Norwegian sliter i Nord-Norge

Isbamse

ScanFlyer Gold
http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article919089.ece

Forundrer meg ikke, med de avgangstidene de har her. Første avgang klokka fem på sju om morran, og hvem gidder å dra seg ut av bingen så tidlig hvis de ikke må? Forretningsreisende - fordi de må, og de flyr gjerne BUSK uansett. Neste avgang er i tretiden, og det er for sent hvis man skal videre et sted. Jeg pleier å fly sørover med BUSK og opp igjen med DY.

Replying to Topic 'Norwegian sliter i Nord-Norge'

Avgangstidene er ikke de beste til Tromsø nei. Heller ikke avgangene til Harstad/Narvik og Alta er mye å skryte av. Men siden det kun er 1 avgang så er det vel ikke så nøye når på dagen den går. Til Bodø derimot synes det å være bedre.
Forøvrig trodde jeg Norwegian sliter i hele Norge og ikke bare i nord:)

Norwegian gjør det vel bedre i syd i landet. Det ble skrevet en markedsandel på 35 %, det er jo ikke ille for et lite selskap.

DET DER MED 35% tror jeg er "litt" optimistisk...

Flyene til DY er vel av egen erfaring generelt nokså full på avgangene til/fra Tromsø, men jeg må innrømme at det er lenge siden jeg har fløyet med DY sin morgenavgang. I likhet med Isbamse så passer rutene nordover meg mye bedre enn avgangene fra Tromsø.

Jan Y

Originally posted by CK

Det er mye mulig, men hvor stammer tallene fra da?

Originally posted by CK

Litt for optimistisk? he-he ;)

Har sett en oversikt over dette på hver enkelt strekning og tallene varierte mellom 15-22% markedsandel. 35% er ønsketenkning.

Originally posted by DY
(forkortet)Men siden det kun er 1 avgang så er det vel ikke så nøye når på dagen den går

Helt motsatt!
Så lenge det kun går en avgang om dagen så burde jo den gå på:
- et "normalt" tidspunkt (du vet vel hva jeg mener med "normalt").
- et tidspunkt hvor det er mulig å fly NAX videre fra f.eks. regionale flyplasser. Les: Andøya-Tromsø/Bodø-Oslo m/retur.

De er vel ikke opptatt av å få med seg så mange da? :p
De mest populære avgangene hos selskapene er vel morgen og kveld for å fly "pendlerfly" kanskje? Men NAX får holde på som de ønsker så lenge det varer...

Originally posted by seilfly

Originally posted by DY
(forkortet)Men siden det kun er 1 avgang så er det vel ikke så nøye når på dagen den går

Helt motsatt!
Så lenge det kun går en avgang om dagen så burde jo den gå på:
- et "normalt" tidspunkt (du vet vel hva jeg mener med "normalt").
- et tidspunkt hvor det er mulig å fly NAX videre fra f.eks. regionale flyplasser. Les: Andøya-Tromsø/Bodø-Oslo m/retur.

De er vel ikke opptatt av å få med seg så mange da? :p
De mest populære avgangene hos selskapene er vel morgen og kveld for å fly "pendlerfly" kanskje? Men NAX får holde på som de ønsker så lenge det varer...

Men har du kun 1 avgang så er det faktisk ikke mulig å tilfredstille dem som vil t/r samme dag - forretningsreisende (som ofte betaler mest for billettene). Dessuten må en starte på en av flyplassene og da blir det ofte formiddagen før en flyr retur fra Nord-Norge. Fritidsreisende som er ute etter billigste billett foretrekker heller å fly kl 12 enn kl 0650...i alle fall jeg om jeg har fri en dag.:)

Både Bergen og Trondheim går vel isolert sett meget bra?

Back