Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Er Norwegian klar over at konkuranse situsjonen OSL-FRA egentlig ikke vil endre seg ved en LH oppkjøp av SAS da de allerede idag har revenue share og code share på ruten?
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Jeg synes det er rart Norwegian ikke flyr hit allerede!
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Vel DY kan jo hape.

EU har iallefall begynnt a se naermere pa hva de 3 giganter i europeisk luftfart gjörer.

LH sitt overtagelse av SN er ikke enna i bok, og ogsa Austrian kjöped skaper na problemer da EU ser na dybt inn hva egentlig star i avtaleverk om kjöps-prisen.

Selv om SAS og LH sammenarbeider idag, sa forandrer seg konkurranse-situasjonen litt mere dersom LH overtager SAS. Da far de nemelig mulighet a disponere SAS sine slots i FRA. Og hvem vet, kanskje det ender opp med 3 daglige OSL-FRA og resten av slots blir brukt til ekspansjon av langrute-nettverk.

FRA er definitiv attraktiv for DY, siden dette er Tysklands finanshjerta. Fra turistens sikt er FRA ikke verd en reise.
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

...og med Norwegian på Oslo-Frankfurt kan Ryanair endelig legge ned Sandefjord-Ha-Ha-Hahn
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Jeg synes det er rart Norwegian ikke flyr hit allerede!
Egentlig ikke, Frankfurt er vel et sted for foretningspax, som gjerne har FF-kort, og som da velger enten SK eller LH. Frankfurt er vel heller ikke så populær som feriested, men heller som transfersted for turister, og da er det bedre å satse på gjennomgående billetter.

Men når det er sagt så vil nok DY få noen få som flyr til FRA, både biz- og turistpax, hvis de starter opp. Men om det er nok for å ha en fast rute er vel heller usikkert.
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Norwegian burde få code-share med noen av de store, slik man kunne komme seg IC gjennom dem. Sitter med et inntrykk at folk foretrekker gjennomgående billetter.
Men, Frankfurt er vel totalt dominert av LH vel, og da er SK et naturlig valg for mange?
 
Last edited:
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Jeg ser at Kjos er ute over to sider i dagens Finansavisen med samme budskap, men egentlig er det ikke så mye nytt som står der. Han påpeker at han føler seg utestengt fra Europas hovedflyplass fordi DY ikke får tak i gode slots. Personlig skjønner jeg ikke hva han skal med rute til FRA, turisttrafikken er da minimal (?) og business... jaja mulig. Men som det påpekes - veldig mye er jo folk som skal videre fra FRA.

Men jeg trodde heller ikke på FR til Hahn og DY til MUC (som vel er suksess).
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Vel her ma Kjos passe seg.


Ingenting mot Claus Ullrich, var slot Koordinator her i Tyskland. Mannen er kjent for sitt uavhengighet. FRA er rett og slett full og det vil bedre seg da den nye rullbana komme.

Mens de gutta i DY vet at selv om de er new-comers, har de ingen prioritet for slots da de söker OSL-FRA. Da ma du kommer med en helt ny destinasjon.

Likevel kan DY pröve a kjöpe opp en lille konkurrent og dra nytte av deres slots...
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Vel her ma Kjos passe seg.

Mens de gutta i DY vet at selv om de er new-comers, har de ingen prioritet for slots da de söker OSL-FRA. Da ma du kommer med en helt ny destinasjon.

Rygge? :lol:

Mistenker at DY's interesse er mer for å generere publisitet enn genuin interesse for destinasjonen ..
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Norwegian burde få code-share med noen av de store, slik man kunne komme seg IC gjennom dem.

Er ikke dette en av baksidene med å være punkt-til-punkt og LCC selskap da, eller tar jeg feil? De har jo selv valgt den strukturen de nå har.

Personlig synes jeg at DY skal holde seg til det de er best på, punkt-til-punkt og la andre selskaper ta seg av nettverksreiser/gjennomgående reiser.
 
Last edited:
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Rygge? :lol:

Mistenker at DY's interesse er mer for å generere publisitet enn genuin interesse for destinasjonen ..

Rygge? -Nei...
Trondheim? Ja... ;) :D

Lufthansa flyr fra Frankfurt til Oslo, Bergen og Stavanger. Kanskje DY tar ruten fra Trondheim?
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Men hvor mange skal kun til FRA? Skal ikke de fleste videre med LH?
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Ikke så lenge siden Kjos la skylden på dårlige slot på OSL som grunn til at DY ikke flyr til Molde. Alt er på en måte alle andre sin skyld og DY inntar offerrollen for å få kundene sin medfølelse. Synes det blir litt for enkelt.
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

148 seter TRD-FRA uten feed/codeshare med LH? LTH - nå har du røyka sokkene dine!! :colgate:

Hvorfor ikke? Jeg snakker ikke daglig men kanskje X 2 pr. uke som rutene til Praha og Riga...

Hvis ruten skal gå daglig er DY uaktuell ja...^_^
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Hvorfor ikke? Jeg snakker ikke daglig men kanskje X 2 pr. uke som rutene til Praha og Riga...

Hvis ruten skal gå daglig er DY uaktuell ja...^_^

2x ukentlig = turist destinasjoner......Frankfurt er av naturlige grunner ikke spesielt populære blant turister, ei heller kan Trondheim sies å være den byen i Norge som tiltrekker fleste turister
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Men hvor mange skal kun til FRA? Skal ikke de fleste videre med LH?

Kan jo dra videre med lh eller andre selskaper hvis man bestiller bilett serparat.. det har eg gjort da eg reiste til russland.. .. ingen problem det..
 
Re: Norwegian ønsker seg Frankfurt...

Her snakker Skjeldam i beste fall mot bedre vitende. Om LH kjøper SK eller ikke vil det neppe øke sjansen hans for å få slots på FRA. SAS og LH har hatt joint-venture med EUs godkjenning i ti år (eller noe sånt) på Skandinavia-Tyskland, og en eventuell overtagelse (SAS er fremdeles et selvstending selskap) vil uansett ikke endre på konkurransesituasjonen. Det er vel heller ingen automatikk at eventuelt DY skulle bli tildelt slots som måtte bli frigjort heller.
 
Back
Top