Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by Bluejuice
Det går rykter over alt at NAS ønsker å si opp samarbeidet med NP etter alt tullet i det siste, er det noe i de ryktene?
Originally posted by MountainDew
Har ikke hørt det ryktet, men tror ikke de skifter. Det meste fungerer veldig bra for tiden, men var litt kjedelig med avisoppslagene (overtidsarbeid) som Norwegian fikk skylden for gjennom media.
Hvem skal de skifte til? Servisair har de jo prøvd før, og SGS er vel ikke så aktuell. Widerøe kan nok gjøre en bra jobb for DY.
Det beste er å ha egen handling, Norwegian Ground Handling! Vil koste litt ekstra, men produktet kan de da forme selv slik som de vil ha det.
Originally posted by Vede
.....selv om vi ikke liker måten dere stuer på. :angry:
Originally posted by KennethGS
Originally posted by Vede
.....selv om vi ikke liker måten dere stuer på. :angry:
![]()
Dette skulle jeg likt å høre mer om...![]()
Originally posted by vs 200
northport ja de er sikkert dyktige folk de, har alikevel hørt at det er en del gjennomtrekk der, og har også hørt at en del av de som har daglig kontakt med dem fra nas ikke er så veldig imponert.
men de mest pålitlige episodene er når selskaper som har handling hos både np og sa sier at np ikke leverer særlig godt mange gruer seg til avgangen som np har og da ringer det noen bjeller hos meg i allefall.
En annen ting er at servisair har ansatt folk som har jobbet for northport og de forteller noen skrekkeksempler på opplæringssystemet, innunder her kommer eksempler på bagasjehåndteringen som noen ville høre mer om. Her skal jeg fortelle det de som selv har jobbet der sier: de lærer blandt annet at bag merket fragile ikke skal behandles deretter passasjerene har betalt det samme som de andre så noen særbehandling er uaktuelt, også noen sier at de håndteres ekstra hardt...
en annen ting er at de lærer at det er northport som gjør det best på osl sa,sgs og widerøe slurver gjør mye feil og fremstilles som amatører i følge folk som holder opplærings kursene deres.
jeg har da fått en intrykk av at ledelsen og fremtredene personer i np systemet rett og slett gir et helt feil intrykk av forholdene på flyplassen noe som igjen skaper unødig missnøye selskapene i mellom.
når dere sier at northport gjør en bra jobb er jeg ikke enig, når man tar i betrakning håndtering av bagasjen og at en del flygninger av en eller annen grunn til stadighet går 10 min og mer etter rutetid (noe som ikke blir registrert på osl sitt on time tabell før etter 15 min mener jeg å ha hørt?) så er det på de beste dagene til northport i bestefall greit.
norwegian kommer ikke til å skifte handling selskap med det første om da ikke nortport går konk da men ikke fra eget initiativ i allefall så galt tror jeg ikke det går men det er klart at det er perioder hvor ting går dirrekte dårlig og det synes jeg at de burde ha ordnet opp i nå de har drevet et snaut år, dette er ikke noe man trenger å være doktor for å greie. håper dere tar dere kraftig sammen når det gjelder BA for det er noe aldeles annet enn norwegian hvor allt er såre enkelt og veldig rett frem, ikke ødelegg for BA bevis at dere er nogenlunde proffe!
Originally posted by Bluejuice
Det går rykter over alt at NAS ønsker å si opp samarbeidet med NP etter alt tullet i det siste, er det noe i de ryktene?
Originally posted by vs 200
hehe ja klart dere i np hengte dere på nå, synes ikke det der var noe dritt, ikke kom jeg meg person angrep og jeg har kunn fortalt det deres egene sier, dere kan selvsagt forsvare det, det ville jeg også gjort, men til dere som ikke jobber på osl det jeg sa på forrige meld er ganske nøyaktig gjenngitt av det tidligere ansatte i np har opplevd selv ikke noe jeg finnner på for annledningen.
hvordan forholdene er der i dag det vet jeg ikke noe som helst om men jeg vet at flyselskapene ser på dere med skepsis enda det er bare deres egen feil men som jeg har sagt tidligere dere har all grunn til forbedring og da vil dere få et mye bedre rykte også.
PS jeg synes at dere som jobber i np er koselige folk det er lett å sammarbeide med dere og dere er hyggelige og imøtekommende :wink
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.