• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian satser tungt i Finland

Vet ikke, men denne satsingen virker vel ikke ha noe med IC-feed å gjöre. Destinasjonene er rene ferieflighter ala Norwegians tidligere strategi. (Med unntak for innenriksdestinasjonene da, men de representerer jo ingen ny IC-feed)
 
Ikke uventet, men uansett en spennende satsing. Bare å ta av seg hatten for den ekspansjonen som Norwegian har hatt de siste årene. Rett og slett imponerende. (taravmeghattenikon)
 
Da mangler norwegian bare en base på Reykjavik så har de erobret hele norden :)

Noen som tørr å spekulere i hvilke ruter Helsinki får??
 
Hvor langt frem i løypa ligger connection til AYs interkont-flygninger?

Ref.:


http://e24.no/naeringsliv/article3805047.ece

Det tror jeg er et godt stykke frem, selv om det gjentatte ganger har kommet opp fra ulike leire.
Som tidligere nevnt her på forumet er det iallefall en god del som må gjøres med bl.a data systemer før noe som helst kan skje.
Har selv sett denne utfordringen på nært hold, med stort negativt fortegn.

Satsingen kommer ikke overaskende, det blir spennende å se hvordan dette forløper.
Bare å ønske DY lykke til med videre ekspansjon, i morgen får vi en liten indikasjon på om de klarer å tjene noe penger på dette her...
 
ett steg nærmere Tromsø-Helsinki, det hadde vært fint! (for øvrig er Helsinki den hovedstaden som er nærmest Tromsø)
 
Hvor langt frem i løypa ligger connection til AYs interkont-flygninger?

Veldig langt. Men om vi etterhvert vil få se codeshare vil ikke forbause meg. Jeg vil tro at DY vil overta og styrke en del av det segmentet som i dag opereres med 757 og longhaul kjerrer (Midt-Østen/Middelhavet/Kanari). Dermed får AY avskaffet (757) og flyttet om (330/340) den kapasiteten de kanskje heller trenger annensteds hen.
 
Men Finland er da ikke i Skandinavia :p
Så da burde det ha blitt FlyNordic eller noe :colgate:

Spennende blir det i alle fall :)

Royal Nordic Airlines høres bedre ut! (Meg på Airline Mangager på face:p) For å være helt ærlig synes jeg FlyNordic er litt simpelt.
Og tilhørende logo (laget av meg): http://img829.imageshack.us/img829/2815/rnab.jpg
Kunne dog endret fargene til røde nyanser så det kom i stil med Norwegian-farger.
(ot...)

Grattis til DY. Ekspansjonen fra HEL kom som forventet. Uten å være 100% sikker dekker vel DY et hull AY har i sitt rutenettverk; sydenrutene.
 
Last edited:
Ensi keväänä Norwegian aloittaa Helsinki-Vantaalta lennot Kööpenhaminaan, Malagaan, Nizzaan, Kreetan Haniaan, Roomaan, Barcelonaan, Lontoon Gatwickiin, Kroatian Splitiin ja Espanjan Alicanteen

Hæææ? *fyllepåmedtekst*
 
Back
Top