Norwegian sommerprogram 2020

Re: Norwegians sommerprogram 2020

check-in har et fint lille kort over de nye ruter:
 

Attachments

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    39 KB · Views: 1,182
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Hvilke ruter kunne du tenke deg som har en flytid på 1 time? Det handler nok mest om å bruke flyet effektivt, og da rekker man en rundtur SVG-BLL på 3 timer. Det er det få andre destinasjoner som klarer.

Göteborg kunne være en mulighet
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020


Fra artikkelen

Oslo (OSL) til Edinburgh (EDI) øker fra syv til ni ukentlige avganger fra april.

Oslo (OSL) til Palanga (PLQ) øker fra tre til syv ukentlige avganger fra april.

Oslo (OSL) til Gdansk (GDN) øker fra ni til 11 ukentlige avganger fra april.

Oslo (OSL) til Krakow (KRK) øker fra syv til ni ukentlige avganger fra april.

Oslo (OSL) til Riga (RIX) øker fra åtte til 12 ukentlige avganger fra april.

Oslo (OSL) til Billund (BLL) øker fra syv til ni ukentlige avganger fra juni.

Oslo (OSL) til Napoli (NAP) øker fra to til tre ukentlige avganger fra juni.

Oslo (OSL) til Genève (GVA) øker fra tre til fire ukentlige avganger fra juni.

Bergen (BGO) til Alicante (ALC) øker fra fire til syv ukentlige avganger fra april.

Stavanger (SVG) til London (LGW) øker fra seks til 10 ukentlige avganger fra april.

Stavanger (SVG) til Alicante (ALC) øker fra fem til syv ukentlige avganger fra april.

Stavanger (SVG) til Split (SPU) øker fra en til to ukentlige avganger fra juni.

Stavanger (SVG) til Palma (PMI) øker fra en til to ukentlige avganger fra juni.

Noen av disse destinasjonene får jo da en ganske brukbar frekvens
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Nogen som det er lykkedes at finde andre nedlagte ruter end Malmø?

Bliver interessant at se, om Norwegian reelt indsætter mere kapacitet i sit "hjemmemarked", eller om der blot er tale om omprioritering. (tænker Norwegian trods ekspansionen stadig ser Norge og resten af Skandinavien som sit naturlige tilhørssted).

Vi venter jo på NEXT og de har selv længe fokuseret på lønsomhed frem for vækst, men regionalt i Norden kan de jo godt vækste, mens totalforretningen mister volumen.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Nogen som det er lykkedes at finde andre nedlagte ruter end Malmø?

Bliver interessant at se, om Norwegian reelt indsætter mere kapacitet i sit "hjemmemarked", eller om der blot er tale om omprioritering. (tænker Norwegian trods ekspansionen stadig ser Norge og resten af Skandinavien som sit naturlige tilhørssted).

Vi venter jo på NEXT og de har selv længe fokuseret på lønsomhed frem for vækst, men regionalt i Norden kan de jo godt vækste, mens totalforretningen mister volumen.
Er iallfall "vanlig" reduksjon innenriks fra BGO om sommeren. TRD fra 2 til 1 daglig (3 til 1 søndager), SVG fra 3 til 1 i ukedagene og fra OSL mellom 4 og 5 færre daglige alt ettersom hvilken ukedag det er snakk om. I tillegg er BGO-PRG lagt ned, en rute som gikk S18.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Er iallfall "vanlig" reduksjon innenriks fra BGO om sommeren. TRD fra 2 til 1 daglig (3 til 1 søndager), SVG fra 3 til 1 i ukedagene og fra OSL mellom 4 og 5 færre daglige alt ettersom hvilken ukedag det er snakk om.



Men dette er vel ikke noe kutt sammenlignet med i fjor?
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

DY er på en liten offensiv i Polen igjen.

I tillegg er DUS sikkert bra for endel tyske turister. Folk i Ruhr-området kan fly fra både CGN og DUS (selv om byrivaliseringen er verre enn mellom Molde og Kristiansund).

Jeg er veldig skeptisk. For noen år siden la Norwegian ned en god del av disse ruter pga manglende lønnsomhet. Jeg kan ikke se hva er markant fornandred i fundamentals i market characteristics. Det kan umulig være business cases bak disse rute-annsonseringer.

Det virker som man forsøker å øke der hvor man kan tiltrekke seg langhelg-turister. Men uten at man kjenner seg virkelig til disse markeder. Poznan ... Wroclaw ... Det vil ikke virke. Rett og slett fordi man kan ikke bare copy&paste en rute som GDN.
OSL-DUS ble det med 4/7 alrede noen ar tidligere. Ruten gikk så dårlig at man flytted ruten over til CGN og etterpå la ruten ned.

