ikke er så veldig glad i typen sand som Avinor benytter seg av i Norge. Sanden sliter på motorbladene. Inntil Avinor har gjort endringer så «sparer» Norwegian sine MAX-fly ved å ikke fly dem så mye til Norge.

Forsinkelsene gjør først fremst til at mindre baser som f.eks ALC og AGP andre mindre D8-baser fortsatt har blanding av 737-800 og 737-8, så kommer utfasingen på Norden-basene til slutt.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Norwegian ser ut til å planlegge bruk av sine B737-8MAX-fly til flere destinasjoner fra Oslo sommeren 2025, inkludert ruter som OSL-MAD, OSL-MPL, OSL-CTA og OSL-BJV. Disse flyvningene vil også bli operert av Norwegian Air Sweden AOC. Dette kan tyde på at selskapet vurderer å basere B737-8MAX-fly på Oslo lufthavn(?)

Det viser kun hvilket AOC flyet som skal fly tilhører, rutene er fortsatt DY-ruter og vil nok ha OSL-crew. Ps. i Norwegian er både Norwegian Air Shuttle AOC og Norwegian Air Sweden AOC «helt like» på prosedyrer og lignende, så ansatte kan jobbe på begge de to forskjellige AOCene.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Alle flyene til Norwegian kan vel fly på både D8 og DY uten noen form for ekstra papirarbeid. Alt styres vel fra Fornebu uansett?
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Det er vel heller ikke umulig at Norwegian bevist holder igjen på ruteprogrammet gitt all usikkerheten hos Boeing. Det er vel kanskje et ønske fly alt selv, men gitt status hos Beoing akkurat nå er det jo ganske uvisst hvor mange MAXer som rekker komme før sommeren. Også sommeren 2025 ligger jo an til å bli et godt år for wetlease-selskapene.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Det er vel heller ikke umulig at Norwegian bevist holder igjen på ruteprogrammet gitt all usikkerheten hos Boeing. Det er vel kanskje et ønske fly alt selv, men gitt status hos Beoing akkurat nå er det jo ganske uvisst hvor mange MAXer som rekker komme før sommeren. Også sommeren 2025 ligger jo an til å bli et godt år for wetlease-selskapene.

Det virker jo som om det er totalt stopp i leveringen av nye MAX’er til Norwegian. Ser at andre selskaper mottar fly, men ikke DY/D8. Vet at Boeing ikke kan levere som ønsket, men synes det er rart at det er helt stopp til DY/D8.
 
Re: Norwegian sommerprogram S25

Det virker jo som om det er totalt stopp i leveringen av nye MAX’er til Norwegian. Ser at andre selskaper mottar fly, men ikke DY/D8. Vet at Boeing ikke kan levere som ønsket, men synes det er rart at det er helt stopp til DY/D8.

Er selv godt tilfreds med DY/D8 pt ikke faar yderligere MAX. Kan håbe de vil udskifte Boeing med airbus på sigt. Før dette sætter jeg ikke min fod ombord.

Min færden hos Ryanair og andre boeing selskaber skrumper også jo flere MAX der kommer i flåderne. Derfra bliver mine penge lagt i Airbus basserede selskaber.
 
Back
Top