Jeg som er student kan hvertfall skrive under på at det merkes veldig godt at Norwegian ikke lenger er på Torp innenriks. Der det før var ganske lett å få tak i ungdoms-/studentbilletter med Widerøe noen uker i forveien, ofte samme uke, er nå de fleste avganger rundt helger - spesielt torsdager og fredager - utsolgt frem til langt uti desember (og lenger enn det søkte jeg ikke), med mindre man ønsker å betale 700-900 kroner én vei. De har også gått opp en del i pris. For all del, jeg forventet en økning i pris, men ikke at det skulle bli så mye dyrere og vanskeligere for undom/studenter. Greit nok for arbeidstakere, ikke så greit for oss som ikke er der ennå. Jaja, blir nok mye Gardermoen fremover, da![]()
Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av WF som et propellmareritt. Jeg synes Q400 (og Q300 som de en sjelden gang bruker på Torp) er et veldig behagelig fly å reise med, så lenge du holder deg unna radene akkurat rundt propellen. Kan ikke se at støyen er nevneverdig mindre i en gris fra SAS eller Norwegian, den er bare annerledes.
Nå er vel Widerøe privateid og skal vel således tjene penger til aksjonærene sine, nå var man i lang periode begunstiget med DY sine 149 kroners billetter, noe som medførte at WF også satt ned sine priser vesentlig, var vel ingen av selskapene som tjente penger da.Ikke noen diskusjon jeg er interessert i å starte, men det faller tydeligvis noen her inne hardt for hjertet at jeg ikke liker WF. Jeg har aldri likt propellfly, sånn er det bare. Jeg liker heller ikke at WF utnytter monopolet sitt slik som de gjør.
Sånn, tilbake til saken kanskje?
Jepp, men jeg snakker om konsumentvelferd og ikke bedriftsvelferd.Nå er vel Widerøe privateid og skal vel således tjene penger til aksjonærene sine, nå var man i lang periode begunstiget med DY sine 149 kroners billetter, noe som medførte at WF også satt ned sine priser vesentlig, var vel ingen av selskapene som tjente penger da.
Konkuranse er det uansett på Torp i og med at OSL ligger såpass nærme.
Jepp, men jeg snakker om konsumentvelferd og ikke bedriftsvelferd.
Ruter til kanari-øyene og solkysten har lenge fremstått som no-brainere, dit fyller man flyene hokke som. Så er kanskje ikke disse rutene så gullkantet (lenger?) likevel.
Enn så lenge så har Ving en ukentlig charterrute om vnteren.Så da går TRF fra 2 til 0 aktører til Gran Canaria. Og et langt mindre tilbud til Spania generelt
Tja, det de sier er at det ikke kommer en 3. avgang.Torp vokser heller ikke inn i himmelen. Tror vi står i en epoke nå hvor det kan være avgjørende for Torp mht vekst. Ser i Sandefjords Blad at sjefen på Torp, Gisle Skansen er redd de også skal miste KLM etter 20 år. Det er kun penger (fortjeneste) som gjelder. KLM er ikke fornøyd. Kutter de ut så er det ikke bra.
https://www.sb.no/torp/nyheter/fly/...ig-at-vi-ma-se-langt-etter-det/s/5-73-1002414 (bak betalingsmur)På Torpkonferansen onsdag tok administrerende direktør for Torp lufthavn, Gisle Skansen, opp KLMs plass på Torp. Enkelte tilhørere tolket det som at ruten til Amsterdam gikk mot slutten etter 20 år.
– Det var egentlig ikke budskapet mitt. Det jeg siktet til er at vi tidligere, da KLM fløy med litt mindre fly, hadde tre avganger om dagen. Det er flere år siden de gikk ned til to, og like lenge har vi prøvd å få tilbake den tredje, forklarer Skansen og fortsetter:
– Vi har fått beskjed av KLM om at vi foreløpig bare kan glemme en tredje avgang om dagen fordi inntjeningen ikke er stor nok.
Derfor oppfordret han de frammøtte på Torpkonferansen til å benytte seg av forbindelsen mellom Sandefjord og Amsterdam når de skal på langtur i verden.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.