Leste den artikkelen og det der er noe av det rareste jeg har sett. Med SAS får man og i pose og sekk og det hadde ikke dalt meg inn at den tolkningen til DY er mulig. Er dette en fallgruve hos flere selskaper?
Leste den artikkelen og det der er noe av det rareste jeg har sett. Med SAS får man og i pose og sekk og det hadde ikke dalt meg inn at den tolkningen til DY er mulig. Er dette en fallgruve hos flere selskaper?
Fallgruve er det vel ikke, man må lese hva man får. Man velger selv statusfordel hos Norwgeian og der står det når man velger:
"Ta med en bagasje på opptil 23 kg uten kostnad på alle dine flyvninger." Har selv hatt den og det har aldri falt meg inn at dette er en ekstra bagasje.
Hos SAS står det "..ekstra bagasje basert på medlemsnivået deres..."
Merkelig lesning, og det Norwegians representanter sier til VG er jo bare svada. Enten bør de være ærlig på at Reward-fordelen ikke er så god som den fremstår, eller innrømme at de har vært inkonsistente i informasjonen de gir til kunde. Men uavhengig av det, hva tror de egentlig de tjener på å behandle en Reward-kunde slik?
Synes informasjonen de gir til kundene er ganske krystallklar. Det står ganske tydelig både under bestillingsprosessen og på reisedokumentene hva man har av total bagasje og andre fordeler. Fordeler presenteres alltid som «inkludert» på bestillingssammendraget på høyresiden, og til 0kr underveis i prosessen.
«Syteren», spør du meg, er en som enkelt og greit ikke har lest reisedokumentene sine godt nok.
Har det aldri vært snakk om noen form for Lounge tilgang for de med toppnivå på Reward?
Kanskje særlig på Gardermoen, men også andre steder i europa. Nå har jo Gardermoen fått en Norsk Lounge i tillegg til SAS sin, så der kunne de jo kjøpt seg inn.
Har det aldri vært snakk om noen form for Lounge tilgang for de med toppnivå på Reward?
Kanskje særlig på Gardermoen, men også andre steder i europa. Nå har jo Gardermoen fått en Norsk Lounge i tillegg til SAS sin, så der kunne de jo kjøpt seg inn.
I et intervju i forbindelse med Q4-tallene sa vel Karlsen at de ser på mulighetene for lounge, spesielt på OSL.
Man kan vel og diskutere om norwegian lenger kan kategoriseres som en LCC. De har vel også selv uttalt at de har beveget seg litt bort fra den tradisjonelle LCC-modellen. Mtp at «alle» nettverksselskaper og har bevegd seg i retning LCC siden ingenting lenger er inkludert, er jo skillet mellom dem mindre.
Jeg vil i dag heller si at norwegian er et hybrid-selskap. Som vel AirBerlin og ble kategorisert som, til tross for at de vel (opprinnelig?) var et «typ» lavkostselskap.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.