Norwegian og utfasingen av 737-300

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ser i en annen tråd at -KKF er førstemann ut av DY sine B733. Etter hvert som nye 738 kommer inn, så skal det vel ut en del eldre 733, litt avhengig av leasingkontrakter. Er det noen som vet mer (og som har lov til å si noe) om planene for dette fremover? Hvilke er de neste ut?

Re: Utfasing DY B733

Planen er at seks Boeing 737-300-maskiner skal ut av flåten i løpet av 2010 og ytterligere åtte i løpet av 2011. I 2012 vil Norwegian da sitte igjen med 13 737-300, inkludert fem maskiner som selskapet eier selv.

Dette gjør meg bare lei! :( DY sine 733 er langt penere en 738 til DY! :cry: Hvorfor skal -KKF først ut? -KKR er jo gammlere og mer slitt!

Viktige stikkord er leasingavtaler som går ut og tyngre vedlikehold som må gjøres.

Hvorfor skal -KKF først ut? -KKR er jo gammlere og mer slitt!

Leiekontrakten for LN-KKF gikk sikkert ut først. Norwegian prøver nok å få ut de eldste flyene først, altså de som ble bygget i 1988-1991, men det er leiekontrakten som avgjør hvilke fly som går ut når. Dette var for øvrig Norwegians første 737-300, som også fløy den første ruten (Oslo-Bergen, 1. september 2002). KKF må være et av de flyene jeg har fløyet mest med, med 12 turer totalt.

Gode gammle KKF! :( Har hatt 0 turer med den! :cry:

God og gammal kan vel diskuteres... tror gammal og slitt ville vært mere passende. Godt å få de eldre ut å få inn noe som er mer behagelig å fly med.
KKF fikk jeg prøvd Oslo-Bergen, 1. september 2002.

-KKF er förstemann av en kvartett som gar i 2010. Mulig at det blir mindre. Behov regler mye...

KKR ma vaere gammelt, men KKW er ingne sjönnhet heller og vil forblir lengre enn noen av de nyere -300er som finnes i DY flaten. Leiekontrakter reforhandles og man velger etter kostnader, hvilke selvsagt innebaerer MRO...

-KKF er förstemann av en kvartett som gar i 2010. Mulig at det blir mindre. Behov regler mye...

KKR ma vaere gammelt, men KKW er ingne sjönnhet heller og vil forblir lengre enn noen av de nyere -300er som finnes i DY flaten. Leiekontrakter reforhandles og man velger etter kostnader, hvilke selvsagt innebaerer MRO...

Kan ikke si meg enig i deg! KKW er en skjønnhet samt KKR! ;)

Må si meg enig med BU662, å male innrammingen rundt vinduene i cockpit gjør KKW til den styggeste av DYs 300er i tillegg til at den er 10 år eldre enn KKX

LN-KKW.jpg

Hvis jeg har forstått rett, så er allerede KKF på vei ut av flåten, og skippes til UK snarest?

KKW blir nok en stund til, i og med at den eies av Norwegian selv. Men er helt enig i at den er den styggeste 733'en til DY med den rødmalte innrammingen rundt vinduene.

KKR begynner å bli temmelig sliten den også, men går denne ut i 2010? Noen som har info om hvilket individ som blir nestemann ut av flåten?

Nå har KKW fått Unicef-farger, så den ser litt bedre ut utvendig enn på bildet til Kurt. KKS er også en maskin som med fordel kan erstattes.

Noen som har sett LN-KKG og LN-KKW i den senere tiden? Kan jo være vedlikehold..

KKF er historie, men hvor har KKD og KKE tatt vegen? Ser på flight24 at det har vært lite eller ingen aktivitet med disse to individene i det siste. Er de e Lasham for maintenance kanskje?

Husk at en av kjerrene er i Polen også da. KKE vet jeg har vært i ARN en stund om han er der nå vet jeg ikke...

KKW er en historie for seg selv...

KKD er på heavy maintenance hos ATC Southend.
KKE er i Lasham i samme ærend. Det er også KKT for den saks skyld.

KKF er den maskinen jeg har jobbet mest på. Den var stasjonert på BGO i nesten hele sommer. Rart at den er borte men nye fly er selvfølgelig bedre :)

Back