Norwegian sommerprogram 2020

Re: Norwegians sommerprogram 2020

Matcher BGO-CDG med noen langruter? Mener uansett jeg har sett varianter av OSL-CDG-«USA» (og motsatt) som har vært mulig å bestille hos Norwegian

Avgang BGO 18.30 mandag og onsdag. 11.50 fredag. Retur CDG 21.25 mandag og onsdag og 14.45 fredagen.

Er ikke 100%, men mener at ORY kun gikk mandager og fredager så dette er jo en økning til Paris fra Bergen for DY.

På et helt tilfeldig søk på en mandag i Juni finner jeg BGO-LAX via CDG. Avreise 1045, ankomst 1800. 2 timer og 40 minutter stopp i CDG.
Får også booket til JFK med samme avreise fra BGO, dog med over 5 timer stopp.

Finner også en retur Fra LAX på en torsdag 1345 med ankomst fredag 1555. 4 timer og 25 minutter stopp i CDG. Litt i lengste laget.

Mener uansett jeg har sett varianter av OSL-CDG-«USA» (og motsatt) som har vært mulig å bestille hos Norwegian

Stemmer. Har selv flydd OSL-CDG-LAX, og det fungerte helt greit med drøye to timer stopp.

Last edited:

Ble stående og snakke med et par CC baki en 737 fra Krakow til OSL på mandag. De nevnte at DY visstnok skulle åpne nye ruter til Polen på S20-programmet, men de visste ikke hvile steder. Noen som vet mer om dette?

Ble stående og snakke med et par CC baki en 737 fra Krakow til OSL på mandag. De nevnte at DY visstnok skulle åpne nye ruter til Polen på S20-programmet, men de visste ikke hvile steder. Noen som vet mer om dette?

Det er da nevnt noen poster opp i denne tråden [emoji6]

Jeg er veldig skeptisk. For noen år siden la Norwegian ned en god del av disse ruter pga manglende lønnsomhet. Jeg kan ikke se hva er markant fornandred i fundamentals i market characteristics. Det kan umulig være business cases bak disse rute-annsonseringer.

Det virker som man forsøker å øke der hvor man kan tiltrekke seg langhelg-turister. Men uten at man kjenner seg virkelig til disse markeder. Poznan ... Wroclaw ... Det vil ikke virke. Rett og slett fordi man kan ikke bare copy&paste en rute som GDN.

Nå er jo markedet mellom Norge og Polen beviselig ganske stort og har vokst betraktelig siden sist Norwegian prøvde seg på disse rutene. Hvis to flyselskap kan fly TRF - WRO/POZ (Wizz Air og Ryanair konkurrerer med hverandre på begge rutene) så kan det vel ikke utelukkes at Norwegian kan fylle et par fly i uka til disse destinasjonene fra OSL. Spesielt siden de er alene om å fly dem fra landets hovedflyplass og har muligheter for feed.

LGW-JFK, ligger nå inne med 17 ukentlige (2,5ish daglige) kommende sommer

https://www.routesonline.com/news/3...an-s20-london-new-york-changes-as-of-09dec19/

Norwegian Air International in recent schedule update filed frequency changes for London Gatwick – New York JFK route, for summer 2020 season. As the airline recently re-opened booking for DI7017/7018, 4 weekly flights from 29MAR20, overall frequency is now displaying 17 weekly, instead of previously filed 14.

Kan nogen tjekke programmet mellem Arlanda og Gøteborg? Ligner at 4 daglige bliver til 1 daglig næste sommer.

Back