• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian sliter i Nord-Norge

Isbamse

ScanFlyer Gold
http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article919089.ece

Forundrer meg ikke, med de avgangstidene de har her. Første avgang klokka fem på sju om morran, og hvem gidder å dra seg ut av bingen så tidlig hvis de ikke må? Forretningsreisende - fordi de må, og de flyr gjerne BUSK uansett. Neste avgang er i tretiden, og det er for sent hvis man skal videre et sted. Jeg pleier å fly sørover med BUSK og opp igjen med DY.

Replying to Topic 'Norwegian sliter i Nord-Norge'

Avgangstidene er ikke de beste til Tromsø nei. Heller ikke avgangene til Harstad/Narvik og Alta er mye å skryte av. Men siden det kun er 1 avgang så er det vel ikke så nøye når på dagen den går. Til Bodø derimot synes det å være bedre.
Forøvrig trodde jeg Norwegian sliter i hele Norge og ikke bare i nord:)

Norwegian gjør det vel bedre i syd i landet. Det ble skrevet en markedsandel på 35 %, det er jo ikke ille for et lite selskap.

DET DER MED 35% tror jeg er "litt" optimistisk...

Flyene til DY er vel av egen erfaring generelt nokså full på avgangene til/fra Tromsø, men jeg må innrømme at det er lenge siden jeg har fløyet med DY sin morgenavgang. I likhet med Isbamse så passer rutene nordover meg mye bedre enn avgangene fra Tromsø.

Jan Y

Originally posted by CK

Det er mye mulig, men hvor stammer tallene fra da?

Originally posted by CK

Litt for optimistisk? he-he ;)

Har sett en oversikt over dette på hver enkelt strekning og tallene varierte mellom 15-22% markedsandel. 35% er ønsketenkning.

Originally posted by DY
(forkortet)Men siden det kun er 1 avgang så er det vel ikke så nøye når på dagen den går

Helt motsatt!
Så lenge det kun går en avgang om dagen så burde jo den gå på:
- et "normalt" tidspunkt (du vet vel hva jeg mener med "normalt").
- et tidspunkt hvor det er mulig å fly NAX videre fra f.eks. regionale flyplasser. Les: Andøya-Tromsø/Bodø-Oslo m/retur.

De er vel ikke opptatt av å få med seg så mange da? :p
De mest populære avgangene hos selskapene er vel morgen og kveld for å fly "pendlerfly" kanskje? Men NAX får holde på som de ønsker så lenge det varer...

Originally posted by seilfly

Originally posted by DY
(forkortet)Men siden det kun er 1 avgang så er det vel ikke så nøye når på dagen den går

Helt motsatt!
Så lenge det kun går en avgang om dagen så burde jo den gå på:
- et "normalt" tidspunkt (du vet vel hva jeg mener med "normalt").
- et tidspunkt hvor det er mulig å fly NAX videre fra f.eks. regionale flyplasser. Les: Andøya-Tromsø/Bodø-Oslo m/retur.

De er vel ikke opptatt av å få med seg så mange da? :p
De mest populære avgangene hos selskapene er vel morgen og kveld for å fly "pendlerfly" kanskje? Men NAX får holde på som de ønsker så lenge det varer...

Men har du kun 1 avgang så er det faktisk ikke mulig å tilfredstille dem som vil t/r samme dag - forretningsreisende (som ofte betaler mest for billettene). Dessuten må en starte på en av flyplassene og da blir det ofte formiddagen før en flyr retur fra Nord-Norge. Fritidsreisende som er ute etter billigste billett foretrekker heller å fly kl 12 enn kl 0650...i alle fall jeg om jeg har fri en dag.:)

Både Bergen og Trondheim går vel isolert sett meget bra?

Back