Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Sammenlignet med det som ble sluppet på vårprogrammet i år så er BGY og BRI vekke, mens BIO er lagt til fra starten av sommerprogrammet. I år går sistnevnte kun i høysesongen. Betyr ikke at BGY og BRI forsvinner/ikke kommer med, er vel litt slots som må deales etter hvert.. Men skal man ta et anekdotisk utgangspunkt i belegget på OSL-BRI-OSL da jeg fløy ruten i mai, så skjønner jeg om den ikke kommer tilbake..
De nye ruter fra Billund forsætter til S25 Malaga fortsætter vinteren igennem 24/25
De nye ruter fra Aarhus er ikke sat til salg i 25
Jeg ser at rutene fra Trondheim til Berlin, Bergen til Billund, Stavanger til Rhodos, og Palma de Mallorca til Harstad ikke er oppført for sommeren 2025.
I tillegg ser det ut til at ruten fra Riga til Trondheim reduseres fra tre til to ukentlige avganger, og at den vil bli operert med en B738-800 i stedet for B737MAX.
Per dags dato er det også kun lagt ut et fåtall ruter fra Helsinki for sommeren 2025.
Er det noen som vet årsaken til disse endringene?
Jeg ser at rutene fra Trondheim til Berlin, Bergen til Billund, Stavanger til Rhodos, og Palma de Mallorca til Harstad ikke er oppført for sommeren 2025.
I tillegg ser det ut til at ruten fra Riga til Trondheim reduseres fra tre til to ukentlige avganger, og at den vil bli operert med en B738-800 i stedet for B737MAX.
Per dags dato er det også kun lagt ut et fåtall ruter fra Helsinki for sommeren 2025.
Er det noen som vet årsaken til disse endringene?
Ligger ute til salgs nå. Så vidt jeg kan se er både BRI og VRN vekke fra OSL, sammenlignet med årets sesong. Antar at eventuelle nye ruter slippes gjennom vinteren.
Norwegian ser ut til å planlegge bruk av sine B737-8MAX-fly til flere destinasjoner fra Oslo sommeren 2025, inkludert ruter som OSL-MAD, OSL-MPL, OSL-CTA og OSL-BJV. Disse flyvningene vil også bli operert av Norwegian Air Sweden AOC. Dette kan tyde på at selskapet vurderer å basere B737-8MAX-fly på Oslo lufthavn(?)
Er vel ikke utenkelig at disse rutene flys av CPH-basen, og at flyet derfor slinges CPH-OSL-XXX-OSL-CPH.
OSL base får MAX base-fly fortløpende. Kun forsinkelser hos Boeing som gjør at det går litt trått. Lite som tyder på at CPH skal fly W slinger via Oslo.
Norwegian ser ut til å planlegge bruk av sine B737-8MAX-fly til flere destinasjoner fra Oslo sommeren 2025, inkludert ruter som OSL-MAD, OSL-MPL, OSL-CTA og OSL-BJV. Disse flyvningene vil også bli operert av Norwegian Air Sweden AOC. Dette kan tyde på at selskapet vurderer å basere B737-8MAX-fly på Oslo lufthavn(?)
Det er vel heller ikke umulig at Norwegian bevist holder igjen på ruteprogrammet gitt all usikkerheten hos Boeing. Det er vel kanskje et ønske fly alt selv, men gitt status hos Beoing akkurat nå er det jo ganske uvisst hvor mange MAXer som rekker komme før sommeren. Også sommeren 2025 ligger jo an til å bli et godt år for wetlease-selskapene.
Det virker jo som om det er totalt stopp i leveringen av nye MAX’er til Norwegian. Ser at andre selskaper mottar fly, men ikke DY/D8. Vet at Boeing ikke kan levere som ønsket, men synes det er rart at det er helt stopp til DY/D8.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.