• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian og Oakland

sk931

ScanFlyer Rusty
Norwegian benytter Oakland, men hvorfor egentlig ikke San Jose syd for SFO ??? istedet....
Den ligger jo lige ud til I 5, og det er nemt at komme op til San Fran. der fra.

Lige nu er det jo kun BA som flyver fra Europa til San Jose

Hilsen Ole

Re: Norwegian og Oakland

Oakland var sikkert billigst på avgifter. Dessuten er jo Silicon Valley, Stanford og Berkeley like i nærheten mtp forskning og utvikling. Napa Valley er også like i nærheten for turister.

Norwegian benytter Oakland, men hvorfor egentlig ikke San Jose syd for SFO ??? istedet....
Den ligger jo lige ud til I 5, og det er nemt at komme op til San Fran. der fra.

Lige nu er det jo kun BA som flyver fra Europa til San Jose

Hilsen Ole

Kjenner mange i akademia som benytter seg av ruten til Oakland. DU gir god fleksibilitet hvis man ikke vet når man skal tilbake.

Og for ordens skyld, Lufthansa starter Frankfurt-San Jose i 29 april 2016 mens British Airways starter LHR-San Jose 4 mai 2016.

Last edited:

San Jose ligger perfekt til for å komme inn til Silicon Valley. 10-15 minutter på motorvei fra Googleplex så er du på flyplassen. Jeg tipper gode 30 min til Stanford, så den avstanden er også veldig grei. Opp til SF fra San Jose kan imidlertid være veldig kjipt på ettermiddagen, hele I-101 er stappfull av biler -- men Caltrain tar max halvannen time fra SJ til SF, og er et veldig godt alternativ. Komfortabelt og uendelig mye bedre enn BART.

Oakland ligger forholdsvis langt unna Silicon Valley, og det blir fort mye køer de veiene på enkelte tidspunkt. Imidlertid er det konge plassert for å dekke East Bay, og med BART kommer man seg vel greit inn til SF også, om enn noe ukomfortabelt.

Så ser man kun på plassering og transport, vil jeg påstå at San Jose er et mye bedre alternativ enn Oakland med mindre man skal til East Bay. Men det er vel fort en del andre faktorer som spiller inn.

Oakland er vel endel nærmere San Fransisco enn San Jose, hvor de første trolig skal

Jeg tar Oakland over San Josen any day om jeg skal til San Francisco hvertfall. Uten trafikk er det jo en drøy time fra SJC til downtown SF så taxi/limo er vel et dårlig alternativ der, og Supershuttle el.l. finnes vel ikke(?) på den strekningen

Last edited:
Det går jo å ta en shuttle/taxi/uber fra SJC til Santa Clara, og CalTrain derfra til SF. Men OAK er jo minst like greit – BART funker jo alltid strålende; du er i SF med kun ett togbytte på én time for $10. Alternativt kan du helt greit få tak i en taxi til rundt $60.

Back