• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian sommerprogram 2019

Re: Norwegians sommerprogram 2019

Nå star det ikke noe om hvor mye frekvensene økes med, med Norwegian har annonsert en økning på en rekke ruter ut fra Norge kommende sommer

På grunn av økende etterspørsel og for å gi kundene enda mer valgfrihet, øker Norwegian antall avganger på flyvninger fra Oslo til Napoli, Antalya, Krakow, Kypros/Larnaca, Las Palmas, Malaga, Lanzarote, Funchal/Madeira, Catania, fra Bergen til Antalya, Paris og Alicante, fra Stavanger til Alicante og Krakow, samt fra Trondheim til Split
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Norwegian ser ut til å redusere fra fem til tre avganger på hverdager på Bergen-Stavanger fra og med april. Stor reduksjon...
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Nå star det ikke noe om hvor mye frekvensene økes med, med Norwegian har annonsert en økning på en rekke ruter ut fra Norge kommende sommer

Men er det en reell økning på alle destinasjonene, eller bare "kompensasjon" for nedleggelser fra andre enden?
 
Last edited:
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Nå star det ikke noe om hvor mye frekvensene økes med, med Norwegian har annonsert en økning på en rekke ruter ut fra Norge kommende sommer
BGO-ORY økes fra 2x ukentlig til 3x ukentlig i høysesongen ( slutten av juni) til starten av August. I samme tidsperiode økes BGO-ALC fra 4 til 5 ukentlige. OSL-NAP skulle vel kun opprinnelig gå i høysesongen også, men er utvidet til ut oktober.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Norwegian ser ut til å redusere fra fem til tre avganger på hverdager på Bergen-Stavanger fra og med april. Stor reduksjon...

Skyldes dette konkuranse fra SAS eller ogsaa andre transportmidler?
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Norwegian ser ut til å redusere fra fem til tre avganger på hverdager på Bergen-Stavanger fra og med april. Stor reduksjon...
Er vel en reduksjon fra 4 til 3 når S19 begynner. SK har 10-11 maskiner mellom BGO og SVG så er vanskelig å konkurrere på fleksibilitet
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Er vel en reduksjon fra 4 til 3 når S19 begynner. SK har 10-11 maskiner mellom BGO og SVG så er vanskelig å konkurrere på fleksibilitet

DY hadde definitivt 5 daglige i fjor sommer og høst, så sommer vs sommer er det i alle fall en reduksjon med 2 daglige.

Ser ellers at CPH-HEL er redusert fra 3 til 1 daglig allerede nå i februar og at dette fortsetter fra april.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Come on guys.

Sikkert er det bittert at DY kutter noen steder. Men selskap er i dypt nød å gjøre dette. Noen sted må all disse tap komme fra.

Det er smertelig, men det er riktig å kutte ut ruter og seter som ingen kunde vil ha
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

DY hadde definitivt 5 daglige i fjor sommer og høst, så sommer vs sommer er det i alle fall en reduksjon med 2 daglige.

Ser ellers at CPH-HEL er redusert fra 3 til 1 daglig allerede nå i februar og at dette fortsetter fra april.
Ah ok sånn ja. Jeg sammenlignet med starten av S19 (sommertid) :)

Come on guys.

Sikkert er det bittert at DY kutter noen steder. Men selskap er i dypt nød å gjøre dette. Noen sted må all disse tap komme fra.

Det er smertelig, men det er riktig å kutte ut ruter og seter som ingen kunde vil ha
Jeg tror du misforstår. Dette er mer rutenørding fra min side iallfall. Har ingen interesse i å ta del i diskusjonen som foregår i den andre tråden.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Er vel en reduksjon fra 4 til 3 når S19 begynner. SK har 10-11 maskiner mellom BGO og SVG så er vanskelig å konkurrere på fleksibilitet

SK benytter vel også mindre maskiner, med cityjet godt representert går jeg ut fra. Så da blir det litt lettere å holde oppe frekvens. Tror nok DY savner -300 litt med tanke på størrelsen, så kanskje de burde gått for noen -700 tilbake i tiden. Braathens har jo også en håndfull a220 i bestilling, kanskje de kunne flydd dem for DY på mindre ruter? Hadde jo vært veldig symbolsk.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Når det pleier å være rundt 50 pax så er det ikke rart det kuttes...
 
Norwegians sommerprogram 2019

Når det pleier å være rundt 50 pax så er det ikke rart det kuttes...


Da er vel spørsmålet hvorfor Stavanger-Bergen-ruten har gått så lenge. Det har vel handlet mye om prestisje, at det er en svært enkel og rask operasjon og lyst til nettopp å være et førstevalg på denne ellers så lukrative ruten. Men på denne ruten, som på en del andre ruter som ikke involverer Oslo, er nok Norwegians flåte mest egnet for å skumme fløten.
 
Re: Norwegians sommerprogram 2019

Ser ut som sommerrutene Stavanger-Pula, Trondheim-Pula, Oslo-Rijeka og Stockholm-Zagreb også kuttes. København-Zagreb reduseres
 
Back
Top