• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Q2 2018 resultat - +300 MNOK

Someone

Moderator
Medlem
Norwegian kunne legge frem et overskudd på 300 MNOK etter skatt for andre kvartal 2018


http://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-med-positivt-kvartalsresultat-2580629
Norwegian legger i dag fram et kvartalsresultat etter skatt på 300 millioner kroner. Veksten dette kvartalet var den høyeste i selskapets historie og skal avta fremover slik at kostnadene reduseres ytterligere, i tråd med selskapets strategi.

Rapporten:
https://www.norwegian.no/globalassets/documents/quarterly-results/norwegian-q2-2018-report.pdf

Presentasjonen:
https://www.norwegian.no/globalassets/documents/quarterly-results/norwegian-q2-2018-presentation.pdf
 
Meget oppløftende resultat. Viktig at kostnadsreduksjonene fortsetter. Og ancilliary revenues begynner å gi et solid bidrag.

For øvrig nevnes det i slutten av presentasjonen, at det vil bli satset på long haul fra CPH, "new long haul base". Er det et stikk til norske og svenske politikere, eller bare fornuftig business?
 
For øvrig nevnes det i slutten av presentasjonen, at det vil bli satset på long haul fra CPH, "new long haul base". Er det et stikk til norske og svenske politikere, eller bare fornuftig business?

La merke til det jeg og, blir nok LH-base på OSL etterhvert og, bare de får nødvendige rettigheter mot Asia slik at man får et godt nok volum. De har jo en del skandinaviske 787-piloter fra før av, så da er det jo greit at det blir flere kabinansatte og.

Flott med positivt resultat! Dette er jo også et stikk til analytikerne som hadde «håpet» på et underskudd:p
 
Meget oppløftende resultat. Viktig at kostnadsreduksjonene fortsetter. Og ancilliary revenues begynner å gi et solid bidrag.

Ja, det er endel positivt her, selv om helt rosenrødt er det ikke. Men ganske mange viktige parametere ser ut nå som begynner peke riktig vei. Cash flow fra driften er positiv, samtidig ser jeg de har redusert de planlagte investeringene sine for både 2018 og 2019

Dog trengte de litt hjelp fra leasingselskapene og leverandørene for å gå i pluss dette kvartalet. De har fått nye vilkår her og har da benyttet sjansen til å ta en engangseffekt på 400 MNOK i forbindelse med dette. Trolig helt innenfor regnskapsreglene, så ikke noe galt, men det pynter endel på overskuddet ;)

Det er også positivt at inntektene fra USA øker kraftig, da dette gir dem en delvis hedge mot endring i dollarkursen, da Norwegian jo har store utgifter i dollar. Som alle andre flyselskaper

For øvrig nevnes det i slutten av presentasjonen, at det vil bli satset på long haul fra CPH, "new long haul base". Er det et stikk til norske og svenske politikere, eller bare fornuftig business?

Kan vel være begge deler på en gang?
 
Last edited:
For øvrig nevnes det i slutten av presentasjonen, at det vil bli satset på long haul fra CPH, "new long haul base". Er det et stikk til norske og svenske politikere, eller bare fornuftig business?

Mener du at det er fornuftig business at alle flyselskaper flyr fra CPH?
 
Back
Top