Norwegian mobilapp

Re: Kommer DY med mobilapp før SAS?

Men hvor blir det av SAS sin app?? De har jo snakket om at den var "rett rundt hjørne" da de slapp Oslo - New York-ruta!!

Synes heller SAS skulle konsentrere seg om å få til setereservasjon. Sist jeg fløy med dem var det ikke engang tilgjengelig så sent som ved online checkin.

Men hvor blir det av SAS sin app?? De har jo snakket om at den var "rett rundt hjørne" da de slapp Oslo - New York-ruta!!

Den skal visst komme i november/desember, men hvem vet ... Håper den blir noe mer og noe annet enn de appene jeg har testet hos diverse flyselskaper til nå. De gir meg egentlig ingenting - foretrekker å bruke nettsiden fra mobilen i stedet.

De gir meg egentlig ingenting - foretrekker å bruke nettsiden fra mobilen i stedet.

Og dette er jo litt av utfordringen. Mange oppfatter jo dette med app som et magisk verktøy som skal løse alle verdensproblemer, og blir skuffet når man stort sett får samme innhold som på nettsiden. Men egentlig er det jo slik at en app bare er omtrent det samme som nettsiden, men med færre valg og større knapper. Hadde det vært et annet produkt, ville man kalt det handicapvennlig.. :p

Men slik er det jo ofte med nye ting ...

Hva er navnet på appen da :)? Prøver å søke den opp uten hell..

Jeg var ikke klar over at checkmytrip gir gateinformasjon og annen realtime informasjon, så da lærte man noe nytt i dag også.:)

Det gjør den ikke, men OSL og avinor-appen gjør vel det. Jeg ønsker en app som gir meg oversikt over alle mine reiser, ikke kun med et flyselskap. Checkmytrip + avinor gir meg den oversikten jeg trenger. Ser at BH også har en app, men den har jeg ikke brukt. I bunn og grunn er jeg mer fan av web-sider enn apper.

Har prøvd tripit en stund og synes den funker bra...

Har prøvd tripit en stund og synes den funker bra...

Har ikke prøvd TripIt selv, men jeg vet at en del bekjente med vesentlig reisevirksomhet sverger til den. Selv bruker jeg Blackberry Travel som gjør omtrent det samme.

Bra app, liker spesiellt godt designet!

Litt lite funksjonalitet foreløpig, men det kan jo hende de kommer mer etterhvert. Savner spesielt å kunne bestille billetter. Eller er jeg enig, designet var enkelt og veldig oversiktlig.

I den siste utgaven av inflightmagasinet til SAS så har de en side hvor de "guider" deg igjennom en komplett reise, fra bestilling av billett til innsjekking, baggagedrop, inflight internett osv.

Det jeg la merke til var at de viste til den mye omtalte SAS Appen ganske så tydelig.
Jeg tenkte ikke så mye over det der og da, da jeg trodde at den var tilgjengelig for nedlastning, men på appstore er den ikke så der tok jeg feil. Er det noen andre som har sett dette?

Fant en app på Apple app store som het SAS - En klokere resa. Kan det være denne du mente? Installert, testet og avinstallert, ikke imponert selv. :)

"I den siste utgaven av inflightmagasinet til SAS så har de en side hvor de "guider" deg igjennom en komplett reise, fra bestilling av billett til innsjekking, baggagedrop, inflight internett osv."

Dette står på side 12 i bladet, som forøvrig kan leses her:

http://www.scanorama.com/pdf/Scanorama_February13_lowres.pdf

"TECH: From online check-in and Smart Pass to inflight Wi-Fi, SAS's digital services take you from booking to landing, and beyond. What's more,the new SAS app puts it all at your fingertips. Stay
connected at Flysas.com"

"The SAS app
Always have your details to hand for faster booking and check-in. The app simplifies payments in points and cash, lists upcoming
trips and live flight updates. It also functions as a digital EuroBonus card."

Last edited:

Oppdatering i App Store på DY-appen idag. Nytt nå er visstnok "online check-in fra en rekke destinasjoner". Ikke testet, men greit om de får slik funksjonalitet på plass :)

Oppdatering i App Store på DY-appen idag. Nytt nå er visstnok "online check-in fra en rekke destinasjoner". Ikke testet, men greit om de får slik funksjonalitet på plass :)

Den kom susende nå, foreløpig har jeg bare sett små forandringer.
Det popper opp meldinger om litt forskjellig, men nå må jeg komme meg til gate 19C, så får leke med dette senere.. :-D

Back