Norwegian og de nye flyene

Originally posted by EB

Noen som har tegning av den nye designen til Norwegian?

De finnes EB og kommer til syne utpå høsten.
Som vanlig i en slik prosess ved valg av layout blir det produsert noen alternativer slik at man kan velge det man ønsker skal profilere selskapet.

Det er vel særlig alternativene som blir "ettertraktet"... Vanvittig morsomt å se de forskjellige alternativene til Norway Airlines som du postet her for en stund siden...

Hmmm Norway Airlines alternativene fikk ikke jeg med meg Ole Johan, klarer heller ikke finne noe når jeg søker på de, gidder du legge noen ut igjen a? ;)

Eller legge en link om DU finner'em?

M

Originally posted by ENGM RAMP

Hmmm Norway Airlines alternativene fikk ikke jeg med meg Ole Johan, klarer heller ikke finne noe når jeg søker på de, gidder du legge noen ut igjen a? ;)

Eller legge en link om DU finner'em?

M

OK

Veldig interessant!! Utkast nr 3 er jo "forut for sin tid", med bare maling på halen, og ville vel vært det mest moderne designet i år.

Men en snøkrystall er vel kanksje ikke det man forventer å finne på sydenflyet..

Mht utvelgelse - kunne man valgt en kombinasjon ? - f.eks. design nr 3 med en annen "snøkrystalll", eller måtte man holde seg strengt til de foreslåtte konseptene? Designerne blir kanskje ikke glade for at man "tukler" med utkastene ved å blande?

det hadde vert kult om Norwegian tar opp det navnet igine.."norway Airlines"

eg e fortsatt skuffet eg aldri fikk sett en ekte norway airlines i mitt liv.. kun bare i bilder.. :(

se mange land i verden har egnet navn til flyselskapet... bare synd vi ikek har slik lenger.. ..

som feks.. british airways, icelandair, air portugal.. osv..

Originally posted by B767

eg e fortsatt skuffet eg aldri fikk sett en ekte norway airlines i mitt liv.. kun bare i bilder.. :(

se mange land i verden har egnet navn til flyselskapet... bare synd vi ikek har slik lenger.. ..

Ø ? , Norwegian

Originally posted by B767

Vel , historien er som følger og forklart en gang tidligere her på forumet :
Norway Airlines gikk i prosjektfasen i 1986/87 under navnet Air Norway.
Da vi etablerte selskapet 2 april 1987 diskuterte vi hvilket navn vi skulle bruke og landet på Norwegian Airlines.
SAS sitt norske morselskap DNL protesterte og jeg hadde flere samtaler med adm dir i DNL , Torstein Ljøstad , angående vårt tiltenkte navn.
DNL/SAS var lite stemt for at vi skulle bruke navn som kunne assosieres med både DNL og SAS ( Norway/Norwegian/Airlines).
Grunnen var hovedsakelig at den engelske oversettelsen av DNL tidligere ble brukt en del ; Norwegian Air Lines.
Jeg konsulterte jurister med kompetanse på merkevare og kom frem til at SAS/DNL ikke ville vinne frem med en klage juridisk dersom vi landet på Norway Airlines og slik ble det selv om SAS/DNL også klaget på dette navnevalget ved å sende oss et brev som gikk i vår file 13.
Men , det var nære på at navnet ikke ble Norwegian Airlines.

Men hadde dere vunnet frem med Norwegian Airlines? Jeg synes at Norway Airlines klinger best - men det kan jo være fordi det er innarbeidet... NorskAir var et annet navn som hørtes rart ut - men som vel kom fordi Norsk Hydro og dermed "Norsk" var så bra innarbeidet...

Originally posted by EB

Men hadde dere vunnet frem med Norwegian Airlines? Jeg synes at Norway Airlines klinger best - men det kan jo være fordi det er innarbeidet... NorskAir var et annet navn som hørtes rart ut - men som vel kom fordi Norsk Hydro og dermed "Norsk" var så bra innarbeidet...
Trolig hadde vi det fordi DNL ikke hadde brukt Norwegian Air Lines aktivt på mange år , men vi ønsket ikke å starte opp selskapet i konflikt med andre.
Det var nok av utfordringer å ta tak i. Derfor gikk vi for Norway Airlines.

Originally posted by EB

Noen som har tegning av den nye designen til Norwegian?

Norwegian__504022b.jpg

hehe ... nei gitt .. det er allerede annonsert at det blir endring i designet til et standard livery. Og bra er nok det, ellers hadde vi med 94 fly kommet ned til beroemtheter paa nivaa med Mini Jacobsen og Vidar kleppe .....
thumbdown.gif

Originally posted by LN-MOW

hehe ... nei gitt .. det er allerede annonsert at det blir endring i designet til et standard livery. Og bra er nok det, ellers hadde vi med 94 fly kommet ned til beroemtheter paa nivaa med Mini Jacobsen og Vidar kleppe .....
thumbdown.gif

Det med berømthetene skal jeg si meg enig i... Begynner å blir få og ta av. ^_^

Den røde nesen (eller "Rednose", som en viss en i tårnet på OSL kaller dem :-p) har jo blitt kjennemerket til DY, så det blir spennede å se om de gjør noe med den.

Back