DUS er vel også en gjenåpning fra OSL. Ble lagt ned i 2012:
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=98681
Hvilke ruter kunne du tenke deg som har en flytid på 1 time? Det handler nok mest om å bruke flyet effektivt, og da rekker man en rundtur SVG-BLL på 3 timer. Det er det få andre destinasjoner som klarer.
Mere om øget frekvens på norske ruter her: https://kommunikasjon.ntb.no/presse...avner?publisherId=17421123&releaseId=17874561
Oslo (OSL) til Edinburgh (EDI) øker fra syv til ni ukentlige avganger fra april.
Oslo (OSL) til Palanga (PLQ) øker fra tre til syv ukentlige avganger fra april.
Oslo (OSL) til Gdansk (GDN) øker fra ni til 11 ukentlige avganger fra april.
Oslo (OSL) til Krakow (KRK) øker fra syv til ni ukentlige avganger fra april.
Oslo (OSL) til Riga (RIX) øker fra åtte til 12 ukentlige avganger fra april.
Oslo (OSL) til Billund (BLL) øker fra syv til ni ukentlige avganger fra juni.
Oslo (OSL) til Napoli (NAP) øker fra to til tre ukentlige avganger fra juni.
Oslo (OSL) til Genève (GVA) øker fra tre til fire ukentlige avganger fra juni.
Bergen (BGO) til Alicante (ALC) øker fra fire til syv ukentlige avganger fra april.
Stavanger (SVG) til London (LGW) øker fra seks til 10 ukentlige avganger fra april.
Stavanger (SVG) til Alicante (ALC) øker fra fem til syv ukentlige avganger fra april.
Stavanger (SVG) til Split (SPU) øker fra en til to ukentlige avganger fra juni.
Stavanger (SVG) til Palma (PMI) øker fra en til to ukentlige avganger fra juni.
Er iallfall "vanlig" reduksjon innenriks fra BGO om sommeren. TRD fra 2 til 1 daglig (3 til 1 søndager), SVG fra 3 til 1 i ukedagene og fra OSL mellom 4 og 5 færre daglige alt ettersom hvilken ukedag det er snakk om. I tillegg er BGO-PRG lagt ned, en rute som gikk S18.Nogen som det er lykkedes at finde andre nedlagte ruter end Malmø?
Bliver interessant at se, om Norwegian reelt indsætter mere kapacitet i sit "hjemmemarked", eller om der blot er tale om omprioritering. (tænker Norwegian trods ekspansionen stadig ser Norge og resten af Skandinavien som sit naturlige tilhørssted).
Vi venter jo på NEXT og de har selv længe fokuseret på lønsomhed frem for vækst, men regionalt i Norden kan de jo godt vækste, mens totalforretningen mister volumen.
Er iallfall "vanlig" reduksjon innenriks fra BGO om sommeren. TRD fra 2 til 1 daglig (3 til 1 søndager), SVG fra 3 til 1 i ukedagene og fra OSL mellom 4 og 5 færre daglige alt ettersom hvilken ukedag det er snakk om.
DY er på en liten offensiv i Polen igjen.
I tillegg er DUS sikkert bra for endel tyske turister. Folk i Ruhr-området kan fly fra både CGN og DUS (selv om byrivaliseringen er verre enn mellom Molde og Kristiansund).
Jeg er veldig skeptisk. For noen år siden la Norwegian ned en god del av disse ruter pga manglende lønnsomhet. Jeg kan ikke se hva er markant fornandred i fundamentals i market characteristics. Det kan umulig være business cases bak disse rute-annsonseringer.
Det virker som man forsøker å øke der hvor man kan tiltrekke seg langhelg-turister. Men uten at man kjenner seg virkelig til disse markeder. Poznan ... Wroclaw ... Det vil ikke virke. Rett og slett fordi man kan ikke bare copy&paste en rute som GDN.
OSL-DUS ble det med 4/7 alrede noen ar tidligere. Ruten gikk så dårlig at man flytted ruten over til CGN og etterpå la ruten ned.
Bare gjenstå se hva kommer som neste rute tilbake ...
På ruterne fra København til Polen og Hamborg vil en forretningstur jo som altid minimum kræve en SAS-billet ud eller hjem, med mindre den rejsende vil blive en halv uges tid i udlandet...
Det stemmer. Eneste som er kuttet fra BGO er som sagt PRG.Men dette er vel ikke noe kutt sammenlignet med i fjor?
Jeg er veldig skeptisk. For noen år siden la Norwegian ned en god del av disse ruter pga manglende lønnsomhet. Jeg kan ikke se hva er markant fornandred i fundamentals i market characteristics. Det kan umulig være business cases bak disse rute-annsonseringer.
[...]
OSL-DUS ble det med 4/7 alrede noen ar tidligere. Ruten gikk så dårlig at man flytted ruten over til CGN og etterpå la ruten ned.
[...]
Som skrevet i en annen tråd så legges KEF ned (sammenlignet med S19), mens Norwegian flytter avgangene fra Bergen til Paris fra ORY til CDG. 3x ukentlige på BGO-CDG med avgang man, ons og fre. Litt usikker på om det er marked for 10 ukentlige avganger til CDG fra BGO med AF og DY, men la gå.
Kanskje man kommer til å se en feed fra/til langrutene på CDG.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.