Norwegian Q3 2022 resultat

• Corporate travellers på 2019 nivå, det vil si de har tatt markedsandeler
  • Virker være fornøyd med bookingtallene utover høsten
  • Har såvidt startet å hedge fuel i oktober (5% av 2023 nivået, men vil øke)
  • Kredittkortselskapenes cash held back redusert til 56%, ned fra 67% i Q2
  • Ancilliary revenue på 172kr per passasjer
  • Betalt ca 650 MNOK i forskuddbetalinger til Boeing og de har alt nå 3,2 mrd der til forskuddbetalinger på de 50 maskinene de har bestilt
  • Fuel og USD/NOK er de største problemene om dagen

Last edited:
Og forretningsreiser skal det satses mer på, det kommer til å komme nye forbedringer og nye produkter/tjenester tiltenkt dette før jul. Og med utvidet samarbeid med WF er de også sikre på å ta større markedsandeler.

De ser også ingen problemer i forhold til tilgangen på crew. De søkte etter folk til CPH-basen for noen uker siden, og fikk rundt 1300 søknader til 150 stillinger.

Fugl Føniks der altså. De leverer langt bedre enn jeg trodde de kom til å gjøre, og bare kort tid etter krise med både pandemi og nær konkurs. Vanskelig å ikke være imponert.

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk

Fugl Føniks der altså. De leverer langt bedre enn jeg trodde de kom til å gjøre, og bare kort tid etter krise med både pandemi og nær konkurs. Vanskelig å ikke være imponert.

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk

Ja, klart bevis på at ic-satsingen var galematias. Det er innenlands og i Europa de tjener penger, og de er nærmere Braathens enn 'gamle' Norwegian i konsept. Med lavere kostnader.

Klart imponerende.

Når Norwegian etterhvert kommer seg inn i "standard" reservasjonssystem vil det kunne åpne døren for flere interlineavtaler.

. og som det står i ingressen her ... (resten er bak betalingsmur .. )

https://www.dn.no/luftfart/norwegia...-vil-ikke-ha-noe-med-flyr-a-gjore/2-1-1341456
Her er litt mer angående samarbeid;)

Flyr heller med andre

Onsdag ga Karlsen også et hint om flere storslåtte nyheter i høst som skal komme passasjerene, særlig de forretningsreisende, til gode. Flyselskaper som satser på dem som flyr mest, er vanligvis opptatt av å melde seg inn i en global allianse, slik SAS er en del av Star Alliance. Lavprisselskapene holder seg vanligvis langt unna slike allianser.

– Er det aktuelt for Norwegian å gå inn i en flyallianse?

– Nei, det er ikke en del av planen.

– Planlegger du et omfattende samarbeid med et annet flyselskap?

– Vi får forespørsler fra mange, angående tilførselsruter og lignende. Noen av dem er interessante, andre ikke, sier Karlsen.

En åpenbar samarbeidsmulighet i Norden er Finnair, som har et stort nettverk av flyruter på langdistanse.

– Ønsker du å samarbeide tett med Finnair?

– Hvis det er fornuftig for oss, er jeg ikke fremmed for det, svarer Geir Karlsen.

Fra E24 (åpen)

Aksjemarkedet tok imot flyselskapet Norwegians regnskap for tredje kvartal med jubel. Det er selvsagt fint med et pent overskudd. Det er lenge siden Norwegian kunne legge det på bordet. Spørsmålet er om de tre månedene egentlig forteller noe som helst om aksjens fremtid.

Det er noen faktorer som gjør at årets tredje kvartal var ganske unikt for Norwegian. For det første ble starten av kvartalet preget av pilotstreiken i SAS som ganske sikkert førte til at Norwegian kunne selge de billettene de hadde til overs til skyhøye priser. Dessuten bidro nok oppdemmet reiselyst etter pandemien til langt høyere betalingsvilje blant kundene enn hva man kan regne med fremover.

https://e24.no/boers-og-finans/i/5BB17E/det-er-vinteren-som-avgjoer-for-norwegian-aksjen

Back