Norwegian mobilapp

Re: Kommer DY med mobilapp før SAS?

Norwegian har oppdadert sin app og man kan nå bestille reiser med appen. Jeg får kun priser i pund og euro, men det er mulig det er fordi jeg har en utendlands apple konto. Men jeg håper kroner blir tilgjengelig snart.

Min dukker opp i NOK

Norwegians iOS-app og Passbook/Wallet

Jeg har i flere måneder prøvd å laste ned boardingkortet til Passbook/Wallet fra appen til Norwegian, men får den aldri opp. Har avinstallert appen og logget meg ut og inn, uten at noe hjelper. Er dette et kjent problem, eller skjer det kun meg? Hva er feilen? Har iPhone 6, men det funket heller ikke på min iPhone 4.

Re: Norwegians iOS-app og Passbook/Wallet

Jeg har i flere måneder prøvd å laste ned boardingkortet til Passbook/Wallet fra appen til Norwegian, men får den aldri opp. Har avinstallert appen og logget meg ut og inn, uten at noe hjelper. Er dette et kjent problem, eller skjer det kun meg? Hva er feilen? Har iPhone 6, men det funket heller ikke på min iPhone 4.

Du får tilgang til å laste ned wallet-boardingkortet etter at du har sjekket inn:)

Re: Norwegians iOS-app og Passbook/Wallet

Du får tilgang til å laste ned wallet-boardingkortet etter at du har sjekket inn:)

Ja, tilgangen kommer, men ingenting skjer når jeg trykker Passbook-knappen i Norwegian-appen ved mobilinnsjekking. Jeg får sjekket inn, men ikke lastet ned mobilt boardingpass.

Er os'et (eller app) oppgradert? Det heter ikke Passbook lenger, men Wallet.
Er klar over at det heter Wallet, derfor skrev jeg Passbook/Wallet. I Norwegian-appen står det nemlig fremdeles Passbook på knappen. Har nyeste iOS-versjon på min iPhone 6, og hadde også det på min eldre iPhone 4.

Men det virker altså som om ingen andre har problemet...?

Fikk fint lagt til BP i Wallet da jeg reiste med DY sist, 4. desember. Har iPhone 6+ med nyeste iOS.

Hvis du ikke får opp mobilt BP i det hele tatt, verken i appen eller i Wallet kan asssitanse være grunnen. Hvis du får BP i appen, men ikke lagt det i Wallet virker det rart at assistanse skal umuliggjøre å ha BP i Wallet.

Den nye Norwegian-appen (Android både 5 og 6) irriterer meg veldig nå kjenner jeg, så tenkte jeg skulle sende feedback til Norwegian på en del feil og mangler, men i mangel av at de ønsker feedback gjennom appen eller på nettsidene så får jeg ta det her:

- push-meldinger kommer som alerts på telefonen, men det skjer ingen ting når jeg trykker på dem, ergo kan jeg ikke lese hva de inneholder

- appen er grusomt treg på å oppdatere seg, jeg mangler en "update"-knapp.Når jeg starter appen virker som det kan gå 5-10 minutter fra jeg går på nett til den har oppdatert info som "sjekk inn", "gate", "flyet går om 22:45 timer" osv. Når jeg er på farten i utlandet uten å roame kostant så er det skikkelig irriterende å måtte vente 5-10-15 minutter

- appen funker bare delvis i off-line-modus. Om man er "delvis" på nett (dvs. telefonen ikke er i flymodus, men nettet er "borte") så henger den i oppstart og man får ikke hentet frem lagret boardingkort. To eksempler: Skjedde det ved boarding i utlandet siden flyplassnettet datt ut ved gaten. Samme på OSL på taxfree siden jeg vippe telefonen over fra flightmode ved kassa, og det tok tid før den var på nett. (Greit å ha skjermdump av BP, men burde være helt unødvendig)

...er det rart jeg pleier å ta ut papir-BP? Andre med samme erfaringer?

Funker fint for meg. Men bruker ios. Ios er som regel det beste med apps uansett. Andriod er å blir ustabilt.

Funker fint for meg. Men bruker ios. Ios er som regel det beste med apps uansett. Andriod er å blir ustabilt.
De problemene som er beskrevet her høres mer ut som utviklerfeil enn at det er "Android" sin feil.

De problemene som er beskrevet her høres mer ut som utviklerfeil enn at det er "Android" sin feil.

Iflg et par app-utviklere jeg ahr snakket med er det største problemet at det er så mange versjoner i bruk at det er umulig å få en app til å fungere støtt over hele fjæla. Det vil alltid være noen versjoner som får hikke, uansett hva man gjør.

Ja mangel på refreshknapp evt refresh ved å dra i vinduet er typisk en slik mangel. Idiotisk om appen skal stå og polle selv. Virker også som "tid til avgang" lastes sentralt for den oppdateres ikke offline.

Litt imponert over denne... og smarte dingser generelt i dag. Ikke alt dette er nyheter for meg, altså. Jeg er ikke heeeeeelt dinosaur, selv om kjæresten min syns det. Men til saken:

Vi hadde booket Norwegian fra Oslo til Nice i dag og fra Oslo til Tenerife i morgen (Lang historie, men vi skal ikke til Nice).

Alt booket hos Norwegian igjennom appen.

Kl 07.10 i dag tidlig glymet telefonen. "du må reise hjemmefra om xx-minutter for å rekke flyet ditt til Nice". Det skjedde automagisk, og ja... Apple folk har hatt dette lenge.

Jeg skrek "føkk ju dai" til telefonen og sov videre i 20 minutter. Jeg skulle jo ikke til Nice.

Etter litt satte jeg meg inn i bilen min. Den nye fjonge med radialdekk og varmeapparat. I det jeg startet bilen sier den: "Kjør ut i Storgata og hold til høyre".

- WTF?

Jeg trodde bilen min hadde blitt hacket, og begynte å romstere masse med navigasjon. Helt til jeg kom ut og fikk spørsmål: "vil du slette navigasjonen: Min tur til Nice?".

- JA

Men det er en imponerende sammensuriumsmekk av apper og ting altså. Det er kun Norwegian jeg har opplevd så mye ting med.

Nå håper jeg bare de har masse GT og vin på flighten til TFS imorra. Det burde man også kunne legge inn i appen

Back