Norwegian skal ansette fremover

BTW, jeg har ikke helt fått med meg hvorfor DY har begynt med svenske crew - får de ikke nok i Norge, er det for å skvise lønninger (Wal-Mart-isering...) eller kanskje det ene henger sammen med det andre???

Originally posted by Isbamse

BTW, jeg har ikke helt fått med meg hvorfor DY har begynt med svenske crew - får de ikke nok i Norge, er det for å skvise lønninger (Wal-Mart-isering...) eller kanskje det ene henger sammen med det andre???

$$

Tenkte meg det...samme grunn som at kaffebaren i Oslo er befolket av svensker, altså...

Ikke det at service fra en mysig svensk tjej gjør meg noe.... :)

Originally posted by Isbamse

Tenkte meg det...samme grunn som at kaffebaren i Oslo er befolket av svensker, altså...

Ikke det at service fra en mysig svensk tjej gjør meg noe.... :)

he he, ja det er svensker overalt. Det gjør ingenting det. Det var forholdvis mange svenske flyvertinner ombort i gamle Braathens også. Og SAS er jo..... Skulle bare mangele at Norwegian gjorde som mange andre servicebedrifter og ansatte mange svensker.

Vet at mange av svenskene er crew fra SweFly som er leid inn mens de venter på at de evt. skal komme igang igjen. Spørs om de ikke må vente lenge.......:lol:

Men har tenkt å søke ja :-p

Nope siden stillingen som CEO eller CFO ikke var utlyst blir det ikke aktuelt...........Dessuten lurte jo BU662 om hva jeg krysset av på om jeg ville bli CEO, CFO eller styreleder i SAS og da kan jeg jo ikke søke Norwegian også :lol

Norwegian har merkelig nok et dårligere tilbud fra Stavanger enn fra Bergen/Trondheim. Tror Norwegian hadde hatt suksess med noen utenlandsruter, og ikke bare fly 5 ganger daglig til Bergen og 6-8 ganger til Oslo. ER ganske sikker på at ruter til Praha, Budapest og Berlin hadde blitt suksess.

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by BU662

. Det er ikke bare teknisk personell som BU hadde i SVG.

Ja , for har ikke en annen 737 operatør i Norge base i svg tro ?

Jo SAS Braathens har vel enda det.....eller kanskej bare til neste styremøte :p

Originally posted by Hurum

La oss håpe det er økonomien i basestrukturene som teller og ikke følelsene....

Økonomi kan være så mangt i disse tider, personlige interesser og "lobbykamp" betyr vel så mye dessverre!

De svenske vikarene har lave "oppstartskostnader" i og med ut de ikke trengte mye opplæring. De er derimot kostbare i drift. De har overnattinger hver dag de er på jobb og får mye dieet. Det koster. Så det spørs om det er mye å spare på innleie av vikarer, jeg tviler på det. Og nå som en del av de har fått seg fast jobb andre steder er DY nødt til å ansatte flere selv.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by MD11

Økonomi kan være så mangt i disse tider, personlige interesser og "lobbykamp" betyr vel så mye dessverre!

Minner om at også basen i Malmøøøø ble lagt ned

Back