Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Re: Boeing 787 er på ønskelisten til norwegian.

jeg synes det er påfallende at DY i lengre tid har benektet enhver påstand om å starte long haul, men med en gang nyheten om Feel kom virker det som markedsavdelingen til DY har ringt ned samtlige skandinaviske medier for å si at de vil starte long haul.

am i the only one confused here?

Dette er et spill. Fortell det media vil høre, og du får all den gratis reklamen du ønsker. Bare pass på å fortelle i så runde vendinger at ingen kan ta deg for det siden. :)

Dette er et spill. Fortell det media vil høre, og du får all den gratis reklamen du ønsker. Bare pass på å fortelle i så runde vendinger at ingen kan ta deg for det siden. :)

i know.... men er jeg den eneste i dette landet som begynner å bli lei sensasjonsjournalistikken diktert av Bjørn Kjos?

Jarlabanke Vking, kanskje det er så enkelt at Kjos og de han representerer kommer med positive nyheter i en folkelig innpakning, mens den andre siden ikke har noen god frontfigur som kan komme med et positiv spinn på negative nyheter som nedskjæring, kutt, oppsigelser og underskudd.

Jeg er ikke sikker på at noen seriøse operatører vil ta i de maskinene med ildtang .... tror også flere av disse er solgt som VIP-maskiner, som vil ha lav utnyttelse - noe som passer bedre for disse kjerrene ...

Snakker du om 787 her?

Jeg trodde at det var kun 1 og 2, men er ikke helt sikker

Det står vel noen leasingselskaper på ordrelisten til 787. Det er jo tenkelig at noen av leasing selskapene har fått litt ledig kapasitet som følge av finanskrisen, ettersom noen flyselskap har falt fra eller mistet evnen til å overta flyene.

Jeg vil anta at Norwegian vil kunne overta, noen av disse ordrene.

Det gjør han. Og mener å ha hørt/lest at nr 1 og 2 ikke blir solgt.

Ok, de første produksjonseksemplarene altså, ikke 787 generellt? Det var det som satte meg litt ut. :)

i know.... men er jeg den eneste i dette landet som begynner å bli lei sensasjonsjournalistikken diktert av Bjørn Kjos?

Nei.. har også hørt tomme rykter om både A320 og div. andre Airbus produkter. Samt 763ER, T7, 739ER..

Kan ikke Kjos si noe etter han evt. har bestillt fly?

Kan ikke Kjos si noe etter han evt. har bestillt fly?

Er det noen forskjell på om Bjørn Kjos/DY eller Ola Strand/SAS Norge (den gang) går ut med vyer om langdistanseflygning fra Norge? Hverken DY eller SKNO har maskiner som i utgangspunktet er godt egnet. Ryktene DY eventuelt fyrer i gang følger godt opp tradisjonen med hint om langdistanse fra Norge med andre herværende (og ikke-herværende) selskaper. Jeg tror vi sier det så enkelt at vi avventer og ser hva som materialiseres.....;)

Var det ikke 1 til 4 som ikke skulle selges da?
Boeing har ikke sagt at de ikke skal selges, men de havner ikke hos selskapene de opprinnelig var tiltenkt (ANA og DL). Dette gjelder de tre første maskinene, og for Boeing har de ingen kommersiell verdi lenger (kostnadene ved å produsere og modernisere dem overgår hva de kan forvente å få solgt dem for). De blir nok solgt til slutt, og jeg vil tro at de ender opp som VIP-maskiner.
Jim McNerney sa følgende om disse maskinene under Boeing sin Q3-presentasjonen onsdag:
As we discussed in August, our decision to reclassify costs on the first three 787 flight test airplanes to R&D expense was based on our conclusion that those planes have no commercial market value beyond the development effort. The costs through September for those aircraft resulted in adding $2.6 billion of R&D expense to the third quarter results.

Jeg har hørt at DY ønsker å starte opp med B767, får så å fase disse ut med B787 ettervert. B767 skal man vist nok få på leasing til meget gunstige priser om dagen.

Kjos sa vel senest Torsdag at de ikke så for seg oppstart LH før 2011 , så om ratene er greie i dag , er de kansje ikke det i 2011 ?

Direkte Norge-Houston med DY i B787 hadde vert glimrende for all oss som jobber her borte i Texas!

Er jo helt utrolig hva Kjos har fått til hittil da, så om de kommer med Dreamliner hadde ikke jeg blitt overrasket :) Finnes det noen mer handlekraftig og som får ting til å skje i norsk luftfart enn Bjørn Kjos?

Nei, han er nok for mange, "irriterende" dyktig på å drive flyselskap.

Back