Norwegian setter Dreamliner i flere ruter i Europa denne sommeren.

Dere har da betalt for setereservasjon så noe annet ville vært rart.

Setereservasjon gir ikke alltid 100% garanti at man får setet. Tror det kan best sees på som seteønske, men man har ikke krav på det. Blir setet endret får man reservasjonsgebyret tilbake :)
 
Setereservasjon gir ikke alltid 100% garanti at man får setet. Tror det kan best sees på som seteønske, men man har ikke krav på det. Blir setet endret får man reservasjonsgebyret tilbake :)

Det høres da merklig ut. Jeg regner med at kvitteringen kan anses som kontrakt. Ellers er jo flyindustrien stedet man opplever "mye rart".
 
Det høres da merklig ut. Jeg regner med at kvitteringen kan anses som kontrakt. Ellers er jo flyindustrien stedet man opplever "mye rart".

Blir det flybytte kan man risikere å ikke få setet sitt, er setet defekt kan man risikere å ikke få det, skal Harald og Sonja ut å reise kan man risikere å ikke få det. Oppsummert får man vel stort sett tilgang til den plassen man har kjøpt, men det er jo ofte en klausul om at det kan skje operative endringer (ellers hadde vel advokatene og foumistene hatt glade dager).
 
Kan noen bekrefte om det er lov/mulig å få tatt en tur bort med 787 og hjem igjen med samme fly som det er nevnt tidligere i posten her?

Blir litt forvirra over hva reglene sier, kommer til å reise uten noe som helst av bagasje evnt......
 
Går vel ikke an å sjekke inn for fly på hjemreisen fra automatene på OSL? Hvis flyet blir forsinket og innsjekkingen for flyet på hjemreisen stenges før ankomst, så har man jo et problem.
 
Kan noen bekrefte om det er lov/mulig å få tatt en tur bort med 787 og hjem igjen med samme fly som det er nevnt tidligere i posten her?

Blir litt forvirra over hva reglene sier, kommer til å reise uten noe som helst av bagasje evnt......

Kan da umulig la seg gjøre det. Er ikke det vanlig da at innsjekkingen på de utenlandske destinasjonene stenger 1 time før flyavgang. Og da har vel ikke flyet ned rukket og lande en gang. Automaten på OSL er vel ikke til hjelp der.
 
Mulig spørsmålet er stilt før, men jeg prøver alikevel.

Kommer Dreamlineren på overaskelsesbesøk til noen norske flyplasser i løpet av sommeren?
 
da hadde det vel ikke vært noen overaskelse hvis det hadde vært kjent? ;-) Den har vel rimelig tett program, så jeg tviler vel litt men..
 
Mulig spørsmålet er stilt før, men jeg prøver alikevel.

Kommer Dreamlineren på overaskelsesbesøk til noen norske flyplasser i løpet av sommeren?

Om de flakser rundt på Norsk innenriks på Irsk register , med BKK crew så tror jeg de kan bli noen aksjoner... tror de har såpass antenner
 
Kan noen bekrefte om det er lov/mulig å få tatt en tur bort med 787 og hjem igjen med samme fly som det er nevnt tidligere i posten her?

Blir litt forvirra over hva reglene sier, kommer til å reise uten noe som helst av bagasje evnt......

I lys av dette spm så spør jeg sikkert idiotisk og for mange av dere i bransjen er det sikkert banalt enkelt svar. Hvis man er levende opptatt av fly og feks som OP bare skal ha seg en rundtur med feks DYXXX(787). Kan man si ifra på forhånd til betjeningen el MÅ man ut av flyet? El kan man som sikkert eneste bare bli sittende? Det fins sikkert et vell av lover og regler vedr dette men som flyentusiast er spm ikke helt bak mål da det faktisk er aktuelt å bruke en snau dag for å få seg en tur i DY nye flaggskip(dog er det ingen krise om man må gå i land)....
 
I lys av dette spm så spør jeg sikkert idiotisk og for mange av dere i bransjen er det sikkert banalt enkelt svar. Hvis man er levende opptatt av fly og feks som OP bare skal ha seg en rundtur med feks DYXXX(787). Kan man si ifra på forhånd til betjeningen el MÅ man ut av flyet? El kan man som sikkert eneste bare bli sittende? Det fins sikkert et vell av lover og regler vedr dette men som flyentusiast er spm ikke helt bak mål da det faktisk er aktuelt å bruke en snau dag for å få seg en tur i DY nye flaggskip(dog er det ingen krise om man må gå i land)....

Skal være ganske særskilt grunnlag for å få "lov" til å bli sittende ombord. Uansett er det vel bare å komme seg ut å følge transferskilting, bør la seg gjøre på 30min ;)
 
Et særskilt grunnlag som jeg husker var fra min polititid og vi bedrev uttransport. Da ble fangen hentet av destinasjonspoliti og vi kunne bare bli sittende(ofte flytte over til biz klasse da bill for statens regning var de dyreste av de dyre men med fanger satt vi alltid i midtre el bakre øko avd på selve uttransporten)....
 
Det kan også være verdt å merke seg at den fleksibiliteten man kan være vant med fra norske crew ikke nødvendigvis er like tilstedeværende hos crewet fra Thailand. Dette har man vel allerede sett noen eksempler på. Dette er overhodet ikke ment som kritikk av noe som helst, kun som en liten heads up. De vil nok følge boka fremfor noe annet.
 
Kan noen bekrefte om det er lov/mulig å få tatt en tur bort med 787 og hjem igjen med samme fly som det er nevnt tidligere i posten her?

Blir litt forvirra over hva reglene sier, kommer til å reise uten noe som helst av bagasje evnt......

Jeg har bestilt t/r 11.juli med samme fly og satser på det holder med en time ;) Reiser med kun håndbaggasje.
 
Skal være ganske særskilt grunnlag for å få "lov" til å bli sittende ombord. Uansett er det vel bare å komme seg ut å følge transferskilting, bør la seg gjøre på 30min ;)

Så hvis man trasker ut av flyet, videre til transfer så er man klar ved gaten igjen? Hvordan blir det da med innsjekk?

Jeg har bestilt t/r 11.juli med samme fly og satser på det holder med en time ;) Reiser med kun håndbaggasje.

Det blir nok det på meg også ser det ut som :up:
 
Til deg Trevln så er det sikkert "fangetransporter" fra tid til annen også med Norwegian. Har flyttet fanger mange ganger i Norge med Norwegian. De er alltid en godprat med kapteinen først, for han/hun har jo den suverene rett til å si "not". Dog fikk jeg inntrykk av at de aller fleste selskaper etterhvert får en feeling med fangetransporter og legger seg på nivå at de stoler på politiet og deres bedømmelse. Det fins og fantes mer vanskelig personell hvor spesielle avtaler må inngås(husker selskaper måtte kontaktes forut for transport og div logistikkmessige utfordringer).. Mer som en digresjon..
 
Jada, sånne spesielle flygninger har vi en del av. Nå svarte jeg bare i forhold til sånne forespørsler fra vanlige passasjerer.
 
Da kan det tyde på at jeg blir en av de første passasjerene i Dreamlineren fra OSL.

Jeg skal fly til Malaga torsdag 4.juli kl 0700. Ut fra hva jeg kan finne er det første avgang på europaturneen. Blir spesielt å være den første i setet..

Får håpe det ikke blir for mye oppstartsrusk!
 
Last edited:
Back
Top