Finnair med longhaul fra ARN/CPH

Re: Finnair med longhaul fra ARN W21/22

Er ikke alle A330-kabinene oppgradert eller vil bli det i nær fremtid? Så da er det kanskje ikke så stor forskjell på A330 og A350. Eller tar jeg feil her?

Espen

Er ikke alle A330-kabinene oppgradert eller vil bli det i nær fremtid? Så da er det kanskje ikke så stor forskjell på A330 og A350. Eller tar jeg feil her?

Espen

Ingen A330 er oppgradert foreløpig, den første A350 med oppgradert kabin settes i trafikk neste uke tror jeg. Så de har akkurat startet på oppgraderingen av flåten

Ingen A330 er oppgradert foreløpig, den første A350 med oppgradert kabin settes i trafikk neste uke tror jeg. Så de har akkurat startet på oppgraderingen av flåten

Minst én A350 har allerede ny kabin (OH-LWE). Det vet jeg for jeg har nylig tilbragt totalt 28 timer ombord i de nye Premium Economy- og Business-setene. :drunk:

OH-LTP ska ha den nya business kabinen allafall.

ah, da er det bare det at de "offisielt" ikke selger/garanterer det ennå

ah, da er det bare det at de "offisielt" ikke selger/garanterer det ennå

Ja, de sier du kan bli "overrasket" med ny kabin. Akkurat nå er det en blanding av gammelt og nytt servicekonsept om det er fly med ny kabin.

Ifølge London Air Travel på twitter så ryker både NYC, LAX, MIA, BKK og Phuket fra ARN. Det er vel alle rutene det?

Bare vinterstengt eller gir de opp hele ARN satsningen for godt?

Whops, glemte å skrive "I vinter" ::old:

Istedet skal du fly i samarbeid (eller for) Qatar fra HEL, ARN og CPH til DOH

1x daglig fra hver

Andre europeiske byer vurderer også

https://company.finnair.com/en/media/all-releases/news?id=4339820

Finnair and oneworld partner Qatar Airways have concluded an agreement to establish a long-term strategic cooperation between Helsinki, Stockholm and Copenhagen and Doha. Finnair and Qatar Airways are exploring opening services also between another European destination and Doha.

Ryktet er at basen stenger ned fra og med november i år, noen som vet noe mer?

Ryktet er at basen stenger ned fra og med november i år, noen som vet noe mer?

Det har hele tiden været planen at basen skulle lukke igen når Helsinki fik det bedre. Ligeledes skrevet i den analyse jeg har lavet om skandinavisk luftfart.

Trenger kanske sin egen tråd?

Er de 1x dagligt mon i tillæg til QR's flyvninger?

Det er nok wetlease på eksisterende ruter. Finnair flyr allerede for flere andre selskaper, så skulle vi ha noe måtte det være en Finnair-wetlease tråd ...

OK, da misforsto jeg. Og da dukker det nok opp noen codesharenumre snart ...

Jeg forstår fortsatt ikke om Finnairs avganger kommer i tillegg til Qatars avganger, eller i steden for…
Betyr dette at CPH, HEL og ARN får to daglige nonstop avganger til Doha?

Jeg forstår fortsatt ikke om Finnairs avganger kommer i tillegg til Qatars avganger, eller i steden for…
Betyr dette at CPH, HEL og ARN får to daglige nonstop avganger til Doha?

Flyene får, som jeg har forstået det base i netop Doha. Hvordan Qatar og Finnair så vil distribuere det rundt derfra, er jeg ikke klar over endnu. Der er endnu ikke sat billetter til salg nogle steder endnu.

Kjedelig for de i kabinen som akkurat har har fått jobb på ARN basen. Noen sluttet i Norwegian.

Back