Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Re: Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Hvis man leser hva som faktisk står i Finansavisen så er det i første omgang kun snakk om 4 fly

Da begynner det å høres mer fornuftig ut spør du meg. Det er sikkert evt snakk om å spre de ut på OSL, ARN og CPH. Å starte med 10-15 maskiner høres dristig ut..

http://borsen.dk/transport/nyhed/167396/

Finalerunden i dag med SAS sin danske cabin.

Ledelsen trenger bare å legge frem den norske Finansavisen så bøyer foreningen av for kravene om 200 mill. + i besparelse.

SAS kommer styrket ut av Kjos sine luftige planer.

Skal vi begynne å spekulere i mulige destinasjoner om denne satsingen bokstavelig talt tar av.
Jeg tipper:
-Afrika: Cape Town og Nairobi, på ikke langdistanse tror også Cairo og Sharm el Sheik kommer.
-USA: New York (Om ikke Feel kommer i luften) og Chicago
-Asia: Bangkok (forbehold om Feel), Beijing, Hong kong og Shanghai. Mulig flere destinasjoner i Midt-Østen som Beirut og Tel Aviv.

Skal vi begynne å spekulere i mulige destinasjoner om denne satsingen bokstavelig talt tar av.
Jeg tipper:
-Afrika: Cape Town og Nairobi, på ikke langdistanse tror også Cairo og Sharm el Sheik kommer.
-USA: New York (Om ikke Feel kommer i luften) og Chicago
-Asia: Bangkok (forbehold om Feel), Beijing, Hong kong og Shanghai. Mulig flere destinasjoner i Midt-Østen som Beirut og Tel Aviv.

I følge Finansavisen vil de første destinasjonene være *hold deg fast* New York, Bangkok og Beijing *bombe.....not*

....skal vi se, jeg mener å huske å ha hørt om de byene tidligere:rolleyes:

Er det noen som kan trylle frem en B767 og en A330 med Norwegianlivery no da?

Blir spennende å se om noen av de (feel / Norwegian) kommer seg på vingene med disse planene.. Er uansett ikke rom for begge.

Selv om fire maskiner er noe ganske annet enn 15, er det fortsatt noe helt annet å operere disse enn en park med 737 innen Europa.

Interessant når tallene en dag kommer; hvilke kostnader Norwegian vil få i forbindelse med anskaffelsen og driften av disse maskinene.. og innholdet av leasingavtalene for øvrig!

I følge Finansavisen vil de første destinasjonene være *hold deg fast* New York, Bangkok og Beijing *bombe.....not*

....skal vi se, jeg mener å huske å ha hørt om de byene tidligere:rolleyes:
Hadde du sett for deg et mer "eksotisk" rutevalg? ;)

Hadde du sett for deg et mer "eksotisk" rutevalg? ;)

Nei, og det hadde overasket meg stort om noe annet enn "the usual suspects" hadde dukket opp på dette stadiet.

BKK og NYC er jo allerede dekket, men kanske dette kan få Air China til å få ut fingern å forsøke å komme DY i forkjøpet:stir

Last edited:

BKK og NYC er jo allerede dekket, men ganske dette kan få Air China til å få ut fingern å forsøke å komme DY i forkjøpet:stir
Helt sant! Hadde unektelig vært spennende å sett de her!

Jepp, jeg tipper at vi ser andre IC-selskaper på OSL før DY har anskaffet et eneste longhaul-fly.......

Blir det realitet er det ihvertfall moro.

Last edited:

Dette har jeg liten tro på.. For å være helt ærlig.

Skulle ikke forundre meg om dette er spikersuppe: Noen av mange alternative ideer som DY klekker ut for fremtiden, i tilfelle verden utvikler seg sånn, men som de ikke nødvendigvis har noen konkrete planer om å sette ut i livet enda.

Ser ikke for meg Norwegian med A330 eller 767 .. :lol:

Hvorfor er ikke Singapore mer oppe som destinasjon i dette tilfellet og med Feel?

Er det noen som kan trylle frem en B767 og en A330 med Norwegianlivery no da?

Det hade vært gøy å se... Noen med bra tegneprogram og tid?.. (tid nok virker det som mange har her :p)

Re: norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

(Mener det var en på forumet (LN-MOW?) som for en tid tilbake nevnte at DY snuste på to stk 777?)

Det er helt korrekt. DY fikk et godt tilbud paa to 777'er som Boeing proevde aa kvitte seg med. Det ble med planene, imidlertid ...

Jeg tror Kjos kjoerer en liten runde her for aa skremme Feel ut av markedet. Det er ikke plass til begge, og ingen av aktoerene har raad til aa maatte konkurrere med den andre. 1+1=0

Tror det beste for begge selskaper (DY og Feel), hvis man skal begynne, er å slå seg sammen.

Ellers er det vel bare å si lykke til :)

Hvorfor er ikke Singapore mer oppe som destinasjon i dette tilfellet og med Feel?

Singapore er jo en mye tyngre forretningsdestinasjon og egner seg kanskje mindre til long-haul rettet mot turister.

Og vil ikke SIN være veldig langt for en 330?

OSL-SIN skal ikke gå med en A330. Ikke ifølge mine kalkuleringer og airlinemogul.com

Mulig det går hvis du ikke flyr med full load..

Last edited:
Re: norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

Dersom dette medfører riktighet, kan Feel bare glemme å sette igang. Det vet nok Kjos godt og jeg er ganske sikker på at det er derfor han har gått ut.

DY kjører ut denne svært luftige nyheten akkurat når Feel skal ut og hente 240 millioner i markedet. Ikke helt tilfeldig.

Som flere har sagt sa jo Kjos for kun få dager siden at det var andre måter å brenne opp pengene sine på enn å starte IC-operasjon. Har han endret syn og strategi 100% på 4 dager...?

Last edited:
Back