BU662
critical mind
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika
En sidenote først. Jeg tror det ikke hjelper debatten å diskutere om ICE ullykken kan bevise / avkrefte påstander som grundig eller nøyaktig. Jeg vil bare legge til at ullyker sker og dette ligger i natur av tekniske systemer som feiler fra tid til tid. Ingen teknisk system er 100% sikkert, det rett og slett går ikke.
Siden OSL-New York er tatt inne her som eksempel så veldig mange ganger.
Vi har en CO i denne marked som flyr 1x daglig denne ruten. Som eneaktør har CO en høy interesse å forbli alene dvs de vil forsyne dette marked med den nødvendige kapasitet. CO har 767-200ER i sitt flåte som er større en 757WL og likevel sender 757er hver dag.
Når man estimerer Inntjeningspotensialer så ser man pa dette naturlig vis over en lengre periode, dvs sommer-/vinterhalvåret elller en hel år. Og man jobber med snittspriser som reflekterer at man har ikke en konstant pris som man kan selge billetter. Det spiller likevel for ingen en rulle om dette reiser starter i A eller B, det er bare spørsmål av volum man har til en pris. fordi det hva teller for inntjening er bare numbers, ikke nasjonaliteter.
Om dette finnes seg en større etterspørelse pa OSL-New York, så ville CO har tilbyd flere flyseter enten via større flytyper eller flere frekvenser. Eller SAS ville har klart seg med sine 767 operasjoner tidligere. Faktum at CO ikke gjør noe er en god indikator at dette marked er begrenset og ikke villige a betale særlig høye priser som trenges til for å operer widebody fly med en skikkelig frekvens. Samme gjelder OSL-BKK. Med en Thai på rute klarer seg ingen 2.aktør.
En sidenote først. Jeg tror det ikke hjelper debatten å diskutere om ICE ullykken kan bevise / avkrefte påstander som grundig eller nøyaktig. Jeg vil bare legge til at ullyker sker og dette ligger i natur av tekniske systemer som feiler fra tid til tid. Ingen teknisk system er 100% sikkert, det rett og slett går ikke.
Siden OSL-New York er tatt inne her som eksempel så veldig mange ganger.
Vi har en CO i denne marked som flyr 1x daglig denne ruten. Som eneaktør har CO en høy interesse å forbli alene dvs de vil forsyne dette marked med den nødvendige kapasitet. CO har 767-200ER i sitt flåte som er større en 757WL og likevel sender 757er hver dag.
Når man estimerer Inntjeningspotensialer så ser man pa dette naturlig vis over en lengre periode, dvs sommer-/vinterhalvåret elller en hel år. Og man jobber med snittspriser som reflekterer at man har ikke en konstant pris som man kan selge billetter. Det spiller likevel for ingen en rulle om dette reiser starter i A eller B, det er bare spørsmål av volum man har til en pris. fordi det hva teller for inntjening er bare numbers, ikke nasjonaliteter.
Om dette finnes seg en større etterspørelse pa OSL-New York, så ville CO har tilbyd flere flyseter enten via større flytyper eller flere frekvenser. Eller SAS ville har klart seg med sine 767 operasjoner tidligere. Faktum at CO ikke gjør noe er en god indikator at dette marked er begrenset og ikke villige a betale særlig høye priser som trenges til for å operer widebody fly med en skikkelig frekvens. Samme gjelder OSL-BKK. Med en Thai på rute klarer seg ingen 2.aktør.