Bare gjenstå se hva kommer som neste rute tilbake ...
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Jeg er veldig skeptisk. For noen år siden la Norwegian ned en god del av disse ruter pga manglende lønnsomhet. Jeg kan ikke se hva er markant fornandred i fundamentals i market characteristics. Det kan umulig være business cases bak disse rute-annsonseringer.

Det virker som man forsøker å øke der hvor man kan tiltrekke seg langhelg-turister. Men uten at man kjenner seg virkelig til disse markeder. Poznan ... Wroclaw ... Det vil ikke virke. Rett og slett fordi man kan ikke bare copy&paste en rute som GDN.
OSL-DUS ble det med 4/7 alrede noen ar tidligere. Ruten gikk så dårlig at man flytted ruten over til CGN og etterpå la ruten ned.

Bare gjenstå se hva kommer som neste rute tilbake ...

Som Someone skriver, vil frekvens-forøgelsen på nogle af ruterne fra Oslo give ganske gode muligheder, men de helt nye ruter som starter op med 2-3 ugentlige frekvenser kan jo udelukkende benyttes af fritids-rejsende. På ruterne fra København til Polen og Hamborg vil en forretningstur jo som altid minimum kræve en SAS-billet ud eller hjem, med mindre den rejsende vil blive en halv uges tid i udlandet... så ja, BU662 har ret i at det vel kun kan være fritidssegmentet, som de her ruter forsøger at tiltrække..
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

På ruterne fra København til Polen og Hamborg vil en forretningstur jo som altid minimum kræve en SAS-billet ud eller hjem, med mindre den rejsende vil blive en halv uges tid i udlandet...

Nå er det jo ikke lenger noe problem så mikse mellom flyselskap på ut- og hjemreisen, så lenge man stort sett holder seg unna Lufthansa

Men det sagt, tror jeg det er større sjanse for suksess der de nå øker frekvensene og også sitter på gode interne markedsdata
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Jeg er veldig skeptisk. For noen år siden la Norwegian ned en god del av disse ruter pga manglende lønnsomhet. Jeg kan ikke se hva er markant fornandred i fundamentals i market characteristics. Det kan umulig være business cases bak disse rute-annsonseringer.

[...]
OSL-DUS ble det med 4/7 alrede noen ar tidligere. Ruten gikk så dårlig at man flytted ruten over til CGN og etterpå la ruten ned.

[...]

Siden 2012 har kronekursen falt betraktelig, så det burde være mer attraktivt for tyske turister å komme hit. For oss nordmenn som reiser ut er det dyrere, men det gjelder også til andre land enn Tyskland.

Da Norwegian fløy til DUS, hadde de dessuten konkurranse fra Ryanair, som fløy til NRN fra TRF eller RYG. Ryanairs rute ble riktignok lagt ned lenge før Norwegian kuttet ut CGN, men så har de heller ikke altbier i Köln...

For helgeturistene er det kanskje slik at man bare drar dit én gang i løpet av en periode på en del år, så etter noen års drift, har kanskje de fleste potensielle kundene vært der. Men etter et opphold på flere år, kan det være noen av disse returnerer, og det vil ha kommet til nye kunder.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Ser ut som om ORY og KEF ryker fra BGO. 2x ukentlige hver.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Som skrevet i en annen tråd så legges KEF ned (sammenlignet med S19), mens Norwegian flytter avgangene fra Bergen til Paris fra ORY til CDG. 3x ukentlige på BGO-CDG med avgang man, ons og fre. Litt usikker på om det er marked for 10 ukentlige avganger til CDG fra BGO med AF og DY, men la gå.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Hva blir nettoen da fra BGO? Gitt de rutene de startet i høst videreføres?
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Som skrevet i en annen tråd så legges KEF ned (sammenlignet med S19), mens Norwegian flytter avgangene fra Bergen til Paris fra ORY til CDG. 3x ukentlige på BGO-CDG med avgang man, ons og fre. Litt usikker på om det er marked for 10 ukentlige avganger til CDG fra BGO med AF og DY, men la gå.

Kanskje man kommer til å se en feed fra/til langrutene på CDG.
Bergen er vel nesten mer attraktivt for amerikanerene enn hva Oslo er, "the fjords, and the Floien" etc.
Og Ola Dunk prøver jo så godt det lar seg gjøre å unngå OSL på hjemreise på grunn av domestic transfer, så det kan jo hende at man ser endel nordmenn på tur hjem som velger å reise via CDG med DY hele veien.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2020

Kanskje man kommer til å se en feed fra/til langrutene på CDG.



Matcher BGO-CDG med noen langruter? Mener uansett jeg har sett varianter av OSL-CDG-«USA» (og motsatt) som har vært mulig å bestille hos Norwegian
 
Back
Top