• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian og Northport

Status
Not open for further replies.
Ja dere skulle vel likt å hørrt mer om det ja. Er vel ikke alt så passer seg å skrive på et forum så kanskje jeg lar vær.
 
Vil vel ikke kalle det hat.. er vel heller mere bare mobbing og litt at noen kan bli oppgitt av ting som skjer igjen og igjen.
Tenker da på en del hendelser med ødelagte traller i sommer, grunnet litt for små svinger, som en del fra NP gjorde, men igjen kan jo de ha vært nye.
Samt det at mange av de eldre, ihvertfall hos SGS, ikke liker alle de unge som løper rundt og kanskje kjører litt uforsiktig, osv, og stoler rett og slett ikke på at de ikke gjør en "bra nok jobb", siden de er uerfarne og de ikke kjenner dem..

Men tilbake til topic.. Har hør (flyplass rykte ;) ) at NP mottar dags bøter grunnet dårlig daglig punktlighet.
Og mottar dette om prosenten er under 60 eller 70%.. Ikke vet jeg, men har hørt det fra et par gode kilder at fortsatt ikke alt har klart å tatt seg opp..

Men igjen har jeg hørt mange rykter om samtlige handling selskap på OSL, med unntak av WF "selvsagt".. så blir jo spennende å se hvordan det går fremover..
 
Nok vaas. Har noen mer konkrete ting de vil diskutere, er dere velkomne til aa aapne en ny traad.
 
Get back on topic!
Leppeslening kan dere gjøre via PM eller mail.
 
For å spore litt tilbake så syns jeg fortsatt at NP gjør en god jobb for oss i DY. Det meste går veldig bra, det er jo av og til småting. Men det er det jo uansett hvor man jobber. Nå har jo Northport blitt innkjørt så da skal jeg ikke klage.

Også er de jo så snille og greie og smilende :)

Ikke hør på SA og de andre, bare fortsett den gode jobben :up:
 
Takk for det Thomas :smile2 Masse trivelig crew i Norwegian, men desverre har vi alle det så travelt på bakken at det blir lite tid til å snakke.
Northport fortsetter den gode jobben og vil bli enda bedre :up:
 
Originally posted by MountainDew

Takk for det Thomas :smile2 Masse trivelig crew i Norwegian, men desverre har vi alle det så travelt på bakken at det blir lite tid til å snakke.
Northport fortsetter den gode jobben og vil bli enda bedre :up:

Som jeg skjønner så er det Proffice som er problemet, ikke Northport.. Proffice har jo vært en liten verkebyll fra dag en har jeg fått inntrykk av
 
Originally posted by Bluejuice

Originally posted by MountainDew

Takk for det Thomas :smile2 Masse trivelig crew i Norwegian, men desverre har vi alle det så travelt på bakken at det blir lite tid til å snakke.
Northport fortsetter den gode jobben og vil bli enda bedre :up:

Som jeg skjønner så er det Proffice som er problemet, ikke Northport.. Proffice har jo vært en liten verkebyll fra dag en har jeg fått inntrykk av

Selv om dette har ikke noe med 1. spørsmål i traden, men vil presisere at det er Northport som har ansvar ovenfor DY ( kontraktmessig) selv om arbeidere kommer via Proffice :D

Men uansett - så bør denne mobbingen - drittslenging osv avsluttes - så det ikke blir mere krig på Gardermoen - det er ellers nok i verden.



Jan
 
ja nå er det langt fra noen krig på gardermoen da de som kriger der er sas og norwegian det eneste de er enige i er at sikkerhetskontrollen suger, servisair og northport er ikke i krig i allefall vi sammarbeider godt når den ene mangler utstyr så hjelper vi hverandre bedre en sgs gjør de sier alltid at de ikke har kapasitet og kommer unna med det hver gang så slik sett så er sa og np mer "sportslige"

hvordan northport drives er vel en annen sak slik jeg forstår så går northport stasjonen på osl med et ganske betydelig underskudd og jeg har fått en del tilbakemeldinger på at en del fragmenter i nas ledelsen ikke er helt overbevist enda, men hvem skal ellers gjøre jobben da? sa? widerøe? det vil i så fall ta flere mnd å få folk og utstyr til en slik opperasjon.
 
