Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Hvad med Florida? Kunne det ikke være potentielt fra OSL?
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

kanskej Bjørn Kjos må få se den liveryen der oppe ...

Tror nok både Kjos og noen i ledelsen hos Norwegian er innom forumet oftere en man kan tro...;)
Så han har nok sikkert sett den. Jeg håper på at det blir en A332, men tror de vil velge 767-200 eller 300 maskin.
Kan ikke tenke meg at de starter med Airbus nå og får opplæringen av personale på den som en kostnad også.
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

wow... den bilden av 767 va kjempekuuul livery.. håper Norwegian velger 767 på longhaul... for 767 ser finest ut for selskapet.. 330 ville bare sett klumpete ut..

kanskej Bjørn Kjos må få se den liveryen der oppe ...

plese inlighten me; men når ble en 767 mindre klumpete enn 330?????
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Sorry, men den "DY 767 liveryen" ser utrolig døll og kjip ut og ser ut som noe som skal frakte 20 bulgarske danseband
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

så så folkens.. det va mine meninger om flytyper da.. :D

synes bare at 767 passer best til Norwegian da fordi den ikke er så veldig stor som A330,og den kan også fly langt nok til asia og usa.... også så har me nok av A330 hos de fleste flyselskaper.. synes det har blitt fære med 767 i skandinavia nå..

og di som nevnte at tror at Kjos er innom i scanair forum... er du sikker på at han har intresse for å titte her inne ?
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Kan ikke tenke meg at de starter med Airbus nå og får opplæringen av personale på den som en kostnad også.

Spiller ingen rolle om de velger A eller B. Det blir en ny flytype uansett så det er i utgangspunktet ingenting å spare.

Ved kjøp av nye fly er det heller ikke uvanlig at en viss trening/opplæring/omskolering er inkludert. Airbus ga f.eks. easyjet en stor opplæringspakke da disse valgte A-319 i sin tid.
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Om Kjos går inn for dette, så tror jeg absolutt han vil få det til. Skal bli spennende å se hva som vil skje i norsk luftfart framover!

norwegian1.jpg
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Jeg skulle ønske DY hadde valgt 772 :D For et vakkert fly... Kansje litt i det største laget da... :p

Btw, er det stor forskjell på A330 og B772 når det er snakk om fysisk str, pax, rekkevidde?
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

synes bare at 767 passer best til Norwegian da fordi den ikke er så veldig stor som A330,og den kan også fly langt nok til asia og usa.... også så har me nok av A330 hos de fleste flyselskaper.. synes det har blitt fære med 767 i skandinavia nå..

Dette er jo bare svada. For det første har 767 og A330 har mange likhetstrekk, og for det andre velger ikke flyselskapene flytype for å jevne ut skjevheter...
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Selv om Norwegian er et lavpris-selskap betyr ikke det at IC ruter blir operert etter samme lavpris modell som innenriks.

Se bare på Virgin Blue her i Australia, og deres IC operasjon V Australia. V Australia har flere likhetstrekk med Virgin Atlantic enn med Virgin Blue.
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Hvem vet, kanskje Kjos er så heldig å få tak i noen tidlig slots for 787.
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

I må vist hellere ta nogle tørre bukser på snart :lol:
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Norwegian har på mange måter overrasket positivt så langt. Men nå som vekstmulighetene på de kortere rutene stopper opp, har Kjos begynt å se på longhauls.

Dette er en helt annen butikk, og mange har brent fingrene sine før. Og mange har "drømt" om IC her i Skandinavia før, men det ble med drømmen.

SAS har halve tapet sitt på IC, til tross for at bare rundt 12 % av produksjonen kommer herfra. Finnair sliter kraftig på sine longhauls, og mange av de europeiske flagcarriers reduserer også her. Hadde Ryanair sett potensialet på longhauls, hadde de garantert vært der.

Og hvor mange nordmenn er det egentlig som skal til Bangkok og New York? Thai flyr hver dag hele året fra OSL, SAS flyr fra CPH til BKK, og på vinteren går det daglig en charter A330 (Thomas Cook) B767 (TUI) til Thailand. I tillegg har vi alle de andre selskaper.

Denne kaken skal Norwegian (eller FeelAir) så ha en bit av.
Og på New York skal de sloss mot amerikanerne, og Feel har antydet priser ned til 1500,-.

Jeg fatter bare ikke hvordan de skal klare det, med skandinaviske omkostninger og skandinaviske besetninger? Og fuelprisene skal vel snarerer opp enn ned?

Å fylle en A330 til Cape Town eller til New York kan bli vanskelg selv for Kjos. For dette markedet tilllater ikke halvfulle maskiner. Og helst skal han ha noen bra fraktavtaler oppe i det hele.

Og til slutt - skal vi regne med å se norske kabinansatte på norske betingelser i slike LCC-longhauls? Tiden vil vise...

Tally-Ho
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Er et mulig at noen av 738 ordrene kan brukes på f.eks 787 evt. 777? Mener å ha hørt noen nevne at orderen gikk ut på 42 boeing 7x7, ikke nødvendigvis bare 737-800.(?)
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Er et mulig at noen av 738 ordrene kan brukes på f.eks 787 evt. 777? Mener å ha hørt noen nevne at orderen gikk ut på 42 boeing 7x7, ikke nødvendigvis bare 737-800.(?)

Tror nok ordren er på 42 737-800, men man kan jo selvfølgelig reforhandle og gjøre om ordren til f.eks. å omfatte noen 787...
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Det er vel fortsatt ingen grunn til å tro på denne satsinga, før det evt foreligger en bestilling enten hos Boeing/Airbus eller et leasing-selskap.
 
Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Tror nok ordren er på 42 737-800, men man kan jo selvfølgelig reforhandle og gjøre om ordren til f.eks. å omfatte noen 787...

Tror han har noen opsjoner på omgjøring av kontraktene..
 
Back
Top