Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

Someone

Moderator
Medlem
Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

Norwegian jobber med mulighetene om å få seg en amerikansk samarbeidspartner for å skaffe feed til deres flyvninger derfra

https://e24.no/boers-og-finans/norw...kjos-vil-lage-global-lavprisallianse/24556390

– Vi er i samtaler med store flyselskap om en global lavprisallianse. Vi har stor suksess med det vi gjør med Easyjet og nå fokuserer vi på å bygge nettverk på andre siden av Atlanterhavet, sa Kjos.

Tanken er at man kan koble innenriksfly hos lavprisflyselskap i USA opp mot Norwegians langdistansefly som flyr frem og tilbake mellom USA og Europa.
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

Det lugter af Jetblue her
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

Det lugter af Jetblue her

Ingen andre som har et rutemønster som passer. Southwest er uaktuelle, Hverken Frontier eller Spirit har en forretningsmodell eller rutekart som passer. Virgin er borte og Alaska har tyngdepunktet på feil kyst, selv om de er en notorisk codesharehore.

Da er det bare Avatar Airlines igjen. Og jetBlue.

Men om jetBlue i det hele tatt er interessert ..... taim vill shåvv.
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

Da må nesten Norwegian endre sine rutetider til USA. Kommer sent inn på kvelden med få eller ingen videreforbindelser.
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

De har jo sperret de fleste europeiske IP-er fra sidene sine, så de er jo knapt interesser i selv-transfer.
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

Har de i det hele tatt datasystemer for å samarbeide med noen?

De bruker nå noe som heter 'Amadeus' .. ;)

De switchet for et par år siden for å kunne selge billetter til utlandet - dvs Mexico og Karibien. Så det står ikke på det.

Southwest foretrekker også 'lokalflyplasser' som f.eks. La Guardia og Midway fremfor Kennedy og O'Hare.

Kulturforskjellen er også enorm. Les 'Nuts' så skjønner dere hva jeg mener.
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

AB hadde i 2017 samtaler med jetblue og Alaska. Fullt mulig at DY går samme vei...
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

De har jo sperret de fleste europeiske IP-er fra sidene sine, så de er jo knapt interesser i selv-transfer.

Hva i alle dager ligger bak dette? I dagens verden virker et slikt grep noget konservativt.
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

Hva i alle dager ligger bak dette? I dagens verden virker et slikt grep noget konservativt.

Pga svindel. Og trafikken er ikke større enn at de ser det som mest hensiktsmessig å blokke ut visse regioner.
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

I call BS (på southwest, tror på at det er forklaringen deres altså). Sikkert populært blant enkelte der borte og i selskapet, men at det skal være nødvendig og hensiktsmessig å blokke IP nekter jeg å tro.
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

I call BS (på southwest, tror på at det er forklaringen deres altså). Sikkert populært blant enkelte der borte og i selskapet, men at det skal være nødvendig og hensiktsmessig å blokke IP nekter jeg å tro.
Litt utfyllende om Southwest - som LN-MOW skriver bruker de nå Amandus - men selve flyttingen skjedde relativt nylig (i den størrelses orden som Southwest er - tillater Amandus flytting en gang i året) og det er ennå mye arbeid som gjenstår, at Southwest konsentrerer seg 100% om hovedmarkedet i en periode og bruker tid på å oppgradere Frequent Flier systemene og blokkerer noen få kunder inntil ting er på plass(tm) er nok ikke BS - noe gjør de nok riktig, siden de leverer og har levert solide overskudd og avkastninger omtrent i alle kvartaler siden oppstart ;)
 
Re: Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner

Southwest får nå kritikk fra ansatte ( cabinpersonalet og mekanikere ) om at de er farlige å fly med …


https://www.bizjournals.com/chicago/news/2019/02/06/southwest-airlines-flight-attendants-safety.html

Kanskje ikek så smart å sammarbeide med de ?

For øvrig trodde jeg ikke at Norwegian var så populære blant flyselskapene i USA at noen som helst vill samarbeide med de ...

Nokså typisk taktikk under lønnsforhandlinger. Sikkerhetskulturen i Southwest er generelt svært god, men det er nokså uungåelig at det vil oppstå konflikter inet så stort selskap. Det som er viktig er at slikt blir adressert korrekt.
 
Back
Top