Originally posted by vs 200

ja nå er det langt fra noen krig på gardermoen da de som kriger der er sas og norwegian det eneste de er enige i er at sikkerhetskontrollen suger, servisair og northport er ikke i krig i allefall vi sammarbeider godt når den ene mangler utstyr så hjelper vi hverandre bedre en sgs gjør de sier alltid at de ikke har kapasitet og kommer unna med det hver gang så slik sett så er sa og np mer "sportslige"

hvordan northport drives er vel en annen sak slik jeg forstår så går northport stasjonen på osl med et ganske betydelig underskudd og jeg har fått en del tilbakemeldinger på at en del fragmenter i nas ledelsen ikke er helt overbevist enda, men hvem skal ellers gjøre jobben da? sa? widerøe? det vil i så fall ta flere mnd å få folk og utstyr til en slik opperasjon.

Ditto! Vi har fått hjelp fra sa flere ganger og vi er fornøyd med det dere hjelper oss med. Vi har også hjulpet dere ett par ganger. Mulig fler. Så i krig er vi hvertfall ikke :)
SAS har vel levert vann og toalett service de gangene bilen vår ikke funka og sa var opptatt. :)
Men Northport stasjonen på osl er det hvertfall litt tak i..Værre med de folka i Proffice jessheim. De i Proffice Aviation har skjønt litt hva som skjer ute.
 
ja OEriksen vet ikke om dere i np har hørt noe om dette at dere går underskudd? for dere ligger vel ikke så langt etter i lønn i forhold til sa lenger heller tror jeg? og har dere fortsatt skiftbelagte splitt skift?
 
Har også hørt mye rykter om underskudd, men ikke noe bekreftet selvsagt..

Men er Northport fremdeles ute tilsalgs, eller er det noen som har kjøpt dem opp?
 
NP finnland er vel solgt og ARN og OSL er vel ennå til salgs.

Og i de siste postene her kommer vel det tydelig frem hvordan vireligheten kan være.
Mitt inntrykk er at NP og SA sine ansatte rundt på OSL greier å samarbeide ganske så bra. Og har en fin tone (litt konkuranse og kollegial "kniving" er bare med å skjerper oss alle) Men mellom ansatte så har vi det bra.

Min personlige menig er vel mer at noe av problemet hos NP er ledelsen som ikke greier jobben, med korekte ansettelser , info/motivasjon og opplæring. Ser jo noen ganger noen medarbeidere som ikke er helt på nett^_^ (men det har vi også i SA) men har jaggu møtt noen fra NP som ikke helt har forstått at det er flyplass de jobber på.
Hadde for en liten stund siden en NP ansatt på oversize som fikk inn en eske som vibrerte og laget en del lyd - den ansatte sjekket med en supervisor og fikk beskjed om å bare sende den........ Jeg tok en liten telefon og dermed kom security løpende....
Og for et par dager siden kom det en veldig hyggelig kar bort med en håndbagasje som en passasjer hadde lagt igjen hos han (han burde jo ha ringt Adecco - men det er en annen sak) og kikket etter passasjeren som skulle reise med Sterling til Bergen....
Det er ikke unvalig at man tar litt feil, men denne karen var helt på jordet - virket som han var skikkelig lost i hallen på OSL.
Har et lass med flere enkelt episoder, men hvis vi titter litt rundt (eller tenker meg om) så har vi noen "morsomme" hos SA el SGS også...

Men dette er jo ikke de ansatte sin feil, det er jo de som ansetter og lærer opp som bommer.

