Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur (og andre historier)

Re: Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur (og andre historier)

Jeg sliter fortsatt med å forstå at folk synes å være overrasket over at DY fortsetter med sin forretningsmodell hvor man tar seg betalt for tilleggsprodukter som mat, drikke, setereservasjon, tepper, puter, osv.

Re: Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur (og andre historier)

Hva noen oppfatter som kaldt er passelig for noen og kanskje varmt for andre. Er det i det kjøligste kan en ta på en jakke eller pledd. Verre hvis det er for varmt.

Synes egentlig det er greit å betale ekstra for det meste, særlig mat og drikke. Liker jeg ikke det som blir tilbudt, er det like greit å ikke ha betalt for det.

Heldigvis er det helt gratis å be flyvertinna be de i front å justere temperaturen hos andre carriers ;) Så slipper man å måtte kjøpe seg tepper fordi det er kaldt.

Hvordan er livet når du ikke liker å ha fleksibilitet og en sitteplass som er mer komfortabel enn de på economy? Disse momentene er vel motivasjonene for å kjøpe en businessbillett. Eller er det gratis pledd og mat som frister mest.

Heldigvis er det helt gratis å be flyvertinna be de i front å justere temperaturen hos andre carriers ;) Så slipper man å måtte kjøpe seg tepper fordi det er kaldt.

Hvordan er livet når du ikke liker å ha fleksibilitet og en sitteplass som er mer komfortabel enn de på economy? Disse momentene er vel motivasjonene for å kjøpe en businessbillett. Eller er det gratis pledd og mat som frister mest.

Å be de justere temperaturen, koster det noe hos Norwegian? :8:

Jo takk, livet er ikke så verst. Reiser stort sett bare på ferie med fly og da er datoene spikret. Setene i økonomi går fint de. Med 3 til i reisefølget blir det rimelig dyrt med businessbillett. Bruker heller de tusenlappene på andre ting.

Som regel spiser ingen av oss noe særlig av flymaten der den ikke kan velges bort. Kona vil ikke ha kokte grønnsaker,ikke sopp, ikke hvitløk, ikke brød osv.

Jeg sliter fortsatt med å forstå at folk synes å være overrasket over at DY fortsetter med sin forretningsmodell hvor man tar seg betalt for tilleggsprodukter som mat, drikke, setereservasjon, tepper, puter, osv.
Ja det er noe med det. Skal det drives butikk(positiv bunnlinje) så må altså inntekter hentes fra et sted. Som noen spør via tidligere innlegg hvor mye det er å tjene på pledd a $5 stk? Sikkert ikke mye slik i den store sammenheng men kanskje nok til at "handlingen" av pleddene(rens, ompakking etc) kanskje nulles ut og således ihvertfall ikke fremstår som en utgift. Alt i skjønn forening med konseptet lavpris hvor det er litt "nazi" på det å ihvertfall ikke tape penger

Etter kommentarer på en sak hos aftenposten ser det ikke ut til at de er kommet i gang med gratis vann riktig enda:

http://www.aftenposten.no/okonomi/-...er-Norwegian-sjefen-7244569.html#.UdHLLxbrtx0

Flyselskapet har gjort retrett, og deler ut gratis vann på alle langrutene og aksepterer også kontanter som betaling.​

Det var ikke mye gratis vann å få på flyet til NYC i går, så kanskje Bjørn bør informere flyvertinnene også når de går ut med slik "bot og bedring" i media..? Da jeg sa til flyvertinnen at jeg hadde fått beskjed om at det var gratis vann sa hun "that's a lie"

Hehe det var som sagt ikke prob med vannforsyning "østover"(OSL -BKK). Man fikk så mye vannglass man orket å drikke. Skulle man dog ha ei flaske vann så måtte man betale. En sunn forretningsdrift spør du meg(for igjen selskap som må tjene penger)..

Sendte BKK i dag og det ble lastet veldig mye vann både i store flasker og 1/2 litere så HiFly crewet idag visste ihvertfall at de skulle dele ut vann gratis. Dette ble understreket av DY's representanter på gate også.

Ser at Skuggenheimer bekrefter at ting funka som det skulle idag :D

Re: Re: Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur (og andre historier)

Høres merkelig ut. Det er jo ikke bare opp til selger å "ta sjansen".
Hele hensikten med Visa Electron (og ikke nødvendigvis alle andre debetkort!) er jo dekningskontroll - både for bruker og selger.

Det er mulighet å sette en nedre grense for dette. Mener både DY og SK har lagt denne på rundt hundrelappen. Legg merke til neste gang du reiser at du for summer over dette, så må du signere, mens under slipper du. Kalkulert risiko for eventuelle tap er langt lavere en merarbeidet disse kvitteringene medfører.

Forøvrig tror jeg mye av det som nevnes til en viss grad kan skyldes voksesmerter i DY/DU systemet og at informasjonsflyten ikke henger med internt.

Det er mulighet å sette en nedre grense for dette. Mener både DY og SK har lagt denne på rundt hundrelappen. Legg merke til neste gang du reiser at du for summer over dette, så må du signere, mens under slipper du. Kalkulert risiko for eventuelle tap er langt lavere en merarbeidet disse kvitteringene medfører.

Forøvrig tror jeg mye av det som nevnes til en viss grad kan skyldes voksesmerter i DY/DU systemet og at informasjonsflyten ikke henger med internt.

Den grensen salgsstedet kan sette selv gjelder ikke Visa electron - det du snakker om er autorisering uten signatur/pin-kode.
For Visa electron er det et (gjensidig) krav om dekningskontroll.
Skjønner ikke at flyselskaper/Norwegian kan omgå dette.

Back