Et lite eksempel tilslutt. I går hvor info skjermen på OSL var nede i mange tider, var det litt untakstilstand, og vi måtte greie oss selv. Og vi alle som jobbet måtte hjelpe hverande litt for å få passasjerene til riktig sted. På gaten sin skjerm, kunne vi få opp internsystemet som ga gater, slik at vi kunne fortelle pax hvor de skulle gå. Og da hjalp vi alle vi kunne.
Så går jeg forbi SAS sin transitt desk hvor en passasjer spør om de kan hjelpe med hvilken gate han skal på, og får til svar "kun hvis du skal reise med SAS" Det er skikkelig service det (og de som sitter der har tilgang på samme info som vi på gate har..) Dette var jo SGS ansatte men dager som i går, da er vi i samme båt og jobber alle på OSL.

S
 
Originally posted by learjet

Så går jeg forbi SAS sin transitt desk hvor en passasjer spør om de kan hjelpe med hvilken gate han skal på, og får til svar "kun hvis du skal reise med SAS" Det er skikkelig service det (og de som sitter der har tilgang på samme info som vi på gate har..) Dette var jo SGS ansatte men dager som i går, da er vi i samme båt og jobber alle på OSL.

Da kunne dere vel åpnet en informasjonsskranke og da siden behovet tydelig var der?
 
Jeg jobbet på gate tirsdag morning når info systemet var nede. Jeg hjalp alle passasjerer uansett selskap med gate informasjon når tiden tillot det. Det gjør jeg som regel alltid uansett.
SGS er vel det minst hjelpsomme firmaet på Gardermoen desverre....
 
MountainDew, hvorfor absolutt må du slenge ut sånne grunnløse påstander.
Greit nok at noen av de eldre folkene i SGS er hardbarka og det kanskje er noen spm osv som irriterer dem, men allikevel er det idiotisk å ta alle i et firma på over 2500 ansatte (på OSL vel å merke) og gre dem under en kam..

Uansett.. Denne topicen ble jo fint sport av med en gang.

Det var snakk om DY og NP kommer til å skille lag for de som ikke husker det..

Min tro.. Nei, DY er utfor hard konkurranse mot de andre selskapene, og tror de kommer til å gjøre det aller meste for å presse prisene sine ned.. tror eneste valg ville blitt en helt ny aktør igjen..
 
Det er mange hyggelige folk i SGS det er det ikke tvil om :smile2, men en del tror desverre at SAS eier Gardermoen og kan ta seg tilrette på bekostning av de andre ansatte. Jeg hadde en episode for ikke lenge siden da vi hadde forsinkelse på et fly til CPH der en SGS ansatt gikk rundt til våres passasjerer og snakket dritt om "lavpris" selskapet Norwegian og at de burde velge SAS neste gang for da skulle alle få topp service og mat ombord. Ganske frekt....
Når ikke skjermene fungerte var det flere SAS passasjerer som kom til meg istedenfor fordi SGS ikke brydde seg med å svare, men det kan det jo selvfølgelig være flere årsaker til.

På ramp er det noen av gamlekara som tror SGS ansatte har forkjørsrett....:D

Gretne folk finnes overalt og skulle ikke vert i et slikt serviceyrke, men det er ikke meningen å skjære SGS over en kam for det ville vert feil og min kommentar lengre opp var dumt skrevet.
 
Hvorfor ikke bare stenge denne tråden? Den er jo tydeligvis basert på spekulasjoner som (tidvis vonbrotne og bitre) ansatte i ett firma fremsetter om en konkurrent .. Det blir jo bare dårlig stemning her inne av det. :angry:
 
De ramp ansatte i Northport er veldig motivert nu i det siste ihvertfall! Det er kurs i Finnland og grundig opplæring av British Airways nu de nærmeste dagene. Disse tingene gjør også at DY får bedre bakketjeneste her på OSL. Det at det er økning og fornying av flåten til DY gjør at de ansatte yter mer og er stolt over å være leverandør og ansikt uttad for Norwegian på OSL. Muligens er det ID/rabatterte flybiletter hos DY som er en ny gullerot for de ansatte i Northport